Gyurkity Péter
Alig fogy a Toshiba HD DVD lejátszója
Dacára a nemrég beindított intenzív reklámhadjáratnak, a Toshiba jelentősen csökkentette előrejelzését, és az Egyesült Államokban immár csak 1 millió értékesített lejátszóra számít az év végéig.
A pesszimistább jóslat már csak azért is érdekes, mert korábban még 1,8 millió asztali HD DVD lejátszón szerettek volna túladni a tengerentúlon. A HD DVD Promotion Group ennek megfelelően büszkén jelentette be, hogy a legújabb reklámhadjárat megfelelő eredményeket hozott és ismét bebizonyosodott, hogy az ár a legfontosabb tényező a HD-piacon. Hiába azonban a dicshimnusz, a Toshiba kénytelen volt belátni, hogy nem tartható a korábbi optimista előrejelzés.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az első mélyütést az eddigi eladási adatok nyilvánosságra hozatala jelentette, amikor világossá vált, hogy eddig összesen mindössze 150 ezer darab "dedikált" lejátszót sikerült eladni az USA-ban, igaz arról nem szólt a fáma, hogy ebbe az Xbox 360 konzolhoz szánt lejátszókat is beleszámolták-e vagy sem. Azt pedig már korábban jelezték, hogy az eddig értékesített HD-lejátszók 60 százaléka a Toshiba termékeiből tevődik ki, ami 150 ezer esetén mintegy 100 ezer Blu-ray meghajtó jelenlétét előlegezné meg az amerikai piacon. Tekintettel arra, hogy a HD DVD már több mint egy éve jelen van a kereskedelmi forgalomban, az 50 ezres előny egyáltalán nem üdvözítő, ezt gyorsan ledolgozhatja a konkurencia.
Az 1,8 millió helyett most megcélzott 1 millió darab 44 százalékos csökkenést jelent. Az első adat mellé annak idején hozzátették, hogy 2008 márciusáig összesen 3 millió példányon adhatnak túl, a jelek szerint azonban ez sem fog bekövetkezni. Ráadásul a csökkentett eredményeket is csak a folyamatos árzuhanással tudják elérni - nem szabad elfeledkezni arról, hogy ebben mindvégig a HD DVD vezetett és a jelenlegi 399 dolláros - akciósan 299 dolláros - ajánlatuk egyelőre kikezdhetetlen.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Reményüket ugyanakkor abba helyezik, hogy a PS3 vásárlók a játékok miatt és nem a nagy felbontású filmek miatt szerzik be a konzolt, így ez nem járul majd hozzá jelentősen a verseny eldöntéséhez.
A pesszimistább jóslat már csak azért is érdekes, mert korábban még 1,8 millió asztali HD DVD lejátszón szerettek volna túladni a tengerentúlon. A HD DVD Promotion Group ennek megfelelően büszkén jelentette be, hogy a legújabb reklámhadjárat megfelelő eredményeket hozott és ismét bebizonyosodott, hogy az ár a legfontosabb tényező a HD-piacon. Hiába azonban a dicshimnusz, a Toshiba kénytelen volt belátni, hogy nem tartható a korábbi optimista előrejelzés.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az első mélyütést az eddigi eladási adatok nyilvánosságra hozatala jelentette, amikor világossá vált, hogy eddig összesen mindössze 150 ezer darab "dedikált" lejátszót sikerült eladni az USA-ban, igaz arról nem szólt a fáma, hogy ebbe az Xbox 360 konzolhoz szánt lejátszókat is beleszámolták-e vagy sem. Azt pedig már korábban jelezték, hogy az eddig értékesített HD-lejátszók 60 százaléka a Toshiba termékeiből tevődik ki, ami 150 ezer esetén mintegy 100 ezer Blu-ray meghajtó jelenlétét előlegezné meg az amerikai piacon. Tekintettel arra, hogy a HD DVD már több mint egy éve jelen van a kereskedelmi forgalomban, az 50 ezres előny egyáltalán nem üdvözítő, ezt gyorsan ledolgozhatja a konkurencia.
Az 1,8 millió helyett most megcélzott 1 millió darab 44 százalékos csökkenést jelent. Az első adat mellé annak idején hozzátették, hogy 2008 márciusáig összesen 3 millió példányon adhatnak túl, a jelek szerint azonban ez sem fog bekövetkezni. Ráadásul a csökkentett eredményeket is csak a folyamatos árzuhanással tudják elérni - nem szabad elfeledkezni arról, hogy ebben mindvégig a HD DVD vezetett és a jelenlegi 399 dolláros - akciósan 299 dolláros - ajánlatuk egyelőre kikezdhetetlen.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Reményüket ugyanakkor abba helyezik, hogy a PS3 vásárlók a játékok miatt és nem a nagy felbontású filmek miatt szerzik be a konzolt, így ez nem járul majd hozzá jelentősen a verseny eldöntéséhez.