Berta Sándor
Reklámokért cserébe ingyen tintapatron
Az elmúlt hetekben egyre nagyobb, igaz eddig egyoldalú vita bontakozott ki az olcsó tintapatronokat gyártó és forgalmazó cégek, illetve a nagy nyomtatógyártó vállalatok között. Egy társaság azonban új megoldással próbálkozik.
Mint ismeretes, a Hewlett-Packard tavaly novemberben jelentette be, hogy a tinta összetételére vonatkozó szabadalmak megsértése miatt pert indított a koreai székhelyű InkTec németországi leányvállalata ellen. Némileg meglepő lépésként idén január közepén az Epson csökkentette Kínában a tintapatron-árait. Végül a HP előbb közölte, hogy áprilistól már saját maga is kínál olcsó tintát a nyomtatóhoz és a multifunkciós készülékeihez, majd a konszern néhány napja beperelte a Pelikan nevű olcsó tintapatronokat gyártó és piacra dobó céget.
Az olcsó tintapatron-gyártók és -forgalmazók, valamint a nyomtatási piacon lévő kisebb cégek eddig úgy tűnt, hogy nem fontolgatnak válaszlépéseket. Azonban a PrintCast új módon hirdetett harcot a magas nyomtatási költségek ellen. Az üzlet egyszerű: aki vállalja, hogy otthon reklámokat nyomtat ki, az ingyen kap eredeti tintapatronokat. A felhasználóknak csupán annyi a dolguk, hogy regisztrálják magukat a vállalat weboldalán, majd rendszeresen ki kell nyomtatniuk a bannereket vagy más hirdetéseket.
"Aki kész a kinyomtatott oldalak 20 százalékán reklámok elhelyezésére, az a jövőben ingyen kap tőlünk tintapatronokat" - nyilatkozta Birger Wunderlich, a PrintCast vezetője.
Egyetlen oldal kinyomtatása 20 centbe kerül, ahhoz azonban, hogy valaki megkapja a grátisz tintapatront 50 eurót kell ilymódon összegyűjtenie, vagyis 250 oldalt kell kinyomtatnia. Az elszámolt összeg annál nagyobb minél nagyobb méretű maga a hirdetés is. Egy teljesen reklámokkal befedett oldalért például egy eurót fizet a cég. Amennyiben az ügyfél elegendő virtuális összeget szerzett, akkor automatikusan küldik neki a tintapatront.
Azonban az előnyök mellett van egy hátrány is: egy felhasználó naponta csak tíz oldalt használhat reklámcélokra vagy évente legfeljebb négy patront. Az ügyfélnek a regisztrációkor nemcsak a nevét és a havi bevételét kell megadnia, hanem az érdeklődési körét is, a reklámokat pedig utóbbiakhoz igazítják.
A megoldást jelenleg tesztelik, csak Windows operációs rendszerekkel és kizárólag a Brother, a Canon, az Epson, a Hewlett Packard és a Lexmark nyomtatóival működik. Már folynak azonban a tárgyalások más nyomtatógyártókkal is. Mindenesetre az elképzelés sikeres, a PrintCastnak naponta 300 új regisztrált ügyfele van. Nem véletlenül merült fel azonban a kérdés, hogy a négy eredeti tintapatron megér-e annyit, hogy az ember naponta reklámokat nyomtasson.
Mint ismeretes, a Hewlett-Packard tavaly novemberben jelentette be, hogy a tinta összetételére vonatkozó szabadalmak megsértése miatt pert indított a koreai székhelyű InkTec németországi leányvállalata ellen. Némileg meglepő lépésként idén január közepén az Epson csökkentette Kínában a tintapatron-árait. Végül a HP előbb közölte, hogy áprilistól már saját maga is kínál olcsó tintát a nyomtatóhoz és a multifunkciós készülékeihez, majd a konszern néhány napja beperelte a Pelikan nevű olcsó tintapatronokat gyártó és piacra dobó céget.
Az olcsó tintapatron-gyártók és -forgalmazók, valamint a nyomtatási piacon lévő kisebb cégek eddig úgy tűnt, hogy nem fontolgatnak válaszlépéseket. Azonban a PrintCast új módon hirdetett harcot a magas nyomtatási költségek ellen. Az üzlet egyszerű: aki vállalja, hogy otthon reklámokat nyomtat ki, az ingyen kap eredeti tintapatronokat. A felhasználóknak csupán annyi a dolguk, hogy regisztrálják magukat a vállalat weboldalán, majd rendszeresen ki kell nyomtatniuk a bannereket vagy más hirdetéseket.
"Aki kész a kinyomtatott oldalak 20 százalékán reklámok elhelyezésére, az a jövőben ingyen kap tőlünk tintapatronokat" - nyilatkozta Birger Wunderlich, a PrintCast vezetője.
Egyetlen oldal kinyomtatása 20 centbe kerül, ahhoz azonban, hogy valaki megkapja a grátisz tintapatront 50 eurót kell ilymódon összegyűjtenie, vagyis 250 oldalt kell kinyomtatnia. Az elszámolt összeg annál nagyobb minél nagyobb méretű maga a hirdetés is. Egy teljesen reklámokkal befedett oldalért például egy eurót fizet a cég. Amennyiben az ügyfél elegendő virtuális összeget szerzett, akkor automatikusan küldik neki a tintapatront.
Azonban az előnyök mellett van egy hátrány is: egy felhasználó naponta csak tíz oldalt használhat reklámcélokra vagy évente legfeljebb négy patront. Az ügyfélnek a regisztrációkor nemcsak a nevét és a havi bevételét kell megadnia, hanem az érdeklődési körét is, a reklámokat pedig utóbbiakhoz igazítják.
A megoldást jelenleg tesztelik, csak Windows operációs rendszerekkel és kizárólag a Brother, a Canon, az Epson, a Hewlett Packard és a Lexmark nyomtatóival működik. Már folynak azonban a tárgyalások más nyomtatógyártókkal is. Mindenesetre az elképzelés sikeres, a PrintCastnak naponta 300 új regisztrált ügyfele van. Nem véletlenül merült fel azonban a kérdés, hogy a négy eredeti tintapatron megér-e annyit, hogy az ember naponta reklámokat nyomtasson.