Gyurkity Péter
Közel a tartalomszűréshez a YouTube
Pontosabban a Google, amely a videómegosztó portál tulajdonosaként némi késéssel, de hamarosan bevezeti a tartalmak szűréséért felelős rendszert. A részletekről továbbra is hallgatnak, a cég méretével kapcsolatos aggályokat elhárítják.
A keresőcég vezérigazgatója, Eric Schmidt, az NBC riporterének adott interjút, amelyben többek között a tartalomszűrő megoldás is szóba került. Ezzel kapcsolatban Schmidt annyit árult el, hogy a rendszer csaknem elkészült, így közeljövőben várható a portál kiegészítése, természetesen a jogtulajdonosok igényeinek figyelembevételével.
Ennek már tavaly meg kellett volna jelennie, azt követően, hogy a Google 1,6 milliárd dollárért felvásárolta a népszerű oldalt. A keresőcég részéről ígéretet is tettek a megoldás minél előbbi kidolgozására és alkalmazására, ám ez a mai napig nem következett be. Időközben azonban olyan cégek kerültek összetűzésbe a portállal, mint az NBC és a Viacom, amelyek nem kis összeget magában foglaló kártérítési perrel fenyegetőztek, illetve indítottak útjára. A Viacomról Schmidt úgy nyilatkozott, hogy két lehetőségük volt, vagy leszerződnek velük, vagy pereskednek, és bár az előbbit választották, mégis az utóbbinál kötöttek ki.
Az interjú további részében főként a Microsoft aggodalmairól esett szó, amely egyrészt a DoubleClick felvásárlása kapcsán, illetve általában véve a keresőcég méretei miatt fejezte ki ellenérzéseit. Schmidt erre először úgy válaszolt, mintha soha életében nem hallott volna a szoftvercégről, majd komolyabbra vette a figurát és kijelentette, Redmond pusztán a rivalizálás miatt "félti" a Google-t.
Ami a távolabbi terveket és kilátásokat illeti, a vezérigazgató kijelentette, hogy a keresőcég nem fogja leváltani a rádiót és a televíziót, bár néhányan már most erről beszélnek. A napokban több rádióadón is megkezdték a hirdetések értékesítését, a gondolat viszont azon alapul, hogy a Google segítséget nyújthat a rádió és a tévé újabb sikereiben.
A keresőcég vezérigazgatója, Eric Schmidt, az NBC riporterének adott interjút, amelyben többek között a tartalomszűrő megoldás is szóba került. Ezzel kapcsolatban Schmidt annyit árult el, hogy a rendszer csaknem elkészült, így közeljövőben várható a portál kiegészítése, természetesen a jogtulajdonosok igényeinek figyelembevételével.
Ennek már tavaly meg kellett volna jelennie, azt követően, hogy a Google 1,6 milliárd dollárért felvásárolta a népszerű oldalt. A keresőcég részéről ígéretet is tettek a megoldás minél előbbi kidolgozására és alkalmazására, ám ez a mai napig nem következett be. Időközben azonban olyan cégek kerültek összetűzésbe a portállal, mint az NBC és a Viacom, amelyek nem kis összeget magában foglaló kártérítési perrel fenyegetőztek, illetve indítottak útjára. A Viacomról Schmidt úgy nyilatkozott, hogy két lehetőségük volt, vagy leszerződnek velük, vagy pereskednek, és bár az előbbit választották, mégis az utóbbinál kötöttek ki.
Az interjú további részében főként a Microsoft aggodalmairól esett szó, amely egyrészt a DoubleClick felvásárlása kapcsán, illetve általában véve a keresőcég méretei miatt fejezte ki ellenérzéseit. Schmidt erre először úgy válaszolt, mintha soha életében nem hallott volna a szoftvercégről, majd komolyabbra vette a figurát és kijelentette, Redmond pusztán a rivalizálás miatt "félti" a Google-t.
Ami a távolabbi terveket és kilátásokat illeti, a vezérigazgató kijelentette, hogy a keresőcég nem fogja leváltani a rádiót és a televíziót, bár néhányan már most erről beszélnek. A napokban több rádióadón is megkezdték a hirdetések értékesítését, a gondolat viszont azon alapul, hogy a Google segítséget nyújthat a rádió és a tévé újabb sikereiben.