Gyurkity Péter

Mobil eszközökön is jön az Ageia PhysX

Az Ageia a játékok mellett professzionális alkalmazásokhoz is ajánlja fizikai motorját és chipjét, amelynek népszerűsítése érdekében a mobil eszközök piacán is megpróbálnak hódítani, újabb partnereket vonva be a munkába.

A tervekről Manju Hedge, a cég vezérigazgatója beszélt egy interjúban, amelyben többek között szóba kerültek a lehetőségek és az egyéb területeken remélt esélyek. A vezető kijelentései alapján az Ageia a mobil eszközökre is megjelentetné PhysX elnevezésű chipjét, amelytől eddig többnyire a játékok tökéletesítését, az élmény növelését remélték. A nagy áttörés azonban még várat magára, addig is igyekeznek más szegmensekben hódítani.



"A PPU tökéletesen alkalmas más számítások felgyorsítására tudományos, mérnöki és pénzügyi alkalmazásokban, videószerkesztésben, CAD-applikációkban, az orvoslásban és számos más területen. Az említett szegmensekben új partnerekkel dolgozunk együtt a siker érdekében" - jelentette ki Hedge, amivel felvázolta cége új célkitűzéseit. A motort ezúttal egy újabb szoftver egészítené ki, amely lehetővé teszi általános C-kód futtatását a PhysX chipen. Ami a konkrét elképzeléseket illeti, fejlesztésüket mobil eszközökön is bemutatnák és jelenleg is tárgyalnak az immár az AMD részeként működő ATI-val, az nVidiával, valamint az Intellel a PPU-chipek integrálásáról egyéb termékekbe.

Az integrálás mellett a processzor tökéletesített változataival is készülnek, ezek bejelentésére azonban még várnunk kell. Az elsődleges cél most az alkalmazási terület kiterjesztése és annak hangsúlyozása, hogy a chipekkel általános jellegű feladatokat is el lehet végezni. A jelek szerint a cég új bevételi forrásokat keres, hiszen a játékoknál eddig nem sikerült véghezvinniük a korábban remélt áttörést, dacára a folyamatosan hangoztatott előnyöknek. A vásárlói érdeklődés nem élénkül, még a fanatikusok körében is elenyésző azok száma, akik beruháztak egy ilyen speciális kártyára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #36
    "Amiért nem tudja egy GPU futtatni a PhysX-et, az az, hogy nem írtak hozzá drivert Ageiaék, szándékosan, hogy a saját HW-jük menjen."

    No és azt mivel magyarázod, hogy a Havok is csak egy ilyen effekt-csomagot csinált GPU-támogatottra, nem a Physixnak megfelelő teljesfizika csomagját, ami továbbra is CPU-s?

    Ez butaság is lenne az Ageia részéről, mert a licencekből jóval többet kereshetnének, mint az összes eladott PPU-ból. BTW azt tudod, hogy X360-on és PS3-on CPU alapon megy a Physix csomag (persze nagyrészt VMX/SPE kóddal)?

    "Ami pedig a támogatott játékokat illeti. Jelentek már meg ilyenek, csak éppen nem volt meggyőző a különbség."

    Igen, volt egy olyan, amiben alig volt különbség (pár pattogó pötty, amivel a CPU is félkézzel elboldogul), plusz jópár olyan, amiben számottevő a különbség (lobogó rongyos zászló, stb.). Amúgy épp a napokban lett beharangozva egy újabb játék, UT3 motorral és PhysX támogatással: Warmonger interview.
  • L3zl13 #35
    Úgy mondod, mintha a fizika számítás valami teljesen különálló hardverfelépítést igényelne.
    Ez is csak egy sima FP célhardver. Igen, ebben jobb mint a CPU, ami általános célú, csakhogy a modern GPU-k jóformán ugyanilyen programozható FP egységek mint ez a cucc.
    Amiért nem tudja egy GPU futtatni a PhysX-et, az az, hogy nem írtak hozzá drivert Ageiaék, szándékosan, hogy a saját HW-jük menjen.

    Ami pedig a támogatott játékokat illeti. Jelentek már meg ilyenek, csak éppen nem volt meggyőző a különbség.
    És ott is sokan kételkednek, hogy nem a szoftveres fizika szándékos visszabutításáról van-e szó.

    Tehát ami a "kor megelőzését" illeti, most nem éri meg, a (közeli) jövőben meg fölösleges lesz.
  • lee56 #34
    Csak picit fölöslegesnek érzem a többmagosságot, támogatottság hiányában, ennyi. Persze jóval jobb képességü egy kártya mint egyetlen mag, de a pazarlás az ami idegesít. Mert akkor minek fogtak bele a többmagosdiba, simán lehetne még pár évig 1magos cpukat nyomatni pl 3gigahertzen, ugyse használja ki szinte semmi a több magot...
  • dez #33
    Ezzel most tulajdonképpen mit is akartál mondani? A többmagos procik feleslegessé teszik ezt a PPU-t? Lehet, hogy majd igen (ha közben nem fejlődik ez is), de egyelőre nem, mivel egy célhardver (még ha csak egy vektorproci-féleség is megfelelő programmal) teljesítménye jópárszorosa lehet egy általános CPU-nak. Inkább majd akkor lesz itt nagy változás, ha a magok egy része nem a szokásos CPU mag lesz, hanem hasonló vektorproci-mag.
  • lee56 #32
    Hmmm, amikor gombamódra szaporodnak a cpu-kban a magok, ahelyett hogy a játékok kihasználnák a több mag erejét, inkább számoljon fizikát (és "fűtsön", foglalja a helyet a gépben) + 1 alkatrész, hát hol ebben az értelem

    [Persze biztos kényelmesebb a programozóknak igy, meg a marketingeseknek, meg biztos tök nehéz lehet több szálra optimalizálni egy játékot durva fizikával, de azért vicces jövő elé nézünk amikor majd egy 16magos proci összeomlik ha számolnia kell egy kis fizikát :) segédalkatrészek nélkül]
  • dez #31
    Éppen erről beszéltünk az előző hozzászólásokban. Nem biztos, hogy egy GPU önmagában tud mindent, amit ez a PPU. Így a CPU-nak is szépen ki kellene venni a részét, ami nagyban csökkenti a hasznát a dolognak. Pl. nem az egész Havok fizikai motort csinálták meg GPU-gyorsításosra (ellentétben a Physx-al), csak a HavokFX-et, ami csak egyes effekteket tud. És eddig nem lehetett hallani róla, hogy ez a DX10-esekkel megváltozna. Bár nincs kizárva.
  • Cefet #30
    Nem vagyok szakértő, ha hülyeséget írok, akkor ne üssetek agyon.
    Szerintem erre a fizikai kártyára nem kíváncsi a piac. Az nVidia új DX10 kártyái spéci programmal simán tudják azt, amit az Ageia kártyája. Sokkal gyorsabban... És itt adott a bődületes számítási kapacitás, a hatalmas sávszél, stb. Ráadásul SLI-s alaplapban külön kártyát lehetne dedikálni a feladatra. Szóval nekem inkább kellene egy pl. 8800GTX+8600GT, mint egy 8800GTX+fizikai gyorsító.
  • dez #29
    Ezen nem is csodálkozom, kis mennyiségű adatnál arányosan több idő az áttöltögetés, mint a számolás. Nagy mennyiségű adatnál és számításnál viszont ugye megfekszik a CPU.
  • Kurosora #28
    "[...] mert ehhez a rendszerhez a CPU-k túl lassúak."

    Azért ez nem teljesen igaz. Az Ageia fejlesztői fórumán külön van erre egy bejegyzés, mely szerint kisméretû fizikai számításoknál pont hogy lassabb a PPU, mint a CPU. (Lásd: GRAW.) Egyedül akkor gyorsabb, ha az egész alkalmazást a PPU-ra fejlesztik már a kezdetektől és gazdag a fizikai jelenségekben (folyadékok, sok-sok ütközés, ruha, stb).
  • dez #27
    Ami ezt az - ő esetükben - új ötletüket, a tudományos számítások gyorsítását illeti, tényleg konkurenciák a GPU gyártókkal (főleg az Nvidiával az újabb CUDA kapcsán), de ami a teljes scene fizikát illeti, nem. Abban csak a Havokkal.

    Azért most már én is nagyon kíváncsi lennék, hogy egy DX10-es GPU nem tud-e annyit, ráadásul jóval gyorsabban, mint ez a "PPU" chip.