Napi Online

Az RFID volt a CeBIT sztárja

Messze meghaladta a kiállítók várakozásait az idei hannoveri CeBIT informatikai és távközlési kiállítás látogatottsága és üzleti eredményessége. A szervezők tapasztalatai szerint a vásár húszéves történetének legjobb évét zárták.

Még soha nem múlta felül olyan mértékben a kiállítók várakozásait a húszéves múltra visszatekintő hannoveri CeBIT, mint az idei évben - összegezték a szervezők a nemrégen zárult informatikai és távközlési (ICT) vásár tapasztalatait. Már az eseményt megelőző hangulat is jó eredményt sejtetett, hiszen kedvező évet jósoltak az elemzők az iparágnak 2006-ra, s a kilátások végig javultak a vásár alatt, hiszen egymás után születtek az üzletek, amelyek közül nem egy több millió dollár értékű. Megszakadt az elmúlt évek stagnálása a kis- és középvállalkozások beruházási piacán - az ICT szektor kkv-i az idei évben nem csupán termék- és szolgáltatáskínálatukkal hívták fel magukra a figyelmet, hanem azzal is, hogy újra befektetői tőke érdeklődésének homlokterébe kerültek.

Az idei CeBIT-en 6262 kiállító mutatta be ajánlatait, közülük 3300 Németországon kívülről érkezett. A cégek bejelentései alapján megállapítható, hogy mintegy húsz százalékkal több üzletet tudtak tető alá hozni a vásár ideje alatt 2006-ban, mint a tavalyi évben. Ezt akár a 20. születésnapját ünneplő CeBIT ajándékának is tekinthetjük - vélik a vásárszervezők.

Különösen büszkék a vásárszervezők arra, hogy a döntéshozó kompetenciával, illetve a döntéshozatalban való részvétellel bíró vásárlátogatók aránya a tavalyi 77 százalékról 80 fölé emelkedett. Emellett a vásárlási szándékkal érkezők fele nyilatkozott úgy, hogy meghatározott beruházási terveihez keresett hozzájárulókat a CeBIT-en. Szintén a sikerek között említik a vásárszervezők, hogy a rendezvény ideje alatt 1700 előadás hangzott el 33 konferencián és 84 vállalati prezentáción, ami közel duplája a 2005-ösnek. Az Európai Bizottság a 2006-os CeBIT-et mint az ICT-szakma egyik fő tudásmegosztó fórumát választotta helyszínül a chipes azonosítókon alapuló RFID technológia kockázatainak és lehetőségeinek áttekintésére. A témakört mind társadalmi, mind közszolgálati szempontból, mint az üzleti szervezetek nézőpontjából megközelítették a feldolgozásában részt vállalt szakértők.

A CeBIT két fő hagyományos profilján belül a személyes felhasználású fogyasztói elektronikai termékek körében nőtt az otthoni számítástechnikai hálózatok eszközeinek súlya. A vezeték nélküli átviteli berendezések - Wi-Fi, Bluetooth stb. - szintén egyre nagyobb teret nyernek. A mobilkommunikáció középpontjában a 2,5G-s és 3G-s technológiák álltak, de tájékozódhattak az érdeklődők akár az digitális személyiségi jogok menedzsmentjét biztosító szolgáltatásokról is. A vállalatoknak kínált érdekességek között az egyik slágertéma a telefonálást szinte ingyenessé tevő IP-technológia legújabb lehetőségeinek bemutatkozása volt, de a vezeték nélküli megoldások az üzleti informatikában és kommunikációban is egyre nagyobb teret nyernek. Minden bizonnyal az új európai uniós tagországokban egyre sűrűbben induló régiós projektek indokolják, hogy az ezekkel kapcsolatos ICT-feladatok és -lehetőségek külön témakört képviseltek a CeBIT vállalatok figyelmébe ajánlott témakínálatában.

A kiállítást 450 ezren keresték fel az idei évben, s mivel egyharmaduk külföldi volt és a szakmai látogatók aránya elérte a 85 százalékot, elmondható, hogy a CeBIT üzleti szempontból is az ICT ipar legjelentősebb vására maradt. Ezt alátámasztja, hogy az Észak-Amerikából érkezett látogatók száma 28 százalékkal ugrott meg egy év alatt, míg a dél- és közép-amerikaiaké 38 százalékkal. Európát tekintve az osztrák, a francia és a svéd érdeklődők száma növekedett érzékelhetően.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)