Napi Online
Nem laptop, hanem intelligens otthon kell a magyarnak
Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne - derül ki a Szonda-Ipsos reprezentatív infokommunikációs felméréséből, amely arra keresett választ, hogy kilenc előre meghatározott fejlesztési terület közül Magyarországon melyek a legnépszerűbbek.
Az elmúlt három évtizedben fogyasztóként gyakran tapasztalhatjuk, hogy a termékek életciklusa - részben a műszaki fejlődés felgyorsulása miatt - drasztikusan lerövidült. A Szonda-Ipsos infokommunikációs kutatásában arra kereste a választ, hogy ebben a versenyben az információs technológia területén mely fejlesztési irányok mellett tennék le voksukat a fogyasztók. A kutatás az alacsonyabb fogyasztású autó mellett a televíziózással, telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte a 18 évesnél idősebbek véleményét. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat derül ki a közleményből.
A választások közel fele a kisebb fogyasztású autóra esett, amelyet a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést. A kutatásból kiderült, hogy a telefóniában már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb. Ezt erősíti meg, hogy míg videotelefont minden harmadik honfitársunk választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik.
A nagyobb kapacitású számítógép és a gyorsabb internet kapcsolat egyaránt a válaszadók egyötöde számára jelent vonzerőt. A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye pedig az, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztéseket is, a válaszadóknak már több mint ötöde preferálja az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket. A választások sorrendjéből az is látható, hogy a válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket, például a videotelefont részesítik előnyben. Ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internet-kapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.
Még árnyaltabb képet kapunk, ha a válaszadók között különválasztjuk a számítógépet használók és nem használók csoportjait. A PC-használók által adott válaszok esetében előtérbe kerülnek a számítástechnika kínálta lehetőségek, ebben a körben hatszor többen preferálják az idevonatkozó innovációkat, a nagyobb kapacitású számítógépet, a gyorsabb internetet, vagy a könnyebb laptopot. A kutatásból az is kiderül, hogy a számítógépet használók az átlagnál is környezettudatosabbak, ezt mutatja, hogy körükben 63%-os támogatottságot kapott a kisebb fogyasztású autó.
Az információs technológiák közötti választást kor szerint vizsgálva láthatjuk, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését preferálják, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre, melyek szervesen kapcsolódnak az infokommunikációhoz. A gyorsabb internet kapcsolat és a kisebb mobiltelefon készülék egyértelműen a 30 évnél fiatalabbak számára vonzóbb, míg az eddigi hangalapú telefonhoz képest bővített szolgáltatást nyújtó videotelefon, illetve az intelligens otthon a középkorúak körében népszerűbb. A töréspont láthatóan a 35 éves kor körül van, amely egybeesik egy új életciklus kezdetével.
Az elmúlt három évtizedben fogyasztóként gyakran tapasztalhatjuk, hogy a termékek életciklusa - részben a műszaki fejlődés felgyorsulása miatt - drasztikusan lerövidült. A Szonda-Ipsos infokommunikációs kutatásában arra kereste a választ, hogy ebben a versenyben az információs technológia területén mely fejlesztési irányok mellett tennék le voksukat a fogyasztók. A kutatás az alacsonyabb fogyasztású autó mellett a televíziózással, telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte a 18 évesnél idősebbek véleményét. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat derül ki a közleményből.
A választások közel fele a kisebb fogyasztású autóra esett, amelyet a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést. A kutatásból kiderült, hogy a telefóniában már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb. Ezt erősíti meg, hogy míg videotelefont minden harmadik honfitársunk választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik.
A nagyobb kapacitású számítógép és a gyorsabb internet kapcsolat egyaránt a válaszadók egyötöde számára jelent vonzerőt. A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye pedig az, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztéseket is, a válaszadóknak már több mint ötöde preferálja az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket. A választások sorrendjéből az is látható, hogy a válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket, például a videotelefont részesítik előnyben. Ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internet-kapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.
Még árnyaltabb képet kapunk, ha a válaszadók között különválasztjuk a számítógépet használók és nem használók csoportjait. A PC-használók által adott válaszok esetében előtérbe kerülnek a számítástechnika kínálta lehetőségek, ebben a körben hatszor többen preferálják az idevonatkozó innovációkat, a nagyobb kapacitású számítógépet, a gyorsabb internetet, vagy a könnyebb laptopot. A kutatásból az is kiderül, hogy a számítógépet használók az átlagnál is környezettudatosabbak, ezt mutatja, hogy körükben 63%-os támogatottságot kapott a kisebb fogyasztású autó.
Az információs technológiák közötti választást kor szerint vizsgálva láthatjuk, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését preferálják, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre, melyek szervesen kapcsolódnak az infokommunikációhoz. A gyorsabb internet kapcsolat és a kisebb mobiltelefon készülék egyértelműen a 30 évnél fiatalabbak számára vonzóbb, míg az eddigi hangalapú telefonhoz képest bővített szolgáltatást nyújtó videotelefon, illetve az intelligens otthon a középkorúak körében népszerűbb. A töréspont láthatóan a 35 éves kor körül van, amely egybeesik egy új életciklus kezdetével.