Specker Balázs
IBM-Google szövetség
Az IBM és a Google szövetségre lépett, hogy a jövőben az irodai alkalmazottak elsősorban ne csak a helyi dokumentumok között és a személyes levelezésben tudjanak keresni, hanem ha arra van szükség, a vállalati adatbázisokba is betekintést nyerhessenek.
Az IBM össze kívánja kapcsolni OmniFind céges kereső rendszerét a Google vállalkozásoknak kínált, ingyenes asztali keresőjével - áll a Nagy Kék sajtóközleményében. A két cég között létrejött laza partnerkapcsolat közvetlenül nem jár pénzügyi bevétellel egyik fél számára sem. Ám mindössze pár héttel a Google-Sun partnerség után újabb potenciális szövetségest tudhat soraiban a keresőóriás, amely egyre inkább felveszi harcot Microsofttal az asztali PC-k piacán is.
"A két termék összehangolásával mindketten csak nyerhetünk. Ha valaki jó céges keresőt akar, asztali keresőben kell gondolkodnia" - nyilatkozta David Girourard, a Google vállalati alkalmazás részlegének vezetője. "Temérdek információ passzívan található meg a vállalati rendszerekben" - mondta Jon Prail, az IBM tartalomkezelést felelős alelnöke. "Szeretnénk többet nyújtani egy aktív szolgáltatásnál, amellyel az információk csak egyféleképpen kezelhetőek."
Prial azt is megjegyezte, hogy a kereshető fájlok sokfélék lehetnek, az e-mailtől kezdve az adatfájlokon át a blogbejegyezésekig, nem beszélve a kép-, video- és audioállományokról vagy a raktározási adatokról, ezért átfogó megoldásra van szükség. "Rengeteg a feldolgozatlan adat a vállalati rendszerekben - mintegy 80%-uk rendezetlen. Valahogy információvá kell átalakítani őket" - nyilatkozta Barry Murphy, a Forrester elemzője az IT Newsnak. "A munkahelyen használt technika sokkal lassaban fejlődik, mit az otthoni. Úgy véljük, ez remek lehetőség vásárlóink számára, hogy a Google-szerű felületet a munkahelyeikre is átvigyék" - mondta Girouard.
Az IBM össze kívánja kapcsolni OmniFind céges kereső rendszerét a Google vállalkozásoknak kínált, ingyenes asztali keresőjével - áll a Nagy Kék sajtóközleményében. A két cég között létrejött laza partnerkapcsolat közvetlenül nem jár pénzügyi bevétellel egyik fél számára sem. Ám mindössze pár héttel a Google-Sun partnerség után újabb potenciális szövetségest tudhat soraiban a keresőóriás, amely egyre inkább felveszi harcot Microsofttal az asztali PC-k piacán is.
"A két termék összehangolásával mindketten csak nyerhetünk. Ha valaki jó céges keresőt akar, asztali keresőben kell gondolkodnia" - nyilatkozta David Girourard, a Google vállalati alkalmazás részlegének vezetője. "Temérdek információ passzívan található meg a vállalati rendszerekben" - mondta Jon Prail, az IBM tartalomkezelést felelős alelnöke. "Szeretnénk többet nyújtani egy aktív szolgáltatásnál, amellyel az információk csak egyféleképpen kezelhetőek."
Prial azt is megjegyezte, hogy a kereshető fájlok sokfélék lehetnek, az e-mailtől kezdve az adatfájlokon át a blogbejegyezésekig, nem beszélve a kép-, video- és audioállományokról vagy a raktározási adatokról, ezért átfogó megoldásra van szükség. "Rengeteg a feldolgozatlan adat a vállalati rendszerekben - mintegy 80%-uk rendezetlen. Valahogy információvá kell átalakítani őket" - nyilatkozta Barry Murphy, a Forrester elemzője az IT Newsnak. "A munkahelyen használt technika sokkal lassaban fejlődik, mit az otthoni. Úgy véljük, ez remek lehetőség vásárlóink számára, hogy a Google-szerű felületet a munkahelyeikre is átvigyék" - mondta Girouard.