36
  • dez
    #36
    "Amiért nem tudja egy GPU futtatni a PhysX-et, az az, hogy nem írtak hozzá drivert Ageiaék, szándékosan, hogy a saját HW-jük menjen."

    No és azt mivel magyarázod, hogy a Havok is csak egy ilyen effekt-csomagot csinált GPU-támogatottra, nem a Physixnak megfelelő teljesfizika csomagját, ami továbbra is CPU-s?

    Ez butaság is lenne az Ageia részéről, mert a licencekből jóval többet kereshetnének, mint az összes eladott PPU-ból. BTW azt tudod, hogy X360-on és PS3-on CPU alapon megy a Physix csomag (persze nagyrészt VMX/SPE kóddal)?

    "Ami pedig a támogatott játékokat illeti. Jelentek már meg ilyenek, csak éppen nem volt meggyőző a különbség."

    Igen, volt egy olyan, amiben alig volt különbség (pár pattogó pötty, amivel a CPU is félkézzel elboldogul), plusz jópár olyan, amiben számottevő a különbség (lobogó rongyos zászló, stb.). Amúgy épp a napokban lett beharangozva egy újabb játék, UT3 motorral és PhysX támogatással: Warmonger interview.
  • L3zl13
    #35
    Úgy mondod, mintha a fizika számítás valami teljesen különálló hardverfelépítést igényelne.
    Ez is csak egy sima FP célhardver. Igen, ebben jobb mint a CPU, ami általános célú, csakhogy a modern GPU-k jóformán ugyanilyen programozható FP egységek mint ez a cucc.
    Amiért nem tudja egy GPU futtatni a PhysX-et, az az, hogy nem írtak hozzá drivert Ageiaék, szándékosan, hogy a saját HW-jük menjen.

    Ami pedig a támogatott játékokat illeti. Jelentek már meg ilyenek, csak éppen nem volt meggyőző a különbség.
    És ott is sokan kételkednek, hogy nem a szoftveres fizika szándékos visszabutításáról van-e szó.

    Tehát ami a "kor megelőzését" illeti, most nem éri meg, a (közeli) jövőben meg fölösleges lesz.
  • lee56
    #34
    Csak picit fölöslegesnek érzem a többmagosságot, támogatottság hiányában, ennyi. Persze jóval jobb képességü egy kártya mint egyetlen mag, de a pazarlás az ami idegesít. Mert akkor minek fogtak bele a többmagosdiba, simán lehetne még pár évig 1magos cpukat nyomatni pl 3gigahertzen, ugyse használja ki szinte semmi a több magot...
  • dez
    #33
    Ezzel most tulajdonképpen mit is akartál mondani? A többmagos procik feleslegessé teszik ezt a PPU-t? Lehet, hogy majd igen (ha közben nem fejlődik ez is), de egyelőre nem, mivel egy célhardver (még ha csak egy vektorproci-féleség is megfelelő programmal) teljesítménye jópárszorosa lehet egy általános CPU-nak. Inkább majd akkor lesz itt nagy változás, ha a magok egy része nem a szokásos CPU mag lesz, hanem hasonló vektorproci-mag.
  • lee56
    #32
    Hmmm, amikor gombamódra szaporodnak a cpu-kban a magok, ahelyett hogy a játékok kihasználnák a több mag erejét, inkább számoljon fizikát (és "fűtsön", foglalja a helyet a gépben) + 1 alkatrész, hát hol ebben az értelem

    [Persze biztos kényelmesebb a programozóknak igy, meg a marketingeseknek, meg biztos tök nehéz lehet több szálra optimalizálni egy játékot durva fizikával, de azért vicces jövő elé nézünk amikor majd egy 16magos proci összeomlik ha számolnia kell egy kis fizikát :) segédalkatrészek nélkül]
  • dez
    #31
    Éppen erről beszéltünk az előző hozzászólásokban. Nem biztos, hogy egy GPU önmagában tud mindent, amit ez a PPU. Így a CPU-nak is szépen ki kellene venni a részét, ami nagyban csökkenti a hasznát a dolognak. Pl. nem az egész Havok fizikai motort csinálták meg GPU-gyorsításosra (ellentétben a Physx-al), csak a HavokFX-et, ami csak egyes effekteket tud. És eddig nem lehetett hallani róla, hogy ez a DX10-esekkel megváltozna. Bár nincs kizárva.
  • Cefet
    #30
    Nem vagyok szakértő, ha hülyeséget írok, akkor ne üssetek agyon.
    Szerintem erre a fizikai kártyára nem kíváncsi a piac. Az nVidia új DX10 kártyái spéci programmal simán tudják azt, amit az Ageia kártyája. Sokkal gyorsabban... És itt adott a bődületes számítási kapacitás, a hatalmas sávszél, stb. Ráadásul SLI-s alaplapban külön kártyát lehetne dedikálni a feladatra. Szóval nekem inkább kellene egy pl. 8800GTX+8600GT, mint egy 8800GTX+fizikai gyorsító.
  • dez
    #29
    Ezen nem is csodálkozom, kis mennyiségű adatnál arányosan több idő az áttöltögetés, mint a számolás. Nagy mennyiségű adatnál és számításnál viszont ugye megfekszik a CPU.
  • Kurosora
    #28
    "[...] mert ehhez a rendszerhez a CPU-k túl lassúak."

    Azért ez nem teljesen igaz. Az Ageia fejlesztői fórumán külön van erre egy bejegyzés, mely szerint kisméretû fizikai számításoknál pont hogy lassabb a PPU, mint a CPU. (Lásd: GRAW.) Egyedül akkor gyorsabb, ha az egész alkalmazást a PPU-ra fejlesztik már a kezdetektől és gazdag a fizikai jelenségekben (folyadékok, sok-sok ütközés, ruha, stb).
  • dez
    #27
    Ami ezt az - ő esetükben - új ötletüket, a tudományos számítások gyorsítását illeti, tényleg konkurenciák a GPU gyártókkal (főleg az Nvidiával az újabb CUDA kapcsán), de ami a teljes scene fizikát illeti, nem. Abban csak a Havokkal.

    Azért most már én is nagyon kíváncsi lennék, hogy egy DX10-es GPU nem tud-e annyit, ráadásul jóval gyorsabban, mint ez a "PPU" chip.
  • dez
    #26
    Lassú hozzá. Régen a 3D grafikát is a proci számolta...
  • BCs design
    #25
    de így sincs értelme hogy átvegye ezt a feladatot végezzel a proci hiszen az a dolga
  • dez
    #24
    Nem jött még ki rá játék? Akkor ezek mik?

    Talán azért nem először a CPU alapú megvalósítást nyomatják, mert ehhez a rendszerhez a CPU-k túl lassúak. Ha nem így van, akkor tényleg hülyék. X360-on és PS3-on is van egyébként PhysX, szoftveresen. Csak ugye ott, legalábbis PS3-on, van is hozzá kakaó.
  • dez
    #23
    Te látsz ott teljes fizikai motor megvalósítást...?
  • dez
    #22
    Ezt pl. itt is elolvashatjátok:

    Tehát egyátalán nem felesleges ez a cucc, csak túl drága.

    ps. hogy érthetőbb legyen: "csak egyes effektek számolását végzi" -> egyes elkülönülő speciális effekteket valósít meg (mármint a GPU alapú Havok FX).
  • dez
    #21
    Valamit te is és mások is elfelejtenek/nem tudnak. A Havok FX, ami GPU gyorsítású (pixel shader alapú) cucc, nem teljes fizikai motor, hanem csak egyes effektek számolását végzi. Ezzel szemben a PhysX motor egy teljes fizikai motor. Ennek alternatívája ma csak a CPU alapú fizikai motorok (mivel egy GPU nem tud mindent ehhez), amik lassabbak, még ha egy teljes magot is lefoglalnak.
  • BCs design
    #20
    akár hogy is nézzük ez valami iszonyatosan felesleges cucc
    mi a halálnak vegyen az ember amiatt egy külön kártyát hogy megkönyítse a videókárgya vagy a proci dolgát ? hiszen azok ép azért vannak hogy elvégezzék azt a feladatot amit ez a kártya akar átfele venni
  • BCs design
    #19
    ha ingyen adnák akkor sem kellene
  • Tinman #18
    Nálunk 54k áfával.
  • dara
    #17
    Sima PCI.
  • dara
    #16
    A GPGPU árnyékában esélytelen és értelmetlen. Főleg, hogy számítási teljesítményben még egy X1600Pro is leveri.

    A tárgyalások pedig gyaníthatóan nem a PPU egyéb chipekbe, hanem az egész cég AMD-be/nVidia-ba/intel-be integrálásáról szólnak igazán.
  • n0k0m
    #15
    Pl. ha Auto assault buzi vagy, es van penzed, akkor megeri megvenni. Kesobb valoszinuleg az AMD-ATI is hasonlo megoldasokat akar.
  • Kurosora
    #14
    "valahogy az az érzésem, ez a ketyere még meghaladta a korát"

    Ebben van valami, főleg úgy nézve, hogy szinte még nem is jött rá ki játék. Egyébként meg eléggé mafla az Ageia, hogy ennyire erőlteti a kártyát, ilyen korán -- ugyanis a PhysX könyvtár képes kihasználni a többmagos procikat. Szvsz jobb lenne, ha megvárnák, míg elterjed a PhysX (ezzel még akár konkurrenciát is csinálhatnának a Havoknak), utána nyomassák a PPU-t (ha igény van rá).
  • archelf
    #13
    Amúgy laptopokba - mint professzionális céleszkozbe - integrálni... :D Egy dolog jut erről az eszembe:
    Katonai értelmiség... LOL
  • archelf
    #12
    Emlékszem, hogy kb 10-12 éve bejelentette egy német (vagy orosz?) cég, hogy olyan PCI kártyát dobott a piacra amivel gyorsítható a SETI@Home számítása... Erre a kártyára elég sok jelentkező lett volna (ha tényleg igaz lett volna a hír), ez a kártya ilyen (és ehhez hasonló) célra kiválóan használható volna, persze ha nem adnák horror áron. Pl. kiválóan lehetne vele végeselem-szimulációs számításokat gyorsítani, ha lenne olyan alkalmazás, ami támogatná... Vizionmálok olyan munkaállomást (nem otthoni PC-t aki nem értené), ahol a ~ fél millából egy PC plusz 4-5 ilyen borzalom dolgozna, és egy asztali gépből "normális" mérnöki munkaállomásokat lehetne csinálni...
  • n0k0m
    #11
    Amerikaban 30 ezer ft, nemetorszagban mar 72 ezer ugyanez.
  • concrete
    #10
    nem értem ezt a fajta viselkedést egy üzleti helyzetben; a felhasználók és a szakemberek közel milliárdjai ordítják, hogy ez így ahogy most van egy kalap szuar. Erre Ageia PR-osai azt mondják; nem számít, ne foglalkozzatok vele, mi akkor is toljuk a terméket, ha más nem majd a kávéfőzőkben fogjuk eladni tonnaszámra a technológiát - pedig ott legalább ennyire felesleges ....
    kérdem én MIÉRT ? és ezzel nem vagyok egyedül
  • vax
    #9
    valahogy az az érzésem, ez a ketyere még meghaladta a korát. Pár év múlva már szerintem menni fog a dolog, csak addig kell valahogy átvészelnie.
  • vax
    #8
    hát igen ha az ember nem talál "nagy" támogatásra nem nagyon tud betörni.
    Pedig lett volna benne fantázia és ötlet. Akkár több verzióban attól függően mit szeretne az ember a gépén feltúrbózni.
  • kvp
    #7
    "Szerintem ez egy video kartya(GPU) video kimenet nelkul."

    Mivel az nvidia is azert szedte ki a ramdac aramkoroket a magbol, hogy akar fizikai gyorsitasra vagy sima vektorprocikent is lehessen hasznalni az uj g80-as szeriat (a 3 altalanos interconnect is nem csak ket kimenet + 2 sli-re jo, hanem 3x2-es interconnect-kent is szuperszamitogepekbe). Ha az aegia olyan jo processzort csinalt, akkor rakjanak ra kimenetet es adjak ki mint videokartyat. Ha ahhoz viszont gyenge akkor pedig semmi eselyuk sincs. (szvsz. kb. egy gf1-es tl teljesitmenyet hozna csak programozhatoan)
  • n0k0m
    #6
    Ez egy PCie kartya amely az azt tamogato jatekoknal kiszamolja a fizikat. Hallottam mar rola jokat, de sokba kerul (ha jol emlekszem 60 ezer ft korul) es keves jatekban hasznalhato.
  • turul16
    #5
    Szerintem ez egy video kartya(GPU) video kimenet nelkul.
  • Lobsterman
    #4
    Ez olyan mint anno volt a 3dfx kártya. Nagyon felesleges volt, mert nem nagyon volt muszály semmihez a megvétele, aztán megjelentek a jobb videókártyák amikben integráltak voltak ezek a plusz szolgáltatások és pár éven belül el is tűnt. Itt is ez lesz. Rárakják egy videokártyára, és meg is fog szűnni plusz kártyaként létezni.
  • Tinman #3
    Az Aegia xarja totális bukás. Béke poraikra.
  • Zedas
    #2
    Ez a marketing csúcsa. Olyan mértékben felesleges, hogyha mégis keresztülverik, akkor le a kalappal!

    Az külön tetszik hogy az ATI val és NVIDIÁval tárgyalnak, mivel ők a legnagyobb ellenfelei jelenleg az Ageiának...

    Ez az egész úgy hangzik mint egy nagyon kamu hír. Vagy inkább egy olyan, mint amikor már nem beszél senki a termékünkről, nosza, adjunk ki valami baromságot, azon elcsámcsog a sok lúzer.
  • xnorbix
    #1
    >A vásárlói érdeklődés nem élénkül, még a fanatikusok körében is elenyésző
    >azok száma, akik beruháztak egy ilyen speciális kártyára.

    Addig nem is fogja senki megvenni, amíg nincs alkalmazás, ami kihasználná.