SG.hu
A felhasználókról szól az Internet Hungary 2006
Az internet még alig nagykorú, de fejlődése máris új szakaszba lépett: olyan új társadalmi- és közösségformáló erő, mely jó eséllyel legalább annyira megváltoztatja hétköznapjainkat, mint annak idején a kerék, vagy az elektromos áram feltalálása.
Az idén október 17-18-án a Club Tihanyban megrendezésre kerülő Internet Hungary 2006 konferencia olyan új üzleti modelleket mutat be, amelyeket a web2.0 alkalmazások megjelenése tesz lehetővé, és amelyek a tartalom (user generated) és az átviteli szolgáltatókkal szemben is kihívásokat támasztanak.
A rendezvény első napján Kóka János megnyitója és Baja Ferenc előadása után Andrew McLaughlin, a Google utazó nagykövetének az internet és a telekommunikációs hálózatok jogi hátterével és szabályozásával foglalkozó prezentációja követ. Majd a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, bankárok és a Gazdasági Minisztérium képviselőinek részvételével zajló panelbeszélgetésen vitáznak arról, hogy mit tennének az internet penetráció meggyorsítása érdekében, továbbá milyen pénzügyi, lobby és politikai érdekek befolyásolják azt, hogy a digitális írástudók bevonása, vagy a leszakadóban lévő csoportok motiválása-e a fontosabb.
A szervezők ismét jelentős külföldi szakértői gárdát vonultatnak fel. Előadást tart Tihanyban többek között: Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója, továbbá Rachel Rawlins a Global Voices főszerkesztője, aki a világ jelentős, de kevésbé ismert részeiről bloggerek segítségével gyűjt össze tudósításokat. Dan Gillmor, a Center for Citizen Media vezetője előadásában azzal foglalkozik, hogy hogyan befolyásolja a web2.0 az új médiát és milyen hatásai lehetnek majd a hagyományos értelemben vett televíziózásra és rádiózásra.
A konferencia gerincét a web2.0 piac méretét és szereplőit bemutató előadások adják, melyekben hallhatunk a hagyományos on-line üzleti tevékenységektől való eltéréseikről, illetve kis és közép vállalatok mutatják be, hogyan használják a netet és a blogokat. A Mobilismo szekció pedig a mobiltechnológiában a beszélgetésen, a chatelésen, a fizetéseken és a közösségi játékokon túlmutató új lehetőségeikről szól.
Az idén október 17-18-án a Club Tihanyban megrendezésre kerülő Internet Hungary 2006 konferencia olyan új üzleti modelleket mutat be, amelyeket a web2.0 alkalmazások megjelenése tesz lehetővé, és amelyek a tartalom (user generated) és az átviteli szolgáltatókkal szemben is kihívásokat támasztanak.
A rendezvény első napján Kóka János megnyitója és Baja Ferenc előadása után Andrew McLaughlin, a Google utazó nagykövetének az internet és a telekommunikációs hálózatok jogi hátterével és szabályozásával foglalkozó prezentációja követ. Majd a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, bankárok és a Gazdasági Minisztérium képviselőinek részvételével zajló panelbeszélgetésen vitáznak arról, hogy mit tennének az internet penetráció meggyorsítása érdekében, továbbá milyen pénzügyi, lobby és politikai érdekek befolyásolják azt, hogy a digitális írástudók bevonása, vagy a leszakadóban lévő csoportok motiválása-e a fontosabb.
A szervezők ismét jelentős külföldi szakértői gárdát vonultatnak fel. Előadást tart Tihanyban többek között: Zephyr Teachout az eddigi legnagyobb hatású online elnökjelölti kampány az, amerikai Demokrata Párt webes kampányának igazgatója, továbbá Rachel Rawlins a Global Voices főszerkesztője, aki a világ jelentős, de kevésbé ismert részeiről bloggerek segítségével gyűjt össze tudósításokat. Dan Gillmor, a Center for Citizen Media vezetője előadásában azzal foglalkozik, hogy hogyan befolyásolja a web2.0 az új médiát és milyen hatásai lehetnek majd a hagyományos értelemben vett televíziózásra és rádiózásra.
A konferencia gerincét a web2.0 piac méretét és szereplőit bemutató előadások adják, melyekben hallhatunk a hagyományos on-line üzleti tevékenységektől való eltéréseikről, illetve kis és közép vállalatok mutatják be, hogyan használják a netet és a blogokat. A Mobilismo szekció pedig a mobiltechnológiában a beszélgetésen, a chatelésen, a fizetéseken és a közösségi játékokon túlmutató új lehetőségeikről szól.