Gyurkity Péter

A Nvidia is háromkártyás alaplapon dolgozik

Kiszivárgott az első kép az Nvidia készülő új chipkészletéről, amely alapján egyértelmű, hogy az ATI-hoz hasonlóan megpróbálkoznak a három grafikus kártyát támogató megoldások piacra dobásával.

Az nForce 680i SLI jelzésű lapkakészlet Intel processzorokhoz készül, azon belül is kifejezetten az új Core 2 Extreme és Quad sorozat példányait szolgálja majd ki. Ezek már a Kentfield kódnevű négymagos processzorok lesznek, amelyek - mintegy átmeneti megoldásként - a jelenleg is kapható ikermagos Core 2 chipek összeolvasztásából születnek meg. A kiszivárgott képen látható lap igazi érdekessége a három PCI Express x16 csatoló, vagyis az Nvidia is külön kártyát szentel a fizikai számításoknak.

Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Ez lesz a feladata ugyanis a középső grafikus kártyának, amely az ATI megoldásain többnyire egy középkategóriás példány. A megjelenítésért viszont két csúcskártya felel, a gyengébb változat pedig a fizikai számításokkal segíti a közös munkát, kifejezetten a fanatikusok számára, akik már nem elégednek meg egy, vagy akár két grafikus kártya erejével. Ez némileg eltér attól az úttól, amit az Agiea javasolt PhysX elnevezésű kártyáival: ők a dedikált fizikai gyorsító mellett teszik le a voksukat, amely a grafikus kártyákkal párhuzamosan végezné feladatát. Szerintük ez jobb megoldás, mint a hagyományos kártyák befogása a különleges munkára, ám a két vetélytárs inkább a saját feje után megy.

A lap nem kínál egyéb érdekességet, a csatlakozók sorában többnyire a megszokott megoldásokat találjuk. Hat USB a külső egységeknek, dupla Ethernet, Firewire 400, négy DIMM-bővítőhely a memóriáknak, illetve két PCI Express x1 és két hagyományos PCI az egyéb kártyáknak. A japán lap értesülése szerint a lapkakészlet még a napokban elrajtol, kérdés, hogy mekkora súlyt fektet a cég a megoldásra. A négy grafikus kártyát befogadó Quad SLI után már semmi nem okozhat meglepetést, bár az nyilvánvaló, hogy nem ez viseli majd a fő terhet a vásárlók meghódításában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #41
    Pont ezt akartam írni, hogy a warez aránya nem sokat változott, régen is najdnem minden gép tele volt másolt programokkal, gyári lemezeket elvétve lehetett látni, csak most jóval több a gép. Utóbbi miatt mellesleg ma darabszámra inkább több az eladott, legális program.
  • ttt ttt #40
    "Tagadhatatlan tény, hogy az olcsó szélessáv terjesztette el a warez-hullámot."

    Nem kívánok nagyon beleszólni, értem is, hogy a cd-s időszakra gondolsz, de szélessáv még terveken létezett mikor a warez már ezerrel virágzott, csak más csatornákon, vagy protokollokon. (Jah C64-hez jóformán kapni sem lehetett nálunk gyári programokat.) Viszont előtte is létezett jó pár személyi használatú számítógép, mégha nem is nevezték őket annak, vagy legalább is "PC"-nek. Később ez ugyan úgy virágzott PC-n is, legfeljebb nem ismered/ismerted ezeket a csatornákat. Az AT/XT-s, 80286-s, 80386-s időkben is jóformán csak a "másolt" dolgokhoz jutottál hozzá, mivel ugyan úgy gyenge volt a szoftver terjesztés nálunk, no meg nem volt fizetett kommandó szervezve ellene. (Még a beetetési időszak lévén.) Floppyn is meg lehetett szerezni bármit, mégha nevetséges módon 100db-ra fért is rá....Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a PC tulajok és a warezolók száma gyakorlatilag együtt nőtt.

    A szélessáv inkább annak a következménye, hogy a programok mérete 10/100/1000/stb. szeresére nőtt(mint írtad is), így a terjesztésük is nagyobb médiát, szélesebb sávot igényelt, amit pont a gyártók gerjesztettek/gerjesztenek.
    Persze ezt a lehetőséget a warez "társadalom" is magáévá tette, de ezzel csak a "warezt pénzért" másolók piaca szűkült le, viszont erre meg ki lett találva az sms-s, bankártyás elérés.
  • uniu #39
    masabb lett. a 90es evekben szinten voltak nagysebessegu vonalak orszagok kozt, es ugyan ugy jott az uj warez cucc a csapatok kozt. de terjeszteni mar CD-n terjedt. ma mar nem kell embereknek ezzel foglalkozni, lehet szerverekrol letolteni, miutan a VIP-s csoport elterjesztette. vagy mar kulfoldrol lehet leszedni ha mar teritve lett.
  • virs lee #38
    1) vegyel konzolt.. nem kell baszakodni a sok szarsaggal
    Te meg írd át a pc-s játékokat konzolra. Szólj ha végeztél, rohanunk a boltba!!
  • Morden23 #37
    Ezen filozofálhatunk, de azt életedben nem fogod megmagyarázni nekem, akár hány éves is vagy, hogy a warez terjedésének aránya megegyezett a '90-es évek közepén, valamint napjainkban.

    Ha viszont ezzel ezzel egyetértesz, akkor meg felesleges a "részleteken" lovagolni, mert én csak ennyit állítottam: a WAREZ jelenlegi mértéke össze sem hasonlítható a CD-s játékok hőskorában létezettel.
  • dez #36
    Azért ma már nem nagy dolog SLI-s alaplapot venni, az szinte csak az alapmodellek nem ilyenek, attól felfelé igen. CrossFire-ral nem tudom, mi a helyzet ilyen téren. Ha fizikára kell, 2. kártyának megteszi egy középkategóriás. Legalábbis az ATI-nál ilyenkor nem kötelező egyformának lenni a két kártyának. (Persze úgy is lehet, hogy két középkategóriás, de akkor valószínűbb, hogy a grafikára lesz beállítva inkább mindkettő.) Plusz lassan terjednek a két-gpu-s kártyák is.
  • uniu #35
    "Sőt, tovább megyek, az első "házi-internetek" megjelenésével sem nőtt kapásból robbanásszerűen a dolog, mert a néhány K-s letöltések egyszerűen nem tettek ilyet lehetővé." ...de a matav Mindenkinet csomag igen:))
    "Állati nehezen lehetett találni olyat, akinek volt CD-írója." minden sztech-bolt meg tudta ezt oldani, en csak mondtam, hogy mi kell, ok meg, hogy mikorra lesz meg. De sztem te ekkor meg nagyon pubi voltal.

  • Morden23 #34
    A korom 23, ha ez fiatal, akkor igen, az vagyok.

    Nem a C64-ről beszéltem (pedig volt olyanom), hanem a PC-s korszak azon szakaszáról, amikor kezdtek kijönni a CD-ket igénylő programok.
    Állati nehezen lehetett találni olyat, akinek volt CD-írója. Az ilyen emberek kb. olyan hírnévnek örvendtek, mint a dílerek, vagy a titkosügynökök.
    A programok másolása a legtöbbször pénzbe került. Értem ezt úgy, hogy az ismerősöd ismerősének az ismerőseként megismert CD-író komának fizettél a játékokért (ha szerencséd volt, esetleg a rokonságban volt ilyen ürge, akkor persze megoldhattad ingyen).
    És végül, az emberek egészen máshogy gondoltak az egész warez-témára. Körülbelül úgy, mint ha füvet vettek volna. Megjegyzem, nekem egyik jóbarátomnak szedték is anno így össze a gépét (elkapták a másolót, és megtaláltak nála valami kuncsftlistát).

    A lényeg a lényegben, hogy sokkal kisebb százalék volt a játékosok között a warezoló. Sőt, tovább megyek, az első "házi-internetek" megjelenésével sem nőtt kapásból robbanásszerűen a dolog, mert a néhány K-s letöltések egyszerűen nem tettek ilyet lehetővé.
    Tagadhatatlan tény, hogy az olcsó szélessáv terjesztette el a warez-hullámot.

    És még egyszer, nem C64-ről volt szó, hanem PC-ről.
  • BiroAndras #33
    "A lehetoseg mar regota meg van, hogy a GPU szamoljon ilyesmit, csak a programozok tobbsege b*szik azt kihasznalni (Es 3. kartya eseten is lehet, hogy b*aszni fogank ra)."

    Nincs régótailyen lehetőség, max. 1-2 éve, és csak a csúcskártyákban. A játékoknak viszont az alsó kategórián is futni kell (a fizikát nem lehet olyan egyszerűen butítani, mint a grafikát). Ráadásul egy GPU nem elég, mert az a grafikára kell, a több GPU-s rendszerek meg még drágák, és ritkák.
    Ha most valaki elkezdené a GPU-t komolyan fizikára használni, akkor megint oda jutnánk, hogy csak a legújabb drága vason menne rendesen a játék.
  • BiroAndras #32
    "Az a baj, hogy valahogy így állnak a dologhoz a fejlesztők/gyártók: tetszik az új game??? igen?? akkor vegyél hozzá vasat is!!"

    Természetes. A jobb, szebb, komplexebb játék több erőforrást igényel.

    "Az optimalizálás meg nem igazán szempontja a fejlesztőknek sem."

    Hát hogy a fenébe ne lenne. Optimalizálással ugyanabból a vasból többet tudnak kihozni, ami plusz bevételt hoz. Viszont az optimalizálás elég időigényes, és így rettentő költséges, tehát ésszerű kompromisszumot kell kötni. Végletekig optimalizálni csak fix hardveren (konzol) éri meg, mert ott nincs más lehetőség az előrelépésre.

    Régen sokkal egyszerűbbek voltak a játékok, és lassabban változott a HW, így több szempontból is jobban megérte optimalizálni.

    "Sajnos ez már olyan biznisz, amin néhány emberke igen jól keres."

    A HW gyártók, és nem a szoftver fejlesztők.