Berta Sándor
OECD-jelentés a számítógépek használatáról
Az OECD tanulmánya szerint a nagy számítógépes tapasztalattal rendelkező fiatalok leginkább a matematika területén jelentős lépéselőnyben vannak a társaikkal szemben.
Konzervatív vélemények szerint a számítógép, illetve főként a videójátékok ártanak a gyermekek fejlődésének. Ezzel szemben a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) "Készen állnak a gyerekek a technológia világára?" című tanulmányát készítő szakemberek olyan kérdéseket vizsgáltak meg, mint hogy milyen számítógépes lehetőségekkel rendelkeznek a 15 éves diákok otthon illetve az iskolában, hogyan, milyen célokra használják a PC-t, valamint milyen pozitív vagy negatív összefüggés mutatható ki a gyermekek fejlődése és a számítógép használata között.
Átlagosan az országok 78 százalékában rendelkeznek az iskolák számítógépekkel és az oktatási intézmények 68 százaléka van rákötve valamilyen hálózatra. Az OECD-tagállamokban a 15 éves diákok szinte kivétel nélkül használják már a PC-t, eltérés csak abban mutatkozik meg, hogy melyik fiatal mennyi időt tölt el rendszeresen a gép előtt. Ausztráliában a 15 évesek 69 százalékának van legalább 5 éve saját PC-je, ugyanez az arány Kanadában 66, az Egyesült Államokban 62, Svédországban 57, Új-Zélandon 55 százalék. A közeli Németországban a 15 évesek 33 százalékának van több mint öt éve saját számítógépe.
Hol használják a gyerekek a számítógépet? (piros: iskola, kék: otthon) - érdekes kakukktojások vagyunk a csehek és a szlovákok között, kiváló iskolai ellátottsággal
Az otthoni PC-t leggyakrabban a német, a kanadai, az izlandi, a svéd, az ausztrál, a dél-koreai, a dán, a belga és az amerikai fiatalok használják. Megoszlanak a vélemények abban a tekintetben is, hogy egy 15 éves gyereknek mire is kell egy otthoni számítógép. Nos, a diákok 50 százaléka szerint a gépre leginkább szövegszerkesztésre, internetezés miatt van szükség, de persze a játékok futtatása is előkelő helyen található. Elmondható az is, hogy a lányok összességében sokkal kevesebbet tartják bekapcsolva a gépüket, mint a fiúk.
Az egy tanulóra jutó számítógépek mennyisége - ötödikek vagyunk
A leginkább az izlandi, a német, az osztrák, a portugál, a lengyel, a kanadai és a dél-koreai 15 évesek barátkoztak meg a számítógéppel. Magyarországnak sem kell szégyenkeznie: jóllehet összességében átlagosan szerepelt, azonban az iskolákban egy gyermekre jutó PC-k tekintetében az igen előkelő ötödik helyen végzett.
Konzervatív vélemények szerint a számítógép, illetve főként a videójátékok ártanak a gyermekek fejlődésének. Ezzel szemben a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) "Készen állnak a gyerekek a technológia világára?" című tanulmányát készítő szakemberek olyan kérdéseket vizsgáltak meg, mint hogy milyen számítógépes lehetőségekkel rendelkeznek a 15 éves diákok otthon illetve az iskolában, hogyan, milyen célokra használják a PC-t, valamint milyen pozitív vagy negatív összefüggés mutatható ki a gyermekek fejlődése és a számítógép használata között.
Átlagosan az országok 78 százalékában rendelkeznek az iskolák számítógépekkel és az oktatási intézmények 68 százaléka van rákötve valamilyen hálózatra. Az OECD-tagállamokban a 15 éves diákok szinte kivétel nélkül használják már a PC-t, eltérés csak abban mutatkozik meg, hogy melyik fiatal mennyi időt tölt el rendszeresen a gép előtt. Ausztráliában a 15 évesek 69 százalékának van legalább 5 éve saját PC-je, ugyanez az arány Kanadában 66, az Egyesült Államokban 62, Svédországban 57, Új-Zélandon 55 százalék. A közeli Németországban a 15 évesek 33 százalékának van több mint öt éve saját számítógépe.
Hol használják a gyerekek a számítógépet? (piros: iskola, kék: otthon) - érdekes kakukktojások vagyunk a csehek és a szlovákok között, kiváló iskolai ellátottsággal
Az otthoni PC-t leggyakrabban a német, a kanadai, az izlandi, a svéd, az ausztrál, a dél-koreai, a dán, a belga és az amerikai fiatalok használják. Megoszlanak a vélemények abban a tekintetben is, hogy egy 15 éves gyereknek mire is kell egy otthoni számítógép. Nos, a diákok 50 százaléka szerint a gépre leginkább szövegszerkesztésre, internetezés miatt van szükség, de persze a játékok futtatása is előkelő helyen található. Elmondható az is, hogy a lányok összességében sokkal kevesebbet tartják bekapcsolva a gépüket, mint a fiúk.
Az egy tanulóra jutó számítógépek mennyisége - ötödikek vagyunk
A leginkább az izlandi, a német, az osztrák, a portugál, a lengyel, a kanadai és a dél-koreai 15 évesek barátkoztak meg a számítógéppel. Magyarországnak sem kell szégyenkeznie: jóllehet összességében átlagosan szerepelt, azonban az iskolákban egy gyermekre jutó PC-k tekintetében az igen előkelő ötödik helyen végzett.