Berta Sándor
Könyvek és mozi helyett hódít az internet
Az internet már most az emberek mindennapjainak szerves részévé vált. A szerepe azonban a legfrissebb felmérések szerint a következő tíz esztendőben csak erősödni fog.
A 14 és a 49 év közötti korosztály tagjainak 96 százaléka vélte úgy, hogy az internet jelentősége a következő években jelentősebb vagy kisebb mértékben, de nő majd - derült ki a ProSiebenSat1 médiacsoport megbízásából elkészített tanulmányból. A különböző sajtóorgánumokkal, illetve azok olvasásával, hallgatásával eltöltött idő 15 százalékát már most is a világháló mondhatja magáénak. Ez az arány azonban, főleg a szélessávú internethozzáférések számának növekedésével párhuzamosan, a kutatók szerint folyamatosan nőni fog.
Az internet mellett hasonlóan dinamikus népszerűségnövekedés előtt áll a mobil tartalmak és más mobil szolgáltatások piaca is. Ez elsősorban az olcsóbb tarifáknak, az egyre nagyobb elérhető sávszélességeknek és a folyamatosan bővülő kínálatnak (videók, mobil tv stb.) köszönhető.
A harmadik növekvő terület a számítógépes és videojátékok piaca. Ezek a programok elsősorban a fiatal felnőttek körében hódítanak és ehhez jelentősen hozzájárul az új generációs konzolok (Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii) megjelenése is. Szintén nem elhanyagolható szempontot jelentenek az online játékok - különösen a World of Warcraft vagy a Second Life, amelyek egyre több felhasználót kötnek le.
A hagyományos sajtóorgánumok közül a legkedvezőbb helyzetben a televízió van. Az emberek 44 százaléka vélte úgy, hogy a televíziózás új erőre kaphat. A válaszokból kiderült, hogy a felhasználók az új digitális korszak veszteseinek egyértelműen a hagyományos újságokat, a magazinokat, a könyveket, a teletextszolgáltatásokat és a mozikat jelölték meg. Érdekesség, hogy podcastőrület ide, interaktivitás oda, a rádiók az emberek többsége szerint szintén nem számíthatnak sok jóra a következő években.
A 14 és a 49 év közötti korosztály tagjainak 96 százaléka vélte úgy, hogy az internet jelentősége a következő években jelentősebb vagy kisebb mértékben, de nő majd - derült ki a ProSiebenSat1 médiacsoport megbízásából elkészített tanulmányból. A különböző sajtóorgánumokkal, illetve azok olvasásával, hallgatásával eltöltött idő 15 százalékát már most is a világháló mondhatja magáénak. Ez az arány azonban, főleg a szélessávú internethozzáférések számának növekedésével párhuzamosan, a kutatók szerint folyamatosan nőni fog.
Az internet mellett hasonlóan dinamikus népszerűségnövekedés előtt áll a mobil tartalmak és más mobil szolgáltatások piaca is. Ez elsősorban az olcsóbb tarifáknak, az egyre nagyobb elérhető sávszélességeknek és a folyamatosan bővülő kínálatnak (videók, mobil tv stb.) köszönhető.
A harmadik növekvő terület a számítógépes és videojátékok piaca. Ezek a programok elsősorban a fiatal felnőttek körében hódítanak és ehhez jelentősen hozzájárul az új generációs konzolok (Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii) megjelenése is. Szintén nem elhanyagolható szempontot jelentenek az online játékok - különösen a World of Warcraft vagy a Second Life, amelyek egyre több felhasználót kötnek le.
A hagyományos sajtóorgánumok közül a legkedvezőbb helyzetben a televízió van. Az emberek 44 százaléka vélte úgy, hogy a televíziózás új erőre kaphat. A válaszokból kiderült, hogy a felhasználók az új digitális korszak veszteseinek egyértelműen a hagyományos újságokat, a magazinokat, a könyveket, a teletextszolgáltatásokat és a mozikat jelölték meg. Érdekesség, hogy podcastőrület ide, interaktivitás oda, a rádiók az emberek többsége szerint szintén nem számíthatnak sok jóra a következő években.