Gyurkity Péter
Havonta két napot fecsérlünk el az interneten
Egy brit felmérés szerint az internetezők nagy része - akár otthon, akár a munkahelyén tartózkodik - hajlamos a céltalan barangolásra a világhálón. Havonta átlagosan két napot fecsérelnek el a felesleges böngészéssel.
A felmérés - amely a www.moneysupermarket.com oldal megbízásából készült - azt mutatta ki, hogy a megkérdezett több mint 2400 brit internetező nagy része gyakran barangol céltalanul a világhálón, pusztán kedvtelésből, vagy az idő múlatásának szándékával. Az első számú, kiemelt célpontnak az internetes boltok számítanak, ahol az alanyok egyfajta virtuális shoppingolás keretében hosszú órákon át nézelődnek.
A megkérdezettek egynegyede elismerte, hogy az összes interneten töltött idő mintegy 30 százalékát fordítja ilyen barangolásra, ami havonta nagyjából két teljes munkanapnak felel meg. Ez természetesen senkit - majdnem senkit - sem zavar az otthoni számítógépezés esetében, ám a munkahelyeken több kérdést is felvet az idő ilyetén pazarlása.
Nagy meglepetésnek nem bizonyul a hír, mivel a munkaidő keretében folytatott internetezés már évek óta visszatérő téma, ám a 30 százalékos arány komoly aggodalmat válthat ki a foglalkoztatóknál.
A téma szakértőjének számító Websense különböző webszűrők és a megfelelő munkahelyi szabályzat bevezetését ajánlja a vállalatoknak, jóllehet azt ők is elismerik, hogy egyre több dolgozó veszi igénybe a világhálót saját tevékenységének megkönnyítésére és emiatt a precíz elkülönítés szinte kivitelezhetetlen.
A kérdésben azonban mindenképpen lépni kell - példaként hozzák fel, hogy az Egyesül Államokban a March Madness néven futó egyetemi kosárlabda bajnokság alatt 31 százalékkal megugrott a sportoldalak látogatottsága, az online fogadóirodák és szerencsejátékkal foglalkozó weblapok esetében pedig mindez 56 százalékot jelentett.
A felmérés - amely a www.moneysupermarket.com oldal megbízásából készült - azt mutatta ki, hogy a megkérdezett több mint 2400 brit internetező nagy része gyakran barangol céltalanul a világhálón, pusztán kedvtelésből, vagy az idő múlatásának szándékával. Az első számú, kiemelt célpontnak az internetes boltok számítanak, ahol az alanyok egyfajta virtuális shoppingolás keretében hosszú órákon át nézelődnek.
A megkérdezettek egynegyede elismerte, hogy az összes interneten töltött idő mintegy 30 százalékát fordítja ilyen barangolásra, ami havonta nagyjából két teljes munkanapnak felel meg. Ez természetesen senkit - majdnem senkit - sem zavar az otthoni számítógépezés esetében, ám a munkahelyeken több kérdést is felvet az idő ilyetén pazarlása.
Nagy meglepetésnek nem bizonyul a hír, mivel a munkaidő keretében folytatott internetezés már évek óta visszatérő téma, ám a 30 százalékos arány komoly aggodalmat válthat ki a foglalkoztatóknál.
A téma szakértőjének számító Websense különböző webszűrők és a megfelelő munkahelyi szabályzat bevezetését ajánlja a vállalatoknak, jóllehet azt ők is elismerik, hogy egyre több dolgozó veszi igénybe a világhálót saját tevékenységének megkönnyítésére és emiatt a precíz elkülönítés szinte kivitelezhetetlen.
A kérdésben azonban mindenképpen lépni kell - példaként hozzák fel, hogy az Egyesül Államokban a March Madness néven futó egyetemi kosárlabda bajnokság alatt 31 százalékkal megugrott a sportoldalak látogatottsága, az online fogadóirodák és szerencsejátékkal foglalkozó weblapok esetében pedig mindez 56 százalékot jelentett.