Berta Sándor

Reklámokért cserébe ingyen tintapatron

Az elmúlt hetekben egyre nagyobb, igaz eddig egyoldalú vita bontakozott ki az olcsó tintapatronokat gyártó és forgalmazó cégek, illetve a nagy nyomtatógyártó vállalatok között. Egy társaság azonban új megoldással próbálkozik.

Mint ismeretes, a Hewlett-Packard tavaly novemberben jelentette be, hogy a tinta összetételére vonatkozó szabadalmak megsértése miatt pert indított a koreai székhelyű InkTec németországi leányvállalata ellen. Némileg meglepő lépésként idén január közepén az Epson csökkentette Kínában a tintapatron-árait. Végül a HP előbb közölte, hogy áprilistól már saját maga is kínál olcsó tintát a nyomtatóhoz és a multifunkciós készülékeihez, majd a konszern néhány napja beperelte a Pelikan nevű olcsó tintapatronokat gyártó és piacra dobó céget.

Az olcsó tintapatron-gyártók és -forgalmazók, valamint a nyomtatási piacon lévő kisebb cégek eddig úgy tűnt, hogy nem fontolgatnak válaszlépéseket. Azonban a PrintCast új módon hirdetett harcot a magas nyomtatási költségek ellen. Az üzlet egyszerű: aki vállalja, hogy otthon reklámokat nyomtat ki, az ingyen kap eredeti tintapatronokat. A felhasználóknak csupán annyi a dolguk, hogy regisztrálják magukat a vállalat weboldalán, majd rendszeresen ki kell nyomtatniuk a bannereket vagy más hirdetéseket.

"Aki kész a kinyomtatott oldalak 20 százalékán reklámok elhelyezésére, az a jövőben ingyen kap tőlünk tintapatronokat" - nyilatkozta Birger Wunderlich, a PrintCast vezetője.
Egyetlen oldal kinyomtatása 20 centbe kerül, ahhoz azonban, hogy valaki megkapja a grátisz tintapatront 50 eurót kell ilymódon összegyűjtenie, vagyis 250 oldalt kell kinyomtatnia. Az elszámolt összeg annál nagyobb minél nagyobb méretű maga a hirdetés is. Egy teljesen reklámokkal befedett oldalért például egy eurót fizet a cég. Amennyiben az ügyfél elegendő virtuális összeget szerzett, akkor automatikusan küldik neki a tintapatront.

Azonban az előnyök mellett van egy hátrány is: egy felhasználó naponta csak tíz oldalt használhat reklámcélokra vagy évente legfeljebb négy patront. Az ügyfélnek a regisztrációkor nemcsak a nevét és a havi bevételét kell megadnia, hanem az érdeklődési körét is, a reklámokat pedig utóbbiakhoz igazítják.

A megoldást jelenleg tesztelik, csak Windows operációs rendszerekkel és kizárólag a Brother, a Canon, az Epson, a Hewlett Packard és a Lexmark nyomtatóival működik. Már folynak azonban a tárgyalások más nyomtatógyártókkal is. Mindenesetre az elképzelés sikeres, a PrintCastnak naponta 300 új regisztrált ügyfele van. Nem véletlenül merült fel azonban a kérdés, hogy a négy eredeti tintapatron megér-e annyit, hogy az ember naponta reklámokat nyomtasson.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hegyikecske #13
    és hogy ellenőrzik hogy az oldalt én ki is nyomtattam? legegyszerűbb vmi virtuális nyomtatóba küldeni, mert ha én csak bannerrel teli oldalt nyomtatok akkor amennyi festéket elhasznál, csak annyit kapok vissza is, ergo 0ánvagyok, azaz egy csomó papírt elcsúfított és még nem is jártam jól...
  • Zoleeca #12
    Hmm...szerintem mindenkit befolyásolnak a reklámok, de nem úgy hogy mikor meglátod akkor egyből felkapod a fejed hogy "Ez nekem kell!!!" és indulsz le a boltba.
    Inkább úgy hogy ha ott vagy a boltban és venni akarsz mosóport, akkor az ismerős márkák felé kacsingatsz. Amiket reklámokból ismersz. Nem azért mert tuti jobb. Olyan ember meg szerintem nincs aki - a mosóporos témánál maradva - kipróbál mindent hogy objektíven döntsön arról hogy mit vesz meg.
    SZVSZ - nem tanultam marketinget.
  • Tetsuo #11
    Nálam is Pelikan autentikusabb mint a béna HP.
  • ProClub #10
    LOL majd úgy nyomtatok egyetemi jegyzetet, hogy rajta lesz az animált banner. :P
  • atomkrumpli #9
    "Pelikan nevű olcsó tintapatronokat gyártó és piacra dobó céget"

    1840 vagy mikor alakult a peli, amikor a hp még azt se tudta mi az a tinta
  • JL666 #8
    Pedig coca colával sokkal jobb ízé van vagy cherry coke-kal :-)
  • Cat #7
    "miért éri meg a tintapatron gyártójának, hogy ingyen adjon nekem tintát"

    Ez olyan kérdés, hogy miért éri meg a nyelviskolának, hogy kinyomtat többtizezer szórólapot, majd fizet embereknek azért, hogy a metróaluljároban a kezedbe nyomják :) Tökingyen! :D
    Ráadásul ez a kinyomtatásos módszer jóval hatékonyabb, ugyanis foglalkozol a dologgal, és szinte biztos, hogy el is olvasod a tartalmát.
  • Gerygrey #6
    ki vesz csak a reklámok alapján cuccot?

    Sajnos nagyon sok a birka, aki elhisz mindent amit a tévé mond. Ha nekem például Coca-Cola reklámot nyomatna a DVD borítóimra a nyomtatóm, akkor életem hátralevő részében csakazértis pepsivel innám a boroskólát :)
  • Troll #5
    Sosem volt tintasugaras nyomtatóm, és sose nem is lesz. Lézerem már akadt, de kiöregedett, de ha legközelebb nyomingert veszek, az is az lesz. Ha meg színest akarok, akkor jól meggondolom, hogy mit akarok kinyomtatni, és kifizetem érte a pézet a CopyGeneralban (vagy beviszem melóba, és kisuttyantom ott).
  • windoki #4
    Ezt a szánalmas ötletet.
    Ez az szennyezzük csak a Földet. Hajrá hajrá.
    (De most komolyan, ki vesz csak a reklámok alapján cuccot? Annyira fel van fújva ez a reklámozás...)