Specker Balázs
Átalakulóban az AOL
Az AOL megszünteti telefonos központjait Új-Mexikóban és Arizonában. Az augusztusban bejelentett leépítések részeként most 1400 alkalmazottat bocsátanak el, eközben nagyobb hangsúlyt helyeznek az ingyenes szolgáltatásokra.
Nicholas Graham, az AOL szóvivője elmondta, hogy a Time Warner leányvállalata már értesítette Albuquerque-ben és Tucsonban dolgozó embereit, hogy december közepén bezárja a szóban forgó létesítményeket. A cég ezenkívül eladja ogdeni call centerét is, ahol jelenleg 400 fő teljesít szolgálatot. Az AOL közleményében az áll, hogy terveik szerint "az elkövetkező hónapokban irodáikat és telephelyeiket egy új vállalat szárnyai alá helyeznék át".
Két hónappal ezelőtt arról lehetett olvasni, hogy az AOL eddig fizetősként működő szolgáltatásokat - így a regisztrált tagoknak szóló e-mail fiókokat is - ingyenessé teszi, remélve, hogy ezzel gátat szabhat az ingyenes webszolgáltatások egyre növekvő térhódításának. Ugyanakkor a cég azt is hírül adta, hogy a piacról történő kiszállási folyamat részeként már több európai országban folynak egyeztetések a helyi internethozzáférési üzletágak értékesítéséről.
"Az AOL legutóbb az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban adta el helyi internetszolgáltatói részlegét. A megállapodások értelmében az átvevő vállalatok továbbra is munkalehetőséget biztosítanak szinte az összes korábbi AOL Europe munkatársnak, így itt nem lesznek tényleges elbocsátások" - ismertette a részleteket Graham a CNet oldalán. Korábban arról volt szó, hogy az átalakulás miatt mintegy 5 ezer fővel csökken az állomány. Az eladásoknak és elbocsátásoknak köszönhetően jelenleg körülbelül 4 ezer emberrel dolgoznak kevesebben a cégnél.
Úgy tűnik, az AOL a Yahoo és a Google példáját követve az ingyenes szolgáltatások felé vette az irányt, és kiszélesíti a digitális szórakozáshoz kapcsolódó kínálatát, hogy tőkét kovácsoljon a szélessávú hozzáférés elterjedéséből a világháló minden szegletében.
Nicholas Graham, az AOL szóvivője elmondta, hogy a Time Warner leányvállalata már értesítette Albuquerque-ben és Tucsonban dolgozó embereit, hogy december közepén bezárja a szóban forgó létesítményeket. A cég ezenkívül eladja ogdeni call centerét is, ahol jelenleg 400 fő teljesít szolgálatot. Az AOL közleményében az áll, hogy terveik szerint "az elkövetkező hónapokban irodáikat és telephelyeiket egy új vállalat szárnyai alá helyeznék át".
Két hónappal ezelőtt arról lehetett olvasni, hogy az AOL eddig fizetősként működő szolgáltatásokat - így a regisztrált tagoknak szóló e-mail fiókokat is - ingyenessé teszi, remélve, hogy ezzel gátat szabhat az ingyenes webszolgáltatások egyre növekvő térhódításának. Ugyanakkor a cég azt is hírül adta, hogy a piacról történő kiszállási folyamat részeként már több európai országban folynak egyeztetések a helyi internethozzáférési üzletágak értékesítéséről.
"Az AOL legutóbb az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban adta el helyi internetszolgáltatói részlegét. A megállapodások értelmében az átvevő vállalatok továbbra is munkalehetőséget biztosítanak szinte az összes korábbi AOL Europe munkatársnak, így itt nem lesznek tényleges elbocsátások" - ismertette a részleteket Graham a CNet oldalán. Korábban arról volt szó, hogy az átalakulás miatt mintegy 5 ezer fővel csökken az állomány. Az eladásoknak és elbocsátásoknak köszönhetően jelenleg körülbelül 4 ezer emberrel dolgoznak kevesebben a cégnél.
Úgy tűnik, az AOL a Yahoo és a Google példáját követve az ingyenes szolgáltatások felé vette az irányt, és kiszélesíti a digitális szórakozáshoz kapcsolódó kínálatát, hogy tőkét kovácsoljon a szélessávú hozzáférés elterjedéséből a világháló minden szegletében.