Kruza Richárd
Nehezen termel pénzt a YouTube
A YouTube kétségkívül nagyon népszerű, de úgy tűnik, a tulajdonosok elégedetlenek és keresik a megoldást, hogyan lehetne gyümölcsöző vállalkozássá fejleszteni a weboldalt.
A Google néhány hónapja vette meg a YouTube-ot több mint másfél milliárd dollárért. A keresőcég érthetően szeretné visszahozni a befektetett pénzt, de úgy tűnik ez nem is olyan egyszerű feladat. A Google azzal bízta meg néhány szakemberét, hogy egyezzenek meg vezető médiacégekkel abban, hogy megjelenítik tartalmaikat a YouTube-on, az ebből származó bevételt pedig elosztják.
Ugyan több ilyen megállapodás létrejött már (pl. pénteken a BBC-vel, a NBA-val pedig hétfőn) azonban sok cég, mint például az NBC elégedetlen és követeli, hogy a YouTube vegye le oldaláról az illegális tartalmakat. Ráadásul sok médiacég a piacvezető erősítése helyett olyan kisebb YouTube-rivális cégeket keres meg inkább, mint a Revver vagy az iFilm. A múlt hónapban szintén egy újonc, a Joost írt alá megállapodást az MTV és a Comedy Central tulajdonosával, a Viacom-al.
A YouTube megígérte, hogy megoldja az illegális tartalmak kiszűrésének problémáját, ennek ellenére állandóan felbukkannak az ilyen videók. A Viacom emiatt mondott le a YouTube-ról és különálló videó megosztó vállalkozást indít be.
"Én egyest adnék nekik" - mondta Josh Bernoff, a Forrester Research vezető elemzője. "Ha egy kiadóval tárgyal az ember, annak kiadványaival szemben tiszteletet kell kimutatnia". Bernhoff szerint a YouTube-nak fejlettebb rendszert kellett volna alkalmaznia az illegális tartalmak kiszűrésére annak érdekében, hogy a médiacégekkel kialakuljon a bizalom. "Ehhez már létezik a szoftver, ami ugyan nem tökéletes de igenis létezik."
Jordan Hoffner, a YouTube képviselője szerint viszont "Az online video piac nagyon komplex és változó, és azt gondolom, sok médiacéggel sikerült jó kapcsolatot kialakítanunk." A cég közlése szerint már több mint 1000 céggel kötöttek tartalommegosztási szerződést. Ennek eredményeképpen kétfelé szegregálódtak a YouTube-on található anyagok: vannak a felhasználók által készített amatőr videók, és a professzionális, TV-ből és filmekből származó anyagok.
A Google néhány hónapja vette meg a YouTube-ot több mint másfél milliárd dollárért. A keresőcég érthetően szeretné visszahozni a befektetett pénzt, de úgy tűnik ez nem is olyan egyszerű feladat. A Google azzal bízta meg néhány szakemberét, hogy egyezzenek meg vezető médiacégekkel abban, hogy megjelenítik tartalmaikat a YouTube-on, az ebből származó bevételt pedig elosztják.
Ugyan több ilyen megállapodás létrejött már (pl. pénteken a BBC-vel, a NBA-val pedig hétfőn) azonban sok cég, mint például az NBC elégedetlen és követeli, hogy a YouTube vegye le oldaláról az illegális tartalmakat. Ráadásul sok médiacég a piacvezető erősítése helyett olyan kisebb YouTube-rivális cégeket keres meg inkább, mint a Revver vagy az iFilm. A múlt hónapban szintén egy újonc, a Joost írt alá megállapodást az MTV és a Comedy Central tulajdonosával, a Viacom-al.
A YouTube megígérte, hogy megoldja az illegális tartalmak kiszűrésének problémáját, ennek ellenére állandóan felbukkannak az ilyen videók. A Viacom emiatt mondott le a YouTube-ról és különálló videó megosztó vállalkozást indít be.
"Én egyest adnék nekik" - mondta Josh Bernoff, a Forrester Research vezető elemzője. "Ha egy kiadóval tárgyal az ember, annak kiadványaival szemben tiszteletet kell kimutatnia". Bernhoff szerint a YouTube-nak fejlettebb rendszert kellett volna alkalmaznia az illegális tartalmak kiszűrésére annak érdekében, hogy a médiacégekkel kialakuljon a bizalom. "Ehhez már létezik a szoftver, ami ugyan nem tökéletes de igenis létezik."
Jordan Hoffner, a YouTube képviselője szerint viszont "Az online video piac nagyon komplex és változó, és azt gondolom, sok médiacéggel sikerült jó kapcsolatot kialakítanunk." A cég közlése szerint már több mint 1000 céggel kötöttek tartalommegosztási szerződést. Ennek eredményeképpen kétfelé szegregálódtak a YouTube-on található anyagok: vannak a felhasználók által készített amatőr videók, és a professzionális, TV-ből és filmekből származó anyagok.