Gyurkity Péter
Az USA-ban is letiltják a sokat letöltőket
A tengerentúlon is gondokat okoznak azok a felhasználók, akik a korlátlannak hirdetett elérésen a lehető legtöbbet szeretnék fel-, illetve letölteni. A Comcast felmond azon előfizetőinek, akik túlzásba viszik a dolgot.
A Comcast több korlátlan csomagot is hirdet az otthoni felhasználók számára, a napokban azonban a Washington Post munkatársai kiderítették, hogy az utóbbi időben több előfizető is pórul járt, amiét igyekezett kihasználni az elérés korlátlan mivoltát. Az internetezők körében nemes egyszerűséggel csak ComCrap-nak becézett szolgáltató ugyanis felmond azoknak, akik a cég szerint túlságosan nagy forgalmat generálnak.
A lap értesülése szerint a havi forgalom nagyjából napi 1000 zeneszám, vagy 4 teljes mozifilm letöltése körül kezd kényes kérdéssé válni - a pontos adatról és a formátumról nincs szó, vagyis nem tudni valójában mennyi az annyi. Erről a ComCast szóvivője sem volt hajlandó nyilatkozni, aki kerek-perec kijelentette, hogy pontos számot nem adhat sem az adatmennyiségről, sem pedig az emiatt eltanácsolt felhasználókról. Annyi biztos, hogy az utóbbi hónapokban több előfizetőnek is felmondtak, miután túlságosan nagy forgalmat mértek az otthoni eléréseken.
A téma sokaknak ismerős lehet, hiszen 2005-ben itthon is nagy port vert fel a T-Online Magyarország hasonló döntése. Akkor 50 előfizetőnek mondtak fel azzal az indokkal, hogy az átlagos 4-8 GB-hoz képest 170 és 540 GB közötti forgalmat generáltak, amit még a korlátlan csomagok esetében is túl soknak tart a cég. Ezt persze a konkurensek igyekeztek kihasználni és hangsúlyozni, hogy náluk valóban korlátlan a korlátlan, a T-Online pedig nem sokkal ezt követően a szerződésekben is bevezette a forgalomkorlátot.
A kép a tengerentúlon is vegyes, hiszen számos amerikai és kanadai szolgáltató is alkalmaz havi forgalomkorlátot, akár még a legnagyobb csomagok esetében is. A korlátlan elérés elméletileg a teljes szabadságot jelenti, azonban a szolgáltató szerint ez néhány esetben már túlment minden határon és az adatéhség a szolgáltatás minőségét is befolyásolta a többi felhasználó számára. A pórul járt előfizetők persze nem így gondolják, ezért többen panaszt nyújtottak be a cég ellen.
A Comcast több korlátlan csomagot is hirdet az otthoni felhasználók számára, a napokban azonban a Washington Post munkatársai kiderítették, hogy az utóbbi időben több előfizető is pórul járt, amiét igyekezett kihasználni az elérés korlátlan mivoltát. Az internetezők körében nemes egyszerűséggel csak ComCrap-nak becézett szolgáltató ugyanis felmond azoknak, akik a cég szerint túlságosan nagy forgalmat generálnak.
A lap értesülése szerint a havi forgalom nagyjából napi 1000 zeneszám, vagy 4 teljes mozifilm letöltése körül kezd kényes kérdéssé válni - a pontos adatról és a formátumról nincs szó, vagyis nem tudni valójában mennyi az annyi. Erről a ComCast szóvivője sem volt hajlandó nyilatkozni, aki kerek-perec kijelentette, hogy pontos számot nem adhat sem az adatmennyiségről, sem pedig az emiatt eltanácsolt felhasználókról. Annyi biztos, hogy az utóbbi hónapokban több előfizetőnek is felmondtak, miután túlságosan nagy forgalmat mértek az otthoni eléréseken.
A téma sokaknak ismerős lehet, hiszen 2005-ben itthon is nagy port vert fel a T-Online Magyarország hasonló döntése. Akkor 50 előfizetőnek mondtak fel azzal az indokkal, hogy az átlagos 4-8 GB-hoz képest 170 és 540 GB közötti forgalmat generáltak, amit még a korlátlan csomagok esetében is túl soknak tart a cég. Ezt persze a konkurensek igyekeztek kihasználni és hangsúlyozni, hogy náluk valóban korlátlan a korlátlan, a T-Online pedig nem sokkal ezt követően a szerződésekben is bevezette a forgalomkorlátot.
A kép a tengerentúlon is vegyes, hiszen számos amerikai és kanadai szolgáltató is alkalmaz havi forgalomkorlátot, akár még a legnagyobb csomagok esetében is. A korlátlan elérés elméletileg a teljes szabadságot jelenti, azonban a szolgáltató szerint ez néhány esetben már túlment minden határon és az adatéhség a szolgáltatás minőségét is befolyásolta a többi felhasználó számára. A pórul járt előfizetők persze nem így gondolják, ezért többen panaszt nyújtottak be a cég ellen.