Gyurkity Péter
A Microsoft nem tervezi a Blu-ray támogatását
A szoftvercég az Xbox 360 konzolra koncentráló blogoldalon közölte, hogy egyáltalán nem tervezik a konkurens optikai formátum támogatását. Redmond eközben rekordot döntött, 6 milliárdért vásárolt fel egy online reklámcéget.
Az említett bejegyzés a helyzet tisztázásának céljával jelent meg a Gamerscore blogon, rögtön kiemelve, hogy a Peter Moore alelnök és egyéb vezetők szájából elhangzott kijelentések ellenére nem tervezik a támogatás kibővítését. Történt ugyanis, hogy Moore és Neil Thompson, az európai régióért felelős igazgató felvetette egy esetleges Blu-ray kiegészítő megjelenését a konzolhoz, abban az esetben, ha a szabvány mégis győzedelmeskedve a HD DVD felett. A két vezető azon meggyőződését fejezte ki, hogy a formátumháború győztesét mindenképpen támogatni kell, hiszen egyik esetben sem maradhatnak távol.
"Továbbra is szilárdan állunk a HD DVD mellett, amely a vásárlók számára is a legjobb választás. Azok a jelentések, miszerint a Microsoft a Blu-ray győzelme esetére egy másik tervvel állna elő, teljességgel megalapozatlanok. Nincs semmilyen tervünk más optikai formátumok támogatásával kapcsolatban" - áll a bejegyzésben, amely tehát élesen elhatárolódik a konkurens szabványtól. Mindez ellentmond a korábbi nyilatkozatoknak, bár az továbbra is nehezen elképzelhető, hogy a Blu-ray győzelmére a cég semmilyen módon nem reagálna és végig kitartana első választása mellett.
A Microsoft eközben rekordot döntött, hiszen az eddigi legnagyobb összegért, 6 milliárd dollárért vásárolt fel egy online marketingre szakosodott céget, amely egyben az utolsó önálló tényező volt a piacon. Az aQuantive megszerzése elemzők szerint azt jelzi, hogy a nagy játékosok mindezt megtesznek a hirdetési piac birtoklása érdekében, mivel számos lehetőséget látnak ezen a területen. Mindez a Google múltkori lépését is meghaladja jelentőségében, hiszen a keresőcég 3,1 milliárdért vásárolta fel a DoubleClick-et, nagy pofont adva ezzel a szoftvercégnek.
Az aQuantive várhatóan az MSN jelenlegi szolgáltatásait és rendszerét fogja kibővíteni, amely az utóbbi időben igencsak elmaradt a Google hasonló megoldásainak sikerétől.
Az említett bejegyzés a helyzet tisztázásának céljával jelent meg a Gamerscore blogon, rögtön kiemelve, hogy a Peter Moore alelnök és egyéb vezetők szájából elhangzott kijelentések ellenére nem tervezik a támogatás kibővítését. Történt ugyanis, hogy Moore és Neil Thompson, az európai régióért felelős igazgató felvetette egy esetleges Blu-ray kiegészítő megjelenését a konzolhoz, abban az esetben, ha a szabvány mégis győzedelmeskedve a HD DVD felett. A két vezető azon meggyőződését fejezte ki, hogy a formátumháború győztesét mindenképpen támogatni kell, hiszen egyik esetben sem maradhatnak távol.
"Továbbra is szilárdan állunk a HD DVD mellett, amely a vásárlók számára is a legjobb választás. Azok a jelentések, miszerint a Microsoft a Blu-ray győzelme esetére egy másik tervvel állna elő, teljességgel megalapozatlanok. Nincs semmilyen tervünk más optikai formátumok támogatásával kapcsolatban" - áll a bejegyzésben, amely tehát élesen elhatárolódik a konkurens szabványtól. Mindez ellentmond a korábbi nyilatkozatoknak, bár az továbbra is nehezen elképzelhető, hogy a Blu-ray győzelmére a cég semmilyen módon nem reagálna és végig kitartana első választása mellett.
A Microsoft eközben rekordot döntött, hiszen az eddigi legnagyobb összegért, 6 milliárd dollárért vásárolt fel egy online marketingre szakosodott céget, amely egyben az utolsó önálló tényező volt a piacon. Az aQuantive megszerzése elemzők szerint azt jelzi, hogy a nagy játékosok mindezt megtesznek a hirdetési piac birtoklása érdekében, mivel számos lehetőséget látnak ezen a területen. Mindez a Google múltkori lépését is meghaladja jelentőségében, hiszen a keresőcég 3,1 milliárdért vásárolta fel a DoubleClick-et, nagy pofont adva ezzel a szoftvercégnek.
Az aQuantive várhatóan az MSN jelenlegi szolgáltatásait és rendszerét fogja kibővíteni, amely az utóbbi időben igencsak elmaradt a Google hasonló megoldásainak sikerétől.