Rónai György
Csökken a játékkonzolok iránti kereslet
2002-ben a konzolok eladásai még meghaladták az irodai gépekét, azonban az In-Stat/MDR szakemberei szerint idén már másképp alakul a helyzet. Az ezekből származó bevételek idén több mint 2 milliárd dollárral csökkennek, mivel 2 millióval kevesebb egység kelt el eddig, mint tavaly ilyenkor. A visszaesés várhatóan 2005 végéig is eltart majd, amikor is a gyártók bemutatják az új generációs konzolokat majd.
Az In-Stat elemzése szerint a bevételkiesésért a csökkenő árak is felelősek, a Sony, a Microsoft és a Nintendo közötti kiélezett verseny miatt. Az alacsony árak miatt a Microsoft és a Nintendo ugyan jóval több konzolt adott el, azonban még ez sem tudta ellensúlyozni a Playstation2 visszaesését. Persze ennek ellenére még a Sony vezeti az eladásokat, a vezető pozíciót a szeptemberi 60 milliomodik eladott PS2 után nyerte el. Az In-Stat szerint sem a Microsoft, sem a Nintendo nem fog elérni ilyen magas számokat, maximum a jelenlegi termékük életciklusának végére lehetséges, hogy megközelíti.
Az elemző cég szerint a Microsoft és a Nintendo komoly kihívásokkal fog küszködni ilyen téren a jövő évben. A Microsoft szerintük jó munkát végzett az amerikai online szolgáltatás elterjesztésével, azonban Európában és Japánban mindez nem sikerült neki, mert ott a PS2 messze népszerűbb. A legbizonytalanabb jövője mégis a Nintendonak van, mert a GameCube eladásai globálisan alacsonyak, a marketing kampánya is elég harmatos, valamint a játékfejlesztők sem igazán erre a konzolra koncentrálnak már.
Az In-Stat elemzése szerint a bevételkiesésért a csökkenő árak is felelősek, a Sony, a Microsoft és a Nintendo közötti kiélezett verseny miatt. Az alacsony árak miatt a Microsoft és a Nintendo ugyan jóval több konzolt adott el, azonban még ez sem tudta ellensúlyozni a Playstation2 visszaesését. Persze ennek ellenére még a Sony vezeti az eladásokat, a vezető pozíciót a szeptemberi 60 milliomodik eladott PS2 után nyerte el. Az In-Stat szerint sem a Microsoft, sem a Nintendo nem fog elérni ilyen magas számokat, maximum a jelenlegi termékük életciklusának végére lehetséges, hogy megközelíti.
Az elemző cég szerint a Microsoft és a Nintendo komoly kihívásokkal fog küszködni ilyen téren a jövő évben. A Microsoft szerintük jó munkát végzett az amerikai online szolgáltatás elterjesztésével, azonban Európában és Japánban mindez nem sikerült neki, mert ott a PS2 messze népszerűbb. A legbizonytalanabb jövője mégis a Nintendonak van, mert a GameCube eladásai globálisan alacsonyak, a marketing kampánya is elég harmatos, valamint a játékfejlesztők sem igazán erre a konzolra koncentrálnak már.