53
  • dez
    #53
    Na, szóval az van, hogy a vram-ban is tömörítve vannak a textúrák, ill. különféle mapok (amit a gpu menet közben tömörít kifelé). Ezek lossless, és nem valami erős tömörítések. Sokszor a lemezen is így vannak tárolva, hogy ne kelljen vele bajlódni. Ha meg nem ebben a tömörítésben, akkor betöltés közben kell erre átkonvertálni/betömöríteni - és egy időigényes, erős tömörítéssel (ill. annak kitömörítésével) együtt már nem kevés idő lenne. (De az persze tényleg hülyeség, ha pl. apró file-ok formájában vannak tárolva.)
  • dez
    #52
    Egy KórQuad8 83992E lehetett is... :P Nálam is több perc volt, bár még előző gépemen néztem.
  • dez
    #51
    Igen, de azért akkora mennyiségű textúrának a - lossless, de erős tömörítéses - kitömörítése is időbe tellene.
  • Sanyix
    #50
    socketA 2500+ tbred-b @ 1750Mhz, 22348*5771 (~128 mpixel) jpg(360 fokos mars felszíni panorámakép), kicsomagolása 13 sec... ez pedig igazán brutálisan bazinagy felbontás, amiről a játékokban jópár évig/évtizedig csak álmodni lehet.
    3,05mpixeles (2016x1512) jpg kitömörítése 0,25 sec, és ekkora felbontású textúra se a leggyakoribb dolog, szóval nehogymár ez okozzon gondot egy sokkal erősebb gépnek...
  • Sanyix
    #49
    Milyen gépen próbáltad? Primon? :DDD nekem 1 percen belül betölt.
  • Sanyix
    #48
    Ez bukta mert ennek a lényege pont az algoritmusos textúra :) el lehet olvasni róla a leírást is.
  • csomi
    #47
    Jol elmentetetek a textura tomorites be es kicsomgalasa temaba de itt most ez egy mellekes dolog.
    A trend az, hogy dual layer, illetve mostmar a BlueRay, a legnagyobb media amin a gamek
    tarolodnak konzol eseteben. Nyilvan nem azert taroljak ezeken a rogzitokon az adatot mert
    az elferne mondjuk egy CD-n is. Innentol kezdve az a kerdes, hogy miert olyan k....a lassu a beolvasas vagy miert forditottak annyira felre? Egyebkent barcask raferne a textura es video egy cd-re de mar regen nem azt a korszakot eljuk.
  • dez
    #46
    aminek
  • dez
    #45
    Abban tényleg sok algoritmikus textúra lehet, mert már olyan sokféle van benne, hogy máshogy már tényleg nem lehetséges. Meg látszik is, hogy algoritmikusak, mert olyan fraktál-szerűek.

    De felmerülhetne az igény, hogy játékokban is sok ilyen legyen, mert hogy semmi helyet sem foglal a lemezen, lévén ügyes kis algoritmusok kellenek csak hozzá. De épp azért nem használják, mert még lassabb, mint egy hatékony (ki)tömörítés (aminem lossless módon kell igen jó arányt elérni - egyébként pl. hangnál is jóval lassabb a flac, mint az mp3, pedig nem is olyan jó arányú).
  • dez
    #44
    s.754 Sempron(64)@2400MHz. Nagyfelbontású jpeg alatt én is 10+ megapixeleset értettem. Most néztem meg, egy 4000x3000-es pont 1mp. De vannak a jpeg-nél erősebb+lassabb tömörítések is.

    Futtass több 10 megásat is. A jobbakban alaposan tömörített minden.

    Bizonyára használnak algoritmikus textúrákat főleg a 64k-sakban. De jópár olyat is láttam már, amiben egy darab algoritmikus textúrát sem fedeztem fel, mégis jópár mp-ig tömörített kifelé.
  • Inquisitor
    #43
    "Futtattam igen, és ott nem textúrákat tömörít ki, ugyanis ennyibe nem fér bele elég textúra az tuti"
    http://www.vgpro.com/file/18896_kkrieger-beta.zip.html
    Akkor tekintsd meg, hogyan fér 98Kbyteba többszáz mega textúra :)
  • Inquisitor
    #42
    "Futtattál te már ilyen 64k-s demókat? Többtíz mp a kitömörítés."
    A Krieger számol vagy 5-10 percet is, mire kitömörít a memóriába vagy 600Mb-ot. Igaz utána olyan szintet és képvisel :)
  • Sanyix
    #41
    Futtattam igen, és ott nem textúrákat tömörít ki, ugyanis ennyibe nem fér bele elég textúra az tuti, hanem algoritmusokkal számolja ki. Futtattam viszont 10 megásat is, abban már tényleg textúrák voltak... nem is volt loading képernyő.
    Nemtudom milyen gépen nézegetsz jpg képeket, de nekem egy 3 megapixeles kép másodperc tört része alatt megjelenik, egy 24000* 3000-res kép volt pár másodperc. De majd megnézem pontosan mennyi a megjelenítési idő.
  • dez
    #40
    (64k kit.: persze nem mindnél ugyanannyi.)
  • dez
    #39
    "Nem kell 5-10 percekig tömöríteni, ne beszélj hülyeségeket, még erős tömörítéssel is nagyon gyors egy textúra kicsomagolása(még veszteségmentesé is)."

    Futtattál te már ilyen 64k-s demókat? Többtíz mp a kitömörítés. (Bár van, ahol algoritmikus textúrákat számolgat előre, ez viszont több percet is igénybe vehet adott esetben.)

    "Hogy egy példát mondjak, egy 720p-s 1 dvd-5-ös video kicsomagolását valós időben végzi a ma már elég gyenge 2500+-os athlon xp-m, és ez másodpercenként 25 db 1280*720-as felbontású képet jelent."

    Nem egészen, mivel itt a változások vannak kezelve és ki-be tömörítve (mozgásvektorokkal, nem pixelesenként). Inkább egy nagyfelbontású jpeg kép kitömörítéséből indulj ki, 1-2-3 mp is lehet.
  • dez
    #38
    Igen, és pont ezek nem mennek rendesen a ps3-on is, mivel abba természetesen a slimbeli "összébb-integrált" ps2 chipset került (EE+GS chip pl., a korábbi különálló EE és GS helyett).
  • Sanyix
    #37
    Eddig is meg volt oldva, hogy tudjon mellékes dolgokat számítani, és nem gyengülnek a gépek.
  • Inquisitor
    #36
    Europában hivatalosan márciustól. Ár meg jó kérdés, addigra csak kevesebb lesz mint most?
  • Inquisitor
    #35
    Jó, de a CPU/GPU párosnak mellékes dolgokat is ki kell ám számítani, nem csak textúrát csomagol :)
    Viszont egyetértek. Ha már a Doomban képesek voltak egyesek WAD filokat hasznáni, másoknak nem kéne belassítania a vinyómat többezer kis biz-basz fileal.
  • gyunagyos
    #34
    magyarországon milyen árban lesz egy ps3? és mikor lesz kapható?
  • Sanyix
    #33
    Nem kell 5-10 percekig tömöríteni, ne beszélj hülyeségeket, még erős tömörítéssel is nagyon gyors egy textúra kicsomagolása(még veszteségmentesé is). Hogy egy példát mondjak, egy 720p-s 1 dvd-5-ös video kicsomagolását valós időben végzi a ma már elég gyenge 2500+-os athlon xp-m, és ez másodpercenként 25 db 1280*720-as felbontású képet jelent. Egy textúra általában 2048*2048-as felbontásban van manapság, a 4096*4096 is már támogatott, de az elterjedésére várni kell még pár évet, ráadásul már a 2500+-omnál igencsak sokkal gyorsabb procik vannak vannak, nem is beszélve a videochipekről....
    És rohadtul nem nyomják össze amennyire lehet, néhány játéknál eléggé undorító látvány fogad ha szétnézek a dvd-jén. Helyenként több ezer külön fájl(ami rohadt sok helyet foglal), wavok, bmp-k, stb...
  • Inquisitor
    #32
    Igen, a Batmen - Beginings, de magához az X360 meghajtóhoz jár egy King Kong HD-DVD is.
  • Inquisitor
    #31
    Ne röhögtes, hidd el annyira összenyomják az adatokat, amennyire csak lehet. Az "amennyire csak lehet" viszont azt jelenti, hogy ésszerűség határain belül, mert mondjuk vicces lenne ha pálya töltés után 5-10 percig tömörítené ki a textúrákat a masina. Ez egy 256byte-64K componál elmegy, egy játéknál nem. És igenis az X360 fejlesztők rinyáltak, hogy kevés a kétrétegű DVD, az meg ugye nem 800MB.
  • Inquisitor
    #30
    Nem mellékesen pár PS2 játék nem indult el a Slim verzión ...
  • Inquisitor
    #29
    "Elvileg a konzolba bármilyen 2,5 colos SATA-csatolós merevlemezt be lehet szerelni."
    Belemegy a 3,5"-os is, lásd DailyTech féle PS3 belezős cikket. :)
  • Fenjoy
    #28
    Értem, Köszönöm Szépen!
  • NEXUS6
    #27
    A Slimben nincs hely a HDD-nek (sajna a Linux-kit nem igazán terjedt el), viszont van hálózati csatlakozója szal egyből tudsze vele onlány játszani.
  • Fenjoy
    #26
    Csao!

    A ps2 és a ps2 slim között a méretbeli dolgokon kivül van még különbség?!

    A választ köszi!
  • Sanyix
    #25
    Nem, ha ismerik a tömörítés csodáját :) de amúgy sokan nem ismerik :\
  • Yeti
    #24
    Az az új Batman film asszem.
  • roliika
    #23
    Szerintem az is elképzelhető, sőt valószínűbb, hogy bufferelés céljából települ a vincsire, és nem az egész, csak a kritikusan lassú részek.
  • Neurotoxin
    #22
    Milyen film az, az alsó, baloldali képen?A harckocsi királyság. A belinkelt oldalon van több kép is ,de nem lehet eligazodni rajta.
  • Anubys
    #21
    "800 megás játékok utoljára PS1-re voltak. :DD"

    Kapásból mondok neked vagy 25 db. 800 megás játékot ps2-re is... :p
  • REAL_CIÁN
    #20
    Valamit nagyon félrefordítottatok, nem 800 MB, hanem 5 GB amit felmásol a HDD-re. 800 megás játékok utoljára PS1-re voltak. :DD
    Szép is lenne ha 8 percig másolna 800 megát.

    "Ridge Racer 7 is going to deposit 5 GB of junk onto your PS3 HDD. This seems like quite a bit of space when you consider that "stickers, music and race events" are going to be available for download too."
  • BiroAndras
    #19
    "Ha okosak a programozók, akkor az a 800MB nagyon sok mindenre elegendő."

    Ez elsősorban nem a programozókon múlik. A hely nagy részét videók és textúrák foglalják el. Ez meg a grafikusok és dizájnerek hatásköre.
  • dez
    #18
    Nyilván az csak egy része, amit sokszor tölt. Érdekes is lenne 25GB-ot felmásolni a 20GB-os vinyóra... (A kisebbik gép esetén, de a nagyobb is hamar betelne.) :)
  • Shadow_THH
    #17
    AND HERE'S THIS GIANT ENEMY CRAB
    ATTACK IT'S WEAK POINT FOR MASSIVE DAMAGE!
  • Inquisitor
    #16
    Amúgy driver az USB/IDE átalakítóhoz kellene, de a témával foglalkozó fórumon felvetette valaki, hogy lehet pár dolcsiért venni Noti IDE/IDE átalakítót. Tehát ha valaki így beszereli a kiberhelt meghajtót, akkor nem kell semmit "hackelnie", csak utána nem tudja használni az X360-al.
  • perverztata
    #15
    igen, az
  • Inquisitor
    #14
    Jah, minimál textúrákkal ;)