Gyurkity Péter

Szövetségben egyesül a Windows és a Suse Linux

A Microsoft érdekes húzással új szövetségesre talált, ez pedig nem más, mint a nyílt szoftvereket támogató Novell, illetve annak Suse Linux operációs rendszere. A cél az alternatív szoftverek elérhetővé tétele a Windows platformon.

A Reuters névtelenségét megőrizni kívánó forrásra hivatkozva számolt be arról, hogy a két vállalat megállapodást kötött különböző technológiák kidolgozására, és hogy erről még a csütörtöki nap folyamán megszületik a hivatalos bejelentés. A lépés nagy meglepetés, hiszen az újdonsült partnerek eddig többnyire riválisként néztek szembe egymással, először az irodai szoftverek, majd az operációs rendszerek piacán.

Az egyeztetések eredményéről magyar idő szerint csütörtök estig annyi derült ki, hogy a cél olyan megoldások kifejlesztése, amelyek lehetővé teszik a Windows és a Suse Linux, illetve az ezen operációs rendszerekre írt programok egyidejű használatát. Lényegében a két szemben álló platform egyfajta keveredéséről van itt szó, amely gyökeres fordulatot jelent a redmondi cég stratégiájában. Amíg ugyanis a nyílt forráskódú Linux és általában az ilyen szoftverek többnyire ellenfélként jöttek számításba a szoftvercég szempontjából, az egyezség révén ezen a területen is előrenyomulhat a Microsoft. A piac reagálását jól jelzi, hogy a Novell részvényeinek árfolyama 19 százalékkal ugrott meg az első hírek hatására.



A megállapodás még egy további szempontból kedvező a Novell szemszögéből. A jól értesültek szerint a szoftvercég többek között ígéretet tett arra, hogy nem kifogásolja majd szabadalmainak esetleges felhasználását a Suse részeként megjelenő szoftverek esetében. Emlékezhetünk arra, hogy a Novell egy trösztellenes per eredményeként 2004-ben 536 millió dollárt húzott ki a szoftvercég pénztárcájából, az év elején pedig úgy vélte, hogy a Suse beelőzheti a készülő Windows Vistát.

Az első elemzői vélemények a Linux erősödését, felnőtté válását emelik ki, amely a jelek szerint elért arra a pontra, hogy már nem lehet figyelmen kívül hagyni. A két platform közötti interoperabilitás annak elismerése, hogy a nyílt forráskódú szegmens mainstream piaccá vált.

Az időközben megjelent hivatalos közlemény szerint a vállalatok három fontos területen működnek együtt. Közös fejlesztőközpontban dolgoznak majd a virtualizációs megoldásokon, az egységes webszolgáltatásokon, illetve a különböző dokumentumformátumok (Open XML és OpenDocument) kompatibilitásán. Mindkét cég fizetésekkel kárpótolja a másikat egymás szabadalmainak a felhasználásáért, és keresni fogják a közös reklámozási felületeket, lehetőségeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • noss #99
    sztív barom
  • prezideente #98
    tyű te jó ég mennyi ember ír ide :D hihetetlen....
    Csak így poénból utólag már azt se tom kinek válaszolva az Ultrasparc T1-ről annyit hogy, hogy 8 magja van és minden magja 4 eseményszálat futtat párhuzamosan, meg lehet oldani, nagyon jó mérnökök vannak ott... mivel csak 1 floatpoint 1ség van a T1-ben 3d-re és hasonlókra háááááát sz*r, de webszervernek hihetetlen jó, takaékos, halk, és nagyon erős :) na most az Ultrasparc T2, v más néven Rock amit jövőre terveznek float pointing számításokban is jóval szerencsésebb lesz amiért szerintem érdemes rá odafigyelni, biztos sokan tartanak most majd hülyének és jönnek az intel logikával :)
    Nekik ajánlom figyelmükbe :) T1
    Akinek nem elég
    teszt
    És aki nekem esik hogy én hülye vagyok az maradjon a jó öreg inetlnél akinek mindenki mindent megbocsát, és a többi és a többi :)))
  • abzu #97
    ez még él ez a fórum?
  • Anubys #96
    Igaz, bocs... Tudod, én ilyen "cső mode on" Amigás vagyok.. :)
  • dez #95
    Ne bolondozz már...
  • Sanyix #94
    Miért nem? Elverik a feneküket? :DD
  • dez #93
    Végülis a Power architektúra is sokat merített az m68k-ból. Főleg, hogy a fő tervező (az IBM mellett, ami a Powert illeti) közös cég, a Motorola volt.
  • dez #92
    A PPC előtti MAC-eket se felejtsük ki. Meg sok embedded rendszer is azt alkalmazta, mert könnyű volt programozni asm-ben. Semmi protected mode, lapozás, meg ilyenek. Viszont sok hasznos címzésmód, sok regiszter, 32 bit, stb.
  • dez #91
    Ez már igazi paranoia. Ilyen komoly csalást még az IBM sem engedhetne meg magának.
  • Anubys #90
    "m68k ez vajon, miert nem terjedt el igazan anno. "

    Már hogy a halálba ne terjedt volna el?
    Az összes Amiga meg Atari (bár ez utóbbiak tényleg nem voltak olyan híres itthon, mint az Amiga) gép ezt használta. Többek közt preemtív multitask, 1985 (!!!)-ben, harware-es support az ablakkezelésre, stb. Igazándiból 1994-1995 körül kezdett halódni az Amiga, akkoriban jöttek ki a Wolf3D/Doom-szerű stuffok, amiben sajnos az AGA chipset (amiga1200/4000 grafikus chipset) nem volt túl jó, vel 8bitplane-nel dolgozott, tehát 8x kellett kiszámolni ki egy frame-et. (meg persze az sem tet jót neki, hogy minden progit úgy csináltak meg, hogy menjen A500-on is, ez kb olyan, mintha a mostani játékokat EGA-ra optimalizálnák, és semmi sem használna ki a jelenlegi hw-t, mert akkor nem menne a régi gépeken)