Gyurkity Péter
HD DVD - tetemes előny Európában?
A HD DVD Promotional Group szerint a formátum tekintélyes előnyre tett szert a kontinensen és jelenleg a piac 74 százalékát uralja a nyugati országokban. A tengerentúlon azonban a rivális első helye megkérdőjelezhetetlen.
A csoport a Gfk piackutató cég adataira hivatkozva állítja, hogy szinte behozhatatlan előnyre tettek szerint a konkurenciával szemben. A cég azonban azóta sem tette közzé ezt a felmérését, és többen máris megkérdőjelezték az állítást, pontosabban a módszert, amellyel a piaci részesedésre következtettek.
Nem tekinthető apró részletnek ugyanis, hogy a felmérésben kizárólag a különálló asztali lejátszókat vették alapul, a végső számokat tehát nem befolyásolták a népszerű konzolok. Márpedig az teljesen nyilvánvaló, hogy a Blu-ray ereje - főleg a mostani kezdeti időszakban - főként a PlayStation 3-ban rejlik, és a konzol alaposan megdobja az eladási mutatókat. Így máris nem olyan egyértelmű a 74 százalék és mindaz a tetemes előny, amit egy ilyen arány jelentene. Mindenesetre a HD DVD Promotional Group máris szinte győzelemként értékeli a lejátszók ilyen arányú megoszlását.
Steve Nickerson, a csoport tagjának számító Warner Bros szóvivője viszont józanul állt a kérdéshez és nyilatkozatában elmondta, hogy tisztában kell lenni azzal, miszerint egyelőre kizárólag az "újítók", vagyis a korán vásárlók jönnek számításba az eladásoknál. "Tömeges fogyasztás nem létezik megfelelő ár nélkül, amely találkozik a többség várakozásával. A DVD esetében csaknem négy évre volt szükségünk ennek eléréséhez, így most már három év is megfelelő eredménynek számítana" - magyarázta a szóvivő, amivel arra utalt, hogy belátható időn belül meg kell kezdeni a további árcsökkentést.
Ez már javában zajlik, hiszen az USA-ban 300 dollárért hozzá lehet jutni a Toshiba HD-E1 lejátszójához, igaz Európában még 400 eurót kóstál a készülék. A Sony BDP-S300 eközben odaát 500 dollárba kerül, míg Európában 900 euróba, ami nem kis különbség - van még mit tenni tehát az igények felturbózása érdekében.
A csoport a Gfk piackutató cég adataira hivatkozva állítja, hogy szinte behozhatatlan előnyre tettek szerint a konkurenciával szemben. A cég azonban azóta sem tette közzé ezt a felmérését, és többen máris megkérdőjelezték az állítást, pontosabban a módszert, amellyel a piaci részesedésre következtettek.
Nem tekinthető apró részletnek ugyanis, hogy a felmérésben kizárólag a különálló asztali lejátszókat vették alapul, a végső számokat tehát nem befolyásolták a népszerű konzolok. Márpedig az teljesen nyilvánvaló, hogy a Blu-ray ereje - főleg a mostani kezdeti időszakban - főként a PlayStation 3-ban rejlik, és a konzol alaposan megdobja az eladási mutatókat. Így máris nem olyan egyértelmű a 74 százalék és mindaz a tetemes előny, amit egy ilyen arány jelentene. Mindenesetre a HD DVD Promotional Group máris szinte győzelemként értékeli a lejátszók ilyen arányú megoszlását.
Steve Nickerson, a csoport tagjának számító Warner Bros szóvivője viszont józanul állt a kérdéshez és nyilatkozatában elmondta, hogy tisztában kell lenni azzal, miszerint egyelőre kizárólag az "újítók", vagyis a korán vásárlók jönnek számításba az eladásoknál. "Tömeges fogyasztás nem létezik megfelelő ár nélkül, amely találkozik a többség várakozásával. A DVD esetében csaknem négy évre volt szükségünk ennek eléréséhez, így most már három év is megfelelő eredménynek számítana" - magyarázta a szóvivő, amivel arra utalt, hogy belátható időn belül meg kell kezdeni a további árcsökkentést.
Ez már javában zajlik, hiszen az USA-ban 300 dollárért hozzá lehet jutni a Toshiba HD-E1 lejátszójához, igaz Európában még 400 eurót kóstál a készülék. A Sony BDP-S300 eközben odaát 500 dollárba kerül, míg Európában 900 euróba, ami nem kis különbség - van még mit tenni tehát az igények felturbózása érdekében.