JohnnyCage
Jelentősen növekedett a játékkonzol reklámok piaca
A játékkonzolok és videójátékok amerikai reklámpiaca az idei első negyedévben jelentős mértékű növekedést mutatott az egy évvel korábbi eredményekhez képest, amely a felhasználókért vívott verseny kiéleződésére utal.
A Beyen piackutató cég szerint az ugrásszerű növekdés elsősorban annak köszönhető a videójáték- és konzolreklámok piacán, hogy a szoftveróriás Microsoft, illetve a japán Nintendo kiélezett küzdelmet folytat egymással az amerikai játékkonzol piac második helyének megszerzéséért. Az első helyet jelenleg magabiztosan uralja a Sony, illetve PlayStation 2 játékkonzolja.
A Microsoft egy év alatt háromszorosára emelte az Xbox játékkonzol népszerűsítésére fordított pénzösszeget, így a társaság a játékkonzolok reklámpiacának 26,3 százalékát képviseli. A rivális Nintendo, amely igyekszik megszerezni a Microsoft által birtokolt második helyet, 29,3 százalékkal járult hozzá a játékkonzolok amerikai reklámszegmensének összbevételéhez. A piacvezető Sony reklámkiadásai a szegmens 44,4 százalékát tették ki, jelentős visszaesést követően.
A szegmens egészét tekintve a videójáték szoftverek reklámozására fordított összeg 38, a játékkonzolok népszerűsítésére szánt keret pedig 49,4 százalékkal növekedett a tavalyi és első negyedéhez képest, közölte a Beyen piackutató cég. A társaság adatai mintegy 102 amerikai napilap adataira épülnek az Egyesült Államok 85 nagyvárosi régiójából.
A Beyen közleménye szerint a társaságok az utóbbi időben kiemelt figyelmet fordítottak az akciós játékszoftverek reklámjaira. A Microsoft Xbox konzolhoz reklámozott játékok 44 százaléka 19,99 dolláros áron kapható a boltokban, amíg a reklámozott Sony PlayStation 2 játékszoftverek 26,4 százaléka szintén az olcsóbbak közül került ki.
A Sony és a Microsoft egyaránt rendelkezik olyan "legnagyobb slágerek" sorozattal, amelynek tagjai korábban igen jól fogytak 40 - 50 dolláros árukon, most pedig új csomagolásban alacsonyabb áron kaphatók.
A Beyen piackutató cég szerint az ugrásszerű növekdés elsősorban annak köszönhető a videójáték- és konzolreklámok piacán, hogy a szoftveróriás Microsoft, illetve a japán Nintendo kiélezett küzdelmet folytat egymással az amerikai játékkonzol piac második helyének megszerzéséért. Az első helyet jelenleg magabiztosan uralja a Sony, illetve PlayStation 2 játékkonzolja.
A Microsoft egy év alatt háromszorosára emelte az Xbox játékkonzol népszerűsítésére fordított pénzösszeget, így a társaság a játékkonzolok reklámpiacának 26,3 százalékát képviseli. A rivális Nintendo, amely igyekszik megszerezni a Microsoft által birtokolt második helyet, 29,3 százalékkal járult hozzá a játékkonzolok amerikai reklámszegmensének összbevételéhez. A piacvezető Sony reklámkiadásai a szegmens 44,4 százalékát tették ki, jelentős visszaesést követően.
A szegmens egészét tekintve a videójáték szoftverek reklámozására fordított összeg 38, a játékkonzolok népszerűsítésére szánt keret pedig 49,4 százalékkal növekedett a tavalyi és első negyedéhez képest, közölte a Beyen piackutató cég. A társaság adatai mintegy 102 amerikai napilap adataira épülnek az Egyesült Államok 85 nagyvárosi régiójából.
A Beyen közleménye szerint a társaságok az utóbbi időben kiemelt figyelmet fordítottak az akciós játékszoftverek reklámjaira. A Microsoft Xbox konzolhoz reklámozott játékok 44 százaléka 19,99 dolláros áron kapható a boltokban, amíg a reklámozott Sony PlayStation 2 játékszoftverek 26,4 százaléka szintén az olcsóbbak közül került ki.
A Sony és a Microsoft egyaránt rendelkezik olyan "legnagyobb slágerek" sorozattal, amelynek tagjai korábban igen jól fogytak 40 - 50 dolláros árukon, most pedig új csomagolásban alacsonyabb áron kaphatók.