Berta Sándor
Piacvezető lett Európában a Firefox
A Mozilla Alapítvány nyílt forráskódú böngészője sikeresen növelte használói táborát és tovább erősítette európai pozícióit. Egy francia piackutató intézet felmérése szerint a Firefox piaci részesedése elérte a 27,8 százalékot.
A XiTiMonitor francia piackutató intézet legfrissebb felmérése szerint a Firefox piaci részesedése Európában elérte a 27,8 százalékot. Ez 3,7 százalékos növekedésnek felel meg az idén márciusban regisztrált értékekhez képest. Az Internet Explorer piaci részesedése tovább csökkent és jelenleg Európában 66,5 százalék. A piackutatók összesen 96 000 weboldal látogatói adatait rögzítették egy héten keresztül.
Továbbra is megfigyelhető az az érdekes folyamat, hogy míg Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban és Ukrajnában a Firefox még mindig alig éri el a 20 százalékos piaci részesedést, addig Szlovéniában és Finnországban az 50 százalékos álomhatár megközelítésével már gyakorlatilag piacvezető böngészőnek számít.
A lista első helyén 47,9 százalékos értékével Szlovénia áll, a második Finnország (45,4 százalék), a harmadik Szlovákia (40,4 százalék), a negyedik pedig Magyarország (39,7 százalék). Az ötödik helyen Lengyelország (39,6 százalék), a hatodikon Horvátország (39,5 százalék), a hetediken Írország (38,6 százalék), a nyolcadikon Németország (38 százalék) található. A lista kilencedik helyét Csehország (36,6 százalék), a tizediket pedig Lettország (34,2 százalék) szerezte meg.
"Minden vállalat számára fontos terméke piaci részesedése, azonban más stratégiai szempontokat is előtérbe kell helyezni. A böngésző pedig integrált része a vállalati megoldásoknak, éppen ezért a Microsoft számára az egyik legfontosabb az Internet Explorer pozícionálása ezen a területen" - kommentálta a felmérés eredményét Thomas Lutz, a Microsoft szóvivője.
Tény, hogy ma már minden harmadik internetező a Firefoxot használja és világossá vált, hogy az Internet Explorer 7 megjelenése sem tudta megváltoztatni ezt a folyamatot. Ráadásul komoly gondot jelent a Microsoft számára, hogy a XiTiMonitor szakemberei szerint eddig csupán az Internet Explorer 6-os verzióját használók egyharmada váltott az IE új változatára. A további alternatív böngészők közül egyébként az Opera 3,5, a Safari pedig 1,7 százalékos piaci részesedést tud felmutatni Európában. A Firefoxnak Ausztráliában a legnagyobb a piaci részesedése, az ötödik kontinensen eléri a 28,9 százalékot. Európában ugyanez az érték 27,8, Észak-Amerikában 18,7, Dél-Amerikában 15,5, Afrikában 14,7, Ázsiában pedig 14,3 százalék.
A XiTiMonitor francia piackutató intézet legfrissebb felmérése szerint a Firefox piaci részesedése Európában elérte a 27,8 százalékot. Ez 3,7 százalékos növekedésnek felel meg az idén márciusban regisztrált értékekhez képest. Az Internet Explorer piaci részesedése tovább csökkent és jelenleg Európában 66,5 százalék. A piackutatók összesen 96 000 weboldal látogatói adatait rögzítették egy héten keresztül.
Továbbra is megfigyelhető az az érdekes folyamat, hogy míg Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban és Ukrajnában a Firefox még mindig alig éri el a 20 százalékos piaci részesedést, addig Szlovéniában és Finnországban az 50 százalékos álomhatár megközelítésével már gyakorlatilag piacvezető böngészőnek számít.
A lista első helyén 47,9 százalékos értékével Szlovénia áll, a második Finnország (45,4 százalék), a harmadik Szlovákia (40,4 százalék), a negyedik pedig Magyarország (39,7 százalék). Az ötödik helyen Lengyelország (39,6 százalék), a hatodikon Horvátország (39,5 százalék), a hetediken Írország (38,6 százalék), a nyolcadikon Németország (38 százalék) található. A lista kilencedik helyét Csehország (36,6 százalék), a tizediket pedig Lettország (34,2 százalék) szerezte meg.
"Minden vállalat számára fontos terméke piaci részesedése, azonban más stratégiai szempontokat is előtérbe kell helyezni. A böngésző pedig integrált része a vállalati megoldásoknak, éppen ezért a Microsoft számára az egyik legfontosabb az Internet Explorer pozícionálása ezen a területen" - kommentálta a felmérés eredményét Thomas Lutz, a Microsoft szóvivője.
Tény, hogy ma már minden harmadik internetező a Firefoxot használja és világossá vált, hogy az Internet Explorer 7 megjelenése sem tudta megváltoztatni ezt a folyamatot. Ráadásul komoly gondot jelent a Microsoft számára, hogy a XiTiMonitor szakemberei szerint eddig csupán az Internet Explorer 6-os verzióját használók egyharmada váltott az IE új változatára. A további alternatív böngészők közül egyébként az Opera 3,5, a Safari pedig 1,7 százalékos piaci részesedést tud felmutatni Európában. A Firefoxnak Ausztráliában a legnagyobb a piaci részesedése, az ötödik kontinensen eléri a 28,9 százalékot. Európában ugyanez az érték 27,8, Észak-Amerikában 18,7, Dél-Amerikában 15,5, Afrikában 14,7, Ázsiában pedig 14,3 százalék.