Gyurkity Péter
Az IBM is a virtuális világok felé fordul
A Nagy Kék jövőre jelentős összeget fordít a virtuális világokban érzékelhető jelenlétének növelésére, kiterjesztésére. A fő cél a Second Life jobb kihasználása, amelyet képzésre és találkozók lebonyolítására alkalmaznak.
A Reuters tudósítása szerint az IBM egy év alatt nagyjából 10 millió dollárt szándékozik költeni a területre, hogy jobban kiterjessze a virtuális világokban tapasztalható jelenlétét. A Second Life elnevezésű játékot (amely valójában a hagyományos MMO játékok és a valós élet utánzatának egyfajta egyvelege a maga szolgáltatásaival, reklámjaival és oktató anyagaival) több célra is igyekeznek felhasználni. Példaként említik, hogy Sam Palmisano elnök-vezérigazgató mintegy 7 ezer kínai alkalmazottal találkozik jövő kedden, és 250 IBM dolgozóval beszélget majd a cég egyik virtuális szigetén.
Mi értelme van egy ilyen virtuális környezet felhasználásának egy nagyvállalat szempontjából? Nos, a Nagy Kék elsősorban képzési programok, valamint nagyobb találkozók lebonyolítására tartja alkalmasnak a Second Life által nyújtott kereteket, ám a jövőben egyéb célokra is hasznosítanák a világot. A Fortune 500 lista cégei közül már most is ők vannak jelen a legnagyobb súllyal, ám szeretnének egy privát intranet hálózatot kiépíteni, hogy a vállalatot érintő bizalmas részletekről ezen keresztül tárgyaljanak.
Az IBM vezetői és alkalmazottai nem csak a cégen belül, hanem a külső kapcsolatokban is hasznosítják a virtuális világot. Mintegy 20 fontos partnerrel egyeztetnek folyamatosan, amely cégek szintén érdeklődnek a virtuális megoldások iránt. A célok hasonló természetűek: képzésre, valamint kereskedelmi célokra használnák a Second Life-ot, virtuális standok nyitására, ahol valódi szolgáltatásokat vehetnénk igénybe. Elbattyoghatunk kedvenc boltunkba, ahol a teljes árlistából válogatva a legkedvezőbb feltételekkel rendelhetünk valódi termékeket, anélkül, hogy fizikai valónkban tiszteletünket tettük volna a helységben.
Az IBM a jövőre nézve nagyszabású tervekkel készül. Szeretnék egy közös platformban egyesíteni a különböző világokat, ezért tárgyalásokat folytatnak a Multiverse és Bigworld cégekkel, valamint olyan nyílt forráskódú megoldások készítőivel, mint az Uni-Verse.org.
A Reuters tudósítása szerint az IBM egy év alatt nagyjából 10 millió dollárt szándékozik költeni a területre, hogy jobban kiterjessze a virtuális világokban tapasztalható jelenlétét. A Second Life elnevezésű játékot (amely valójában a hagyományos MMO játékok és a valós élet utánzatának egyfajta egyvelege a maga szolgáltatásaival, reklámjaival és oktató anyagaival) több célra is igyekeznek felhasználni. Példaként említik, hogy Sam Palmisano elnök-vezérigazgató mintegy 7 ezer kínai alkalmazottal találkozik jövő kedden, és 250 IBM dolgozóval beszélget majd a cég egyik virtuális szigetén.
Mi értelme van egy ilyen virtuális környezet felhasználásának egy nagyvállalat szempontjából? Nos, a Nagy Kék elsősorban képzési programok, valamint nagyobb találkozók lebonyolítására tartja alkalmasnak a Second Life által nyújtott kereteket, ám a jövőben egyéb célokra is hasznosítanák a világot. A Fortune 500 lista cégei közül már most is ők vannak jelen a legnagyobb súllyal, ám szeretnének egy privát intranet hálózatot kiépíteni, hogy a vállalatot érintő bizalmas részletekről ezen keresztül tárgyaljanak.
Az IBM vezetői és alkalmazottai nem csak a cégen belül, hanem a külső kapcsolatokban is hasznosítják a virtuális világot. Mintegy 20 fontos partnerrel egyeztetnek folyamatosan, amely cégek szintén érdeklődnek a virtuális megoldások iránt. A célok hasonló természetűek: képzésre, valamint kereskedelmi célokra használnák a Second Life-ot, virtuális standok nyitására, ahol valódi szolgáltatásokat vehetnénk igénybe. Elbattyoghatunk kedvenc boltunkba, ahol a teljes árlistából válogatva a legkedvezőbb feltételekkel rendelhetünk valódi termékeket, anélkül, hogy fizikai valónkban tiszteletünket tettük volna a helységben.
Az IBM a jövőre nézve nagyszabású tervekkel készül. Szeretnék egy közös platformban egyesíteni a különböző világokat, ezért tárgyalásokat folytatnak a Multiverse és Bigworld cégekkel, valamint olyan nyílt forráskódú megoldások készítőivel, mint az Uni-Verse.org.