Gyurkity Péter
Microsoft - finomabb Linux-ellenes kampány
A redmondi szoftvercég lecserélte a nagy ellenérzéseket kiváltó Get the Facts kampányát, a jövőben pedig a jóval finomabb megfogalmazású hadjáratba helyezi reményeit. Szerintük olcsóbb és megbízhatóbb alternatívát nyújtanak.
A Get the Facts - amely a kanadai portálon még mindig elérhető - főként azért bizonyult problémásnak, mert kemény kiállásával jóval több negatív pontot szerzett magának, mint amennyi eredményt elért. A kritika elsősorban természetesen a Linux-hívők táborából érkezett, ám igencsak keveseknek volt szimpatikus a Redmond által megütött agresszív hang a kampányban. Többen csak "Get the FUD" néven emlegették, ami magyarra lefordítva a félelemre, bizonytalanságra és kételyre utal.
A most beindult utódkampány ennél jóval emészthetőbb hangnemben igyekszik meggyőzni az érdeklődőket arról, hogy hosszú távon a Redmondból érkező kereskedelmi szoftverek olcsóbb és megbízhatóbb alternatívát jelentenek a nyílt forráskódú Linux fejlesztésekhez képest. A hangsúly a "Compare" szócskán, vagyis a összehasonlításon, az összevetésen van, amely egyben a kampány neve is. A cég szóvivője elmondta, hogy az új portálon jóval mélyrehatóbb és összetettebb információt nyújtanak az egyes termékekről és azok előnyeiről.
Az oldalon tehát továbbra elsősorban a szoftvercég termékeiről olvashatunk részletes anyagokat, egyedül a kifejezetten Linux-ellenes propaganda hiányzik az eszköztárból. Ez talán eddig is teljesen felesleges volt, hiszen a Microsoft a legtöbb területen kellemes előnyre tett szert az utóbbi években, illetve megtartotta korábban kiharcolt pozícióját. A helyzetet Michael Warrilow, a Hydrasight elemzői cég szakértője a következőképpen jellemezte: "A Windows egyszerűen óriási bázisra támaszkodhat, függetlenül attól, hogy jó vagy rossz operációs rendszernek gondolják."
A Get the Facts - amely a kanadai portálon még mindig elérhető - főként azért bizonyult problémásnak, mert kemény kiállásával jóval több negatív pontot szerzett magának, mint amennyi eredményt elért. A kritika elsősorban természetesen a Linux-hívők táborából érkezett, ám igencsak keveseknek volt szimpatikus a Redmond által megütött agresszív hang a kampányban. Többen csak "Get the FUD" néven emlegették, ami magyarra lefordítva a félelemre, bizonytalanságra és kételyre utal.
A most beindult utódkampány ennél jóval emészthetőbb hangnemben igyekszik meggyőzni az érdeklődőket arról, hogy hosszú távon a Redmondból érkező kereskedelmi szoftverek olcsóbb és megbízhatóbb alternatívát jelentenek a nyílt forráskódú Linux fejlesztésekhez képest. A hangsúly a "Compare" szócskán, vagyis a összehasonlításon, az összevetésen van, amely egyben a kampány neve is. A cég szóvivője elmondta, hogy az új portálon jóval mélyrehatóbb és összetettebb információt nyújtanak az egyes termékekről és azok előnyeiről.
Az oldalon tehát továbbra elsősorban a szoftvercég termékeiről olvashatunk részletes anyagokat, egyedül a kifejezetten Linux-ellenes propaganda hiányzik az eszköztárból. Ez talán eddig is teljesen felesleges volt, hiszen a Microsoft a legtöbb területen kellemes előnyre tett szert az utóbbi években, illetve megtartotta korábban kiharcolt pozícióját. A helyzetet Michael Warrilow, a Hydrasight elemzői cég szakértője a következőképpen jellemezte: "A Windows egyszerűen óriási bázisra támaszkodhat, függetlenül attól, hogy jó vagy rossz operációs rendszernek gondolják."