41
-
dez #41 Pont ezt akartam írni, hogy a warez aránya nem sokat változott, régen is najdnem minden gép tele volt másolt programokkal, gyári lemezeket elvétve lehetett látni, csak most jóval több a gép. Utóbbi miatt mellesleg ma darabszámra inkább több az eladott, legális program. -
#40 "Tagadhatatlan tény, hogy az olcsó szélessáv terjesztette el a warez-hullámot."
Nem kívánok nagyon beleszólni, értem is, hogy a cd-s időszakra gondolsz, de szélessáv még terveken létezett mikor a warez már ezerrel virágzott, csak más csatornákon, vagy protokollokon. (Jah C64-hez jóformán kapni sem lehetett nálunk gyári programokat.) Viszont előtte is létezett jó pár személyi használatú számítógép, mégha nem is nevezték őket annak, vagy legalább is "PC"-nek. Később ez ugyan úgy virágzott PC-n is, legfeljebb nem ismered/ismerted ezeket a csatornákat. Az AT/XT-s, 80286-s, 80386-s időkben is jóformán csak a "másolt" dolgokhoz jutottál hozzá, mivel ugyan úgy gyenge volt a szoftver terjesztés nálunk, no meg nem volt fizetett kommandó szervezve ellene. (Még a beetetési időszak lévén.) Floppyn is meg lehetett szerezni bármit, mégha nevetséges módon 100db-ra fért is rá....Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a PC tulajok és a warezolók száma gyakorlatilag együtt nőtt.
A szélessáv inkább annak a következménye, hogy a programok mérete 10/100/1000/stb. szeresére nőtt(mint írtad is), így a terjesztésük is nagyobb médiát, szélesebb sávot igényelt, amit pont a gyártók gerjesztettek/gerjesztenek.
Persze ezt a lehetőséget a warez "társadalom" is magáévá tette, de ezzel csak a "warezt pénzért" másolók piaca szűkült le, viszont erre meg ki lett találva az sms-s, bankártyás elérés. -
#39 masabb lett. a 90es evekben szinten voltak nagysebessegu vonalak orszagok kozt, es ugyan ugy jott az uj warez cucc a csapatok kozt. de terjeszteni mar CD-n terjedt. ma mar nem kell embereknek ezzel foglalkozni, lehet szerverekrol letolteni, miutan a VIP-s csoport elterjesztette. vagy mar kulfoldrol lehet leszedni ha mar teritve lett.
-
virs lee #38 1) vegyel konzolt.. nem kell baszakodni a sok szarsaggal
Te meg írd át a pc-s játékokat konzolra. Szólj ha végeztél, rohanunk a boltba!! -
Morden23 #37 Ezen filozofálhatunk, de azt életedben nem fogod megmagyarázni nekem, akár hány éves is vagy, hogy a warez terjedésének aránya megegyezett a '90-es évek közepén, valamint napjainkban.
Ha viszont ezzel ezzel egyetértesz, akkor meg felesleges a "részleteken" lovagolni, mert én csak ennyit állítottam: a WAREZ jelenlegi mértéke össze sem hasonlítható a CD-s játékok hőskorában létezettel. -
dez #36 Azért ma már nem nagy dolog SLI-s alaplapot venni, az szinte csak az alapmodellek nem ilyenek, attól felfelé igen. CrossFire-ral nem tudom, mi a helyzet ilyen téren. Ha fizikára kell, 2. kártyának megteszi egy középkategóriás. Legalábbis az ATI-nál ilyenkor nem kötelező egyformának lenni a két kártyának. (Persze úgy is lehet, hogy két középkategóriás, de akkor valószínűbb, hogy a grafikára lesz beállítva inkább mindkettő.) Plusz lassan terjednek a két-gpu-s kártyák is. -
#35 "Sőt, tovább megyek, az első "házi-internetek" megjelenésével sem nőtt kapásból robbanásszerűen a dolog, mert a néhány K-s letöltések egyszerűen nem tettek ilyet lehetővé." ...de a matav Mindenkinet csomag igen:))
"Állati nehezen lehetett találni olyat, akinek volt CD-írója." minden sztech-bolt meg tudta ezt oldani, en csak mondtam, hogy mi kell, ok meg, hogy mikorra lesz meg. De sztem te ekkor meg nagyon pubi voltal.
-
Morden23 #34 A korom 23, ha ez fiatal, akkor igen, az vagyok.
Nem a C64-ről beszéltem (pedig volt olyanom), hanem a PC-s korszak azon szakaszáról, amikor kezdtek kijönni a CD-ket igénylő programok.
Állati nehezen lehetett találni olyat, akinek volt CD-írója. Az ilyen emberek kb. olyan hírnévnek örvendtek, mint a dílerek, vagy a titkosügynökök.
A programok másolása a legtöbbször pénzbe került. Értem ezt úgy, hogy az ismerősöd ismerősének az ismerőseként megismert CD-író komának fizettél a játékokért (ha szerencséd volt, esetleg a rokonságban volt ilyen ürge, akkor persze megoldhattad ingyen).
És végül, az emberek egészen máshogy gondoltak az egész warez-témára. Körülbelül úgy, mint ha füvet vettek volna. Megjegyzem, nekem egyik jóbarátomnak szedték is anno így össze a gépét (elkapták a másolót, és megtaláltak nála valami kuncsftlistát).
A lényeg a lényegben, hogy sokkal kisebb százalék volt a játékosok között a warezoló. Sőt, tovább megyek, az első "házi-internetek" megjelenésével sem nőtt kapásból robbanásszerűen a dolog, mert a néhány K-s letöltések egyszerűen nem tettek ilyet lehetővé.
Tagadhatatlan tény, hogy az olcsó szélessáv terjesztette el a warez-hullámot.
És még egyszer, nem C64-ről volt szó, hanem PC-ről. -
BiroAndras #33 "A lehetoseg mar regota meg van, hogy a GPU szamoljon ilyesmit, csak a programozok tobbsege b*szik azt kihasznalni (Es 3. kartya eseten is lehet, hogy b*aszni fogank ra)."
Nincs régótailyen lehetőség, max. 1-2 éve, és csak a csúcskártyákban. A játékoknak viszont az alsó kategórián is futni kell (a fizikát nem lehet olyan egyszerűen butítani, mint a grafikát). Ráadásul egy GPU nem elég, mert az a grafikára kell, a több GPU-s rendszerek meg még drágák, és ritkák.
Ha most valaki elkezdené a GPU-t komolyan fizikára használni, akkor megint oda jutnánk, hogy csak a legújabb drága vason menne rendesen a játék. -
BiroAndras #32 "Az a baj, hogy valahogy így állnak a dologhoz a fejlesztők/gyártók: tetszik az új game??? igen?? akkor vegyél hozzá vasat is!!"
Természetes. A jobb, szebb, komplexebb játék több erőforrást igényel.
"Az optimalizálás meg nem igazán szempontja a fejlesztőknek sem."
Hát hogy a fenébe ne lenne. Optimalizálással ugyanabból a vasból többet tudnak kihozni, ami plusz bevételt hoz. Viszont az optimalizálás elég időigényes, és így rettentő költséges, tehát ésszerű kompromisszumot kell kötni. Végletekig optimalizálni csak fix hardveren (konzol) éri meg, mert ott nincs más lehetőség az előrelépésre.
Régen sokkal egyszerűbbek voltak a játékok, és lassabban változott a HW, így több szempontból is jobban megérte optimalizálni.
"Sajnos ez már olyan biznisz, amin néhány emberke igen jól keres."
A HW gyártók, és nem a szoftver fejlesztők. -
#31 "Régebben (amíg nem volt ilyen óriási warezmánia) nem jutottál az új játékok közelébe, mert azokat kemény HUF-ért meg.." ebbol meg az latszodik, hogy fiatal versenyzo vagy. Meg a C64-es idoszakban, postai utanvettel lehetett rendelni !!Legalisan!! a masolt warez szoftvereket/kazettakat. Sztech ujsagokban volt a lista, hogy mibol lehet valasztani... -
#30 ebbol is latszodik, hogy lovesed sincs a temahoz... -
dez #29 Egyébként a Voodoo-s időkben is kevés 3D-s gyorsító volt a gépekben. Ma meg már mindegyikben van. -
dez #28 Már úgy érted, egymagosat [nem kapni lassan], nem? Nos, hiába van ott a 2.-x. mag, vagy akár több mag is, ha egyszer lassú fizikára. Mármint ütős fizikára, nem csak minimálisan jobbra, mint a mai megszokott. -
dez #27 Nos ha többen vesznek játékot, és válogatnak, akkor nagyjából mindegy, rinyálnak-e vagy sem. Mert a választásukkal előnybe hozzák azokat, akik jobb játékokat csinálnak. (Vagy: csak nagyobb médiakampányt csináltak. :/)
Azért nem rossz, hogy van fejlődés, és nem csak játékokra használható egy ütős gép. Inkább csak az a baj, hogy túlságosan is sok pénzt sajtolnak ki az emberekből, szal túlzásokba esnek.
Amúgy szerintem még 1-2 generáció, és az emberek egy virtuális világban fogják élni a hétköznapjaikat, ahhoz meg kellenek majd a maiaknál is sokkal ütősebb gépek. A japó fiatalok már most kezdik. -
Yv@n #26 És? CPU úgyis ottvan, és lassan nem tudsz beletenni többmagosat. VGA jóval kevésbé kerül gépbe csak azért hogy ne grafikát számoljon. -
dez #25 Én ott nem ennyire régi HW-re gondoltam, hanem mondjuk a Voodoo-s időkre. Most nagyobb a felbontás, részletesebbek a dolgok, több az effekt, de azért mégsem vág földhöz. Nem nagyon hiszem, hogy csak ennyit lehet kihozni a mai vasakból. -
Morden23 #24 És a visszaszorítására mit lehet tenni?
Warezolok ész nélkül, vásárlom az újabbnál újabb hardware-t, és közben rinyálok, hogy drága? NEM
Megveszem drágáért a játékot, megveszem drágáért a hardware-t, és rinyálok, hogy drága? NEM
Amit lehet tenni:
1. Ha van pénzem rá, akkor nem rinyálok.
2. Ha nincsen pénzem rá, akkor sem rinyálok.
A HW-gyártók meg csak azért járnak jól ezzel az egésszel, mert az emberek idióták. Órákon-napokon-oldalakon keresztül tudják szidni mondjuk a Microsoft "gonoszságát", és tudatos lázadásként warezolnak, mint a gép, de közben ugyan úgy igába hajtják a fejüket.
Ráadásul a humoros az egészben, hogy a játékok miatti hardware-vásárlás gyakorlati értelemben kidobott pénz.
Maga a PC, mint használati eszköz abszolúte nem avul el gyorsan. Gyakorlatilag csak és kizárólag a játék-része az, amire konstans módon kell pénzt áldozni, ha mindig a legmodernebb csodákkal akarok játszani. Magyarán őrült módján dobálom egy olyan dologba a pénzt, ami önmagán kívül tényleg semmire nem jó, és ha egyszer hirtelen "nem játszanék" tovább, akkor ott állna az asztalomon egy szuperszámítógép, ami jó, meg szép, meg extramodern, meg minden, de semmire nem jó. -
dez #23 Igen, a warez miatt nem olyan nagy a készítők, és főleg a kiadók bevétele, mint kívánatos lenne, emiatt gyorsabban készítik a játékokat, mint optimális lenne. Így a játékok sem túl optimálisak.
Kik járnak igazán jól? A HW-gyártók. -
dez #22 Nem hogy egy CPU mag, hanem több mag együtt is töredékét nyújtja lebegőpontos számítási teljesítményben egy mai GPU shaderegységeinek. -
Morden23 #21 Szerintem meg értelmetlen összehasonlítani.
Wing Commander IV: Intel 486/100, 8 MB RAM,DOS, VGA, Sound Board, 2X CD-ROM, 11 MB Hard Drive Space
és mondjuk
DarkStar One:
Intel/AMD 1.6 GHz
Windows XP (32Bit) or Windows 2000 (SP4)
512Mb RAM
DX9 Compatible 128 MB Graphics-card
Support for Pixel/Vertex shader 1.1 (GeForce 3 and above or ATI Radeon 8500 and above
GeForce 4 MX is not supported!)
DirectX Compatible Sound Card
DVD-Drive
6,5Gb HDD Space
DirectX 9 (included)
Na ez változott. -
Morden23 #20 Azt nem mondtam.
Bár ha a játékokat nézzük, akkor a warez nem a csóriknak, hanem a gazdagoknak kedvez, hiszen a legújabb játékot annak érdemes letöltenie, aki megvette a legújabb vasat. Azt meg ugye nem lehet warezolni, meg otthon összerakni, szóval kőkemény HUF-ot igényel.
A kisebb különbség igaz ellenben. -
Yv@n #19 Szerintem késve indulnak el ezen az úton. Egyre inkább elkerülhetetlennek látszik a többmagos processzorok vétele, ha valaki új konfigurációt vásárol, ettől kezdve pedig számolhat már 1CPU mag fizikát, nem zavar senkit játék közben. Aki meg nem gépet fejleszt, hanem konzolt vesz, annak a nextgen csodák mellett nem kell ilyesmivel törődnie. -
dez #18 Ő sem azt mondta, hogy régi vason is maxon mentek. Hanem az akkor aktuális vasból sokat hoztak ki. Ma nem annyival jobban néznek ki a játékok, mint amennyivel gyorsabb lett időközben a HW. Azaz a maiból is jóval többet lehetne kihozni. Mert nincsenek erre rákényszerítve.
Meg lehet majd nézni, hogy egy most next-gen konzolon mennyivel szebb játékok lesznek 1-2 év múlva, mint egy akkor már 1-2 generációval fejlettebb PC-n. De legalább olyan szépek lesznek, az optimizáció, és úgy egyátalán az adott HW jobb kihasználása által. (Ebben mondjuk az is benne van, hogy PC-n nem csak a csúcskonfigokra kell gondolniuk, mert olyan csak a piac kis részének van.) -
dez #17 A mai kártyáknál a shaderteljesítmény a legmeghatározóbb, mert tele vannak shaderekkel a játékok. Ha egy kártyád van, nem fogod kettéosztani a teljesítményét gfx-re és fizikára, mert lassú lesz a game. De már csak azért sem, mert ezt nem is tudod megtenni.
Ami meg a támogatást illeti a játékprogramozók részéről: nem is kell külön támogatniuk, elég a Havok fizikai motort használni, a többi automatikus. -
dez #16 Ugh. Mit gondolsz, miért nincs igazán komoly fizika a mai játékokban? Hát azért, mert a mai procik (kivéve pl. a Cellt) túl lassú erre. Na és mit gondolsz, a GPU-k mennyivel gyorsabbak erre is? Vagy inkább úgy kellene kérdezni, hánytíz/százszoros teljesítményt nyújtanak ilyesmi számításokra is? -
dez #15 "Régebben (amíg nem volt ilyen óriási warezmánia) nem jutottál az új játékok közelébe, mert azokat kemény HUF-ért meg kellett venned. Ha volt rá pénzed, az azt is jelentette legtöbbször, hogy a hardware-re is van pénzed. Ergo a csóri a "csóri játékokkal" játszott, a gazdag meg a "gazdag játékokkal".
Talán ezt kellene vissza(?)állítani? Különben is, mindig is volt warez. És régebben még kissebb különbség volt a gépek között, mint ma. -
#14 1) vegyel konzolt.. nem kell baszakodni a sok szarsaggal
2) nah most komolyan hova dugjam a hangkarit?? vagy hasznaljam a szaros alaplapit az X-fi helyett??? nahLOL!!! -
Morden23 #13 "Régebben jóval többet kihoztak a vasból mint manapság. Jóval!"
Ez sem igaz így. A vadiúj játékcsodák sosem arról voltak híresek, hogy több éves vasakon futnak úgy, ahogy kell nekik. Rengeteg játékot lehet mondani a nagy nevek közül, amik alá kellett a vas, amikor kidobták.
Abban van igazság, hogy sokkal kevesebb volt a technikailag ezerrel újító játék, mint mostanság, és több olyan játék jött ki, ami nem igényelte a durva hardware-t (pl. point and click).
De a Ultima, a Zork vagy akár a Mechwarrior mind olyan játékok voltak, amik alá kellett a cucc rendesen, és amikor kijöttek, akkor sokan szívtak, mert nem volt elég ezmegaz.
Manapság meg abban mérik egy játék "jóságát", hogy hány GB memóriát használ, és hány milliárd megabyte-os videokártya kell alá. Teszik mindezt úgy, hogy a legtöbb olyan suta, béna és gagyi, hogy max. techdemo-nak menne el, de annak nagyon. -
Inquisitor #12 Kiszivárgott kép? Lassan 6 hete lett linkelve chipset leírás a HKEPC-ről, amiből kiderült, hogy lesz ilyen lap. A fenti lapról képek lassan 2 hete vagynak itt-ott.
Mellékesen van már i975-ös Asus lap 3db PCIE-vel CrossFire Ready, sőt van 4PCIE-vel is, igaz ott csak két kártya mehet CF-ben ... -
#11 "Optimalizálni régen sem szerettek a fejlesztők "
Ez sem igaz így. Régebben jóval többet kihoztak a vasból mint manapság. Jóval! -
turul16 #10 Minek harmadik kartya, ha az 1. is tud fizikat szamolni :)
Procik szamitasi teljesitmenye (Matrix op) eleg gyenge (csilivili utasitas keszletek, azert sokat dobtak rajta), es kell masra is, jo az ,ha segit egy kicsit a GPU.
A lehetoseg mar regota meg van, hogy a GPU szamoljon ilyesmit, csak a programozok tobbsege b*szik azt kihasznalni (Es 3. kartya eseten is lehet, hogy b*aszni fogank ra).
Feherje szamolgatas ATI kartyakkal : Folding -
#9 arra ott a proci ne köl harmadik karesz -
Morden23 #8 "Sajnos ez már olyan biznisz, amin néhány emberke igen jól keres."
Mert ez a lényege. Ez miért baj?
"Az a baj, hogy valahogy így állnak a dologhoz a fejlesztők/gyártók: tetszik az új game??? igen?? akkor vegyél hozzá vasat is!!"
Ez meg igazság szerint mindig így volt. Legalábbis a '90-es évek közepétől mindenképpen, elég, ha csak az igen emlékezetes Wing Commander sorozatra gondolunk. Azóta sokszorosára nőtt a játékkiadók száma, sokszorosára nőtt az otthoni PC-k száma, és sokszorosára nőtt az informatikai szegmentumba vásárlók által beleölt lóvé is.
Optimalizálni régen sem szerettek a fejlesztők (sőt, még anno olyan is előfordult, hogy valamihez támogatást sem csináltak, pl. Gravis hangkártyák). Mostanra meg annyira felgyorsult az egész szar, hgoy ma megveszem a legjobb videokártyát, és a jövő héten kijövő 3DMark 2015 szerint már csak az 5-ik legjobb, de ha a 6. helyezettet nitrogénnel hűtjük, akkor az is jobb.
A vásárlók hozzáállásán kéne változtatni.
Régebben (amíg nem volt ilyen óriási warezmánia) nem jutottál az új játékok közelébe, mert azokat kemény HUF-ért meg kellett venned. Ha volt rá pénzed, az azt is jelentette legtöbbször, hogy a hardware-re is van pénzed. Ergo a csóri a "csóri játékokkal" játszott, a gazdag meg a "gazdag játékokkal".
Ez manapság is így lenne, csak az a probléma, hogy az ember már a megjelenés előtt leszedi a gépére a Gothic3-at, aztán mereszt nagy boci szemeket, hogy szaggat a játék, mint az állat.
Egyszerű a megoldás: nem kell a kiadásának pillanatában a legújabb játékokra vágyni, ha nincsen hozzá megfelelő vas. A hardware-árak meg úgy zuhannak, hogy egy év múlva ilyenkor egy olyan gépet, amin az Oblivion kimaxolva elfut, meg lehet venni annyi pénzért, amennyiért ha ma vennél gépet, nem tudnál vele rendesen játszani. Hát ez a helyzet.
De érdekes módon senki le sem szarja, hogy önmagukat húzzák igába az emberek, és mennek, mint a birkák:
Nincs pénz, megy a rinya, de ha van pénz, akkor azonnal vesz új cuccot. Aztán persze megint nincs pénz, megy a rinya... -
dez #7 Azért esetleg olvassátok el a cikket is... A 3. kártya nem a képen dolgozik, hanem a fizikán. Azaz ez olyan, mintha egy fizikai gyorsítót tennétek a gépbe. Csak nem Physixnak hívják. Egyébként sima SLI-s lapba is lehet úgy, hogy egy kártya a képre, a másik meg fizikára. -
Lack #6 Az a baj, hogy valahogy így állnak a dologhoz a fejlesztők/gyártók: tetszik az új game??? igen?? akkor vegyél hozzá vasat is!! A hardvergyártó meg dörzsöli a tenyerét. Az optimalizálás meg nem igazán szempontja a fejlesztőknek sem. Sajnos ez már olyan biznisz, amin néhány emberke igen jól keres. -
#5 ezt már tényleg csak azért csinálja az ati meg az nvidia hogy meg mutasák hogy ők ilyet is tudnak
ha az egyik kitalál valamit azt a másik tul akarja szárnyalni
mert azt hiszik hogy sok olyan felhasználó van aki hiába pontosan tudja hogy egy kártyát fog csak venni, de azt az egy kártyát attól a gyártótól fogja venni aki épp vezet a gyorsasági versenyben
-
#4 Istenem! Inkább a programokat/játékokat kezdenék már el optimalizálni normálisan az amúgy is brutál teljesítményű kártyákra, ne pedig olyan szarokat írni, amik majd még a 3 kártyás csodavason is akadozni fognak, kinézni viszont közel sem fognak annyival szebben. Ez így nem fejlődés, csak egyszerű parasztvakítás. -
#3 jókor szólsz! most adjam el a ferrarit???
mellesleg elmegy benne 3 db 2 magos kártya? a sima PCI, és PCIE 1x lukakba meg nyomjunk matrox kártyákat, külső FW video cumó nincs? azt is bele kéne nyomni ...... betömni minden lukat -
#2 folosleges is. Ha van ra igeny akkor kell, ha nincs akkor meg ugyis tok mind1. Neked ilyet soha sem KELL venned, mint ahogy Ferrari Enzo-t sem.