Berta Sándor
Visszatér a nyomtatópiacra az Olivetti
A Telecom Italia csoport úgy döntött: támogatja a régi nyomtatómárka újjáélesztését.
A Telecom Italia csoportnál meglehetősen ambíciózus tervekkel álltak elő. A cég ugyanis azt szeretné elérni, hogy 2007-re az Olivetti termékek tennék ki a világ nyomtatóforgalmának 38 százalékát. Ehhez a vállalat először egy agresszív marketingkampányba kezd, valamint a következő két esztendőben a Telecom Italia csoport 200 millió dollárt fog a fejlesztésekbe pumpálni, amely összegnek a 75 százalékát az új tintasugaras nyomtatók, illetve új technológiák létrehozására fordítják majd.
A vállalat Milánóban annak alátámasztására, hogy komolyan is gondolja ezirányú terveit, már be is mutatott két vadonatúj tintasugaras nyomtatót. A tájékoztatón elhangzott az is, hogy egy további termék fejlesztése még folyamatban van, az várhatóan a következő évben fog a piacra kerülni. A bemutatott két termék közül az egyik Olivetti Any_Way névre hallgat és egy multifunkciós készülék, amelyet elláttak WLAN- és Bluetooth-csatlakozóval is. Szeptembertől az Any_Way-nek összesen négy különböző változatát dobja piacra a cég. A másik kiállított termék az Olivetti My_Way volt, ami egy hordozható fotónyomtató és amely normál papírra is képes nagy felbontásban és fotóminőségben nyomtatni.
Az Olivetti az egyik legnagyobb márka az olasz IT ipar történetében. A vállalatot 1908-ban alapította Camillo Olivetti írógépgyártó. A cég az 1970-es és az 1980-as években sikeresen át tudott állni a nyomtatók gyártására. Az eredmények azonban fokozatosan csökkentek és így idővel az Olivetti beleolvadt a Telecom Italia konszernen belül létrehozott holdingba, amely irodai termékeket és játék-, valamint pénzautomatákat gyártott. 2003-tól az Olivetti a Telecom Italia leányvállalataként működik.
A Telecom Italia csoportnál meglehetősen ambíciózus tervekkel álltak elő. A cég ugyanis azt szeretné elérni, hogy 2007-re az Olivetti termékek tennék ki a világ nyomtatóforgalmának 38 százalékát. Ehhez a vállalat először egy agresszív marketingkampányba kezd, valamint a következő két esztendőben a Telecom Italia csoport 200 millió dollárt fog a fejlesztésekbe pumpálni, amely összegnek a 75 százalékát az új tintasugaras nyomtatók, illetve új technológiák létrehozására fordítják majd.
A vállalat Milánóban annak alátámasztására, hogy komolyan is gondolja ezirányú terveit, már be is mutatott két vadonatúj tintasugaras nyomtatót. A tájékoztatón elhangzott az is, hogy egy további termék fejlesztése még folyamatban van, az várhatóan a következő évben fog a piacra kerülni. A bemutatott két termék közül az egyik Olivetti Any_Way névre hallgat és egy multifunkciós készülék, amelyet elláttak WLAN- és Bluetooth-csatlakozóval is. Szeptembertől az Any_Way-nek összesen négy különböző változatát dobja piacra a cég. A másik kiállított termék az Olivetti My_Way volt, ami egy hordozható fotónyomtató és amely normál papírra is képes nagy felbontásban és fotóminőségben nyomtatni.
Az Olivetti az egyik legnagyobb márka az olasz IT ipar történetében. A vállalatot 1908-ban alapította Camillo Olivetti írógépgyártó. A cég az 1970-es és az 1980-as években sikeresen át tudott állni a nyomtatók gyártására. Az eredmények azonban fokozatosan csökkentek és így idővel az Olivetti beleolvadt a Telecom Italia konszernen belül létrehozott holdingba, amely irodai termékeket és játék-, valamint pénzautomatákat gyártott. 2003-tól az Olivetti a Telecom Italia leányvállalataként működik.