Berta Sándor
Ausztriában szívesen vásárolnak az interneten
Egyre fontosabb szerepet játszik a világháló az osztrák emberek életében, vásárlásaiban. Kétharmaduk az internet segítségével választ magának úticélt, 45 százalékuk pedig online tájékozódik és rendeli meg új mobiltelefonját.
Az osztrák felhasználók az átlagosnál nagyobb mértékben támaszkodnak az internetre - derült ki az AC Nielsen piackutató cég legújabb felméréséből. Az ausztriai lakosok például több mint 50 százaléka vásárol a világhálón MP3-lejátszót, ugyanez az adat a világban átlagosan csak 42 százalék.
Az emberek 54 százaléka dönt az utazásaival kapcsolatban az internet segítségével, 39 százalékuk pedig szintén virtuálisan vásárolja meg a mobiltelefonját. Az autóvásárlásnál ez az adat 44 százalék az osztrákok esetében, 38 százalék a világ többi részén. Érdekes ugyanakkor, hogy egy adott autótípus jó híre nem igazán mérvadó a sógorok számára. csupán 19 százalékuk tájékozódik előzetesen ebben a kérdésben online. A világ más országaiban sokkal elővigyázatosabbak a vásárlók, ott 46 százalék számára fontosak és döntőek az internetes fórumokban, szaklapokban elhangzó vélemények és tapasztalatok. A leggyakrabban a valós életben megvásárolt termékek között az első helyett még mindig a ruházati cikkek és az ékszerek foglalják el.
Az osztrák válaszadók 66 százaléka szeret ugyanakkor spontán módon vásárolni, ha meglátnak valamit, ami megtetszik nekik, azt meg is veszik. A világ többi részén élők azonban óvatosabbak, közülük csak a 44 százalék dönt spontán a termékek vagy az ajándékok beszerzésénél.
Az AC Nielsen Európa, Ázsia és Észak-Amerika 41 országban összesen 22 780 embert kérdezett meg a vásárlási szokásaikról. Mindenesetre kijelenthető, hogy ugyan továbbra is az a legmegbízhatóbb vásárlás, ha mi magunk is megtekintjük a kinézett terméket, azonban az online tájékozódás és rendelés egyre fontosabbá, meghatározóbbá válik a mindennapi életünkben.
Az osztrák felhasználók az átlagosnál nagyobb mértékben támaszkodnak az internetre - derült ki az AC Nielsen piackutató cég legújabb felméréséből. Az ausztriai lakosok például több mint 50 százaléka vásárol a világhálón MP3-lejátszót, ugyanez az adat a világban átlagosan csak 42 százalék.
Az emberek 54 százaléka dönt az utazásaival kapcsolatban az internet segítségével, 39 százalékuk pedig szintén virtuálisan vásárolja meg a mobiltelefonját. Az autóvásárlásnál ez az adat 44 százalék az osztrákok esetében, 38 százalék a világ többi részén. Érdekes ugyanakkor, hogy egy adott autótípus jó híre nem igazán mérvadó a sógorok számára. csupán 19 százalékuk tájékozódik előzetesen ebben a kérdésben online. A világ más országaiban sokkal elővigyázatosabbak a vásárlók, ott 46 százalék számára fontosak és döntőek az internetes fórumokban, szaklapokban elhangzó vélemények és tapasztalatok. A leggyakrabban a valós életben megvásárolt termékek között az első helyett még mindig a ruházati cikkek és az ékszerek foglalják el.
Az osztrák válaszadók 66 százaléka szeret ugyanakkor spontán módon vásárolni, ha meglátnak valamit, ami megtetszik nekik, azt meg is veszik. A világ többi részén élők azonban óvatosabbak, közülük csak a 44 százalék dönt spontán a termékek vagy az ajándékok beszerzésénél.
Az AC Nielsen Európa, Ázsia és Észak-Amerika 41 országban összesen 22 780 embert kérdezett meg a vásárlási szokásaikról. Mindenesetre kijelenthető, hogy ugyan továbbra is az a legmegbízhatóbb vásárlás, ha mi magunk is megtekintjük a kinézett terméket, azonban az online tájékozódás és rendelés egyre fontosabbá, meghatározóbbá válik a mindennapi életünkben.