Berta Sándor
Mobiltelefonok, mint reklámhordozók
Egy német cég egy olyan eljárást mutatott be, amelynek a segítségével egy átlagos mobiltelefon is reklámhordozóvá vagy akár teljesen az egyéni ízlésünk szerinti készülékké alakítható át.
A különleges termékeket gyakran az jellemzi, hogy nem használhatók a hagyományos társaikhoz hasonlóan az eredeti rendeltetésük szerint. Gyakran inkább csak dísztárgyak, amelyek jól mutatnak, de gyakorlati hasznuk nincs. Szerencsére egyre több az olyan készülék, amelyek az egyediségükön vagy éppen a luxus mivoltukon túl nagyon is jól használhatók. A dioVision nevű német cég által kidolgozott eljárás segítségével átalakított mobiltelefonok is az utóbbi táborba tartozó termékek számát gyarapítják.
A dioVision Mobile ötlete egyszerű: a mobiltelefon minden egyes négyzetcentiméterén lehet kijelző és ezek tetszés szerinti színekben világíthatnak vagy éppen információkat jeleníthetnek meg. Az átalakított készülékek billentyűi alá kis OLED-kijelzőket építenek be, amelyeket akár egyenként is testre szabhatunk. Így minden egyes billentyű lenyomásakor fényárba burkolózhat a kedvencünk vagy akár különböző tartalmakat jeleníthet meg.
A telefon teljes felülete testreszabható lesz
Az ötlet mindenesetre érdekes, az alkalmazási terület pedig meglehetősen széles lehet. A szakemberek szerint az egyéni díszítésen kívül például a komoly számlatartozással bíró személyek reklámhordozóvá válhatnának és így törleszthetnék az adósságukat. Ezáltal új értelmet nyerhetne a szendvicsember fogalma. Ennek azonban jelenleg csupán egy akadály szab gátat és ez pedig az OLED-kijelzők relatív magas ára. Amennyiben azonban ez a helyzet megváltozik, gyakorlatilag semmi sem állhat majd a mobil reklámhordozás útjába.
A mobiltelefonok feldíszítése kristályokkal egyébként nem új ötlet, sőt már a mobil ékszerek is hódítanak. Az OLED-kijelzők alkalmazását pedig korábban a Samsung SDI vetette fel. A cég olyan aktív mátrixos OLED technológián alapuló kijelzőkön dolgozik, amelyek véleményük szerint tíz éven belül meghódíthatják a mobilok piacát.
A különleges termékeket gyakran az jellemzi, hogy nem használhatók a hagyományos társaikhoz hasonlóan az eredeti rendeltetésük szerint. Gyakran inkább csak dísztárgyak, amelyek jól mutatnak, de gyakorlati hasznuk nincs. Szerencsére egyre több az olyan készülék, amelyek az egyediségükön vagy éppen a luxus mivoltukon túl nagyon is jól használhatók. A dioVision nevű német cég által kidolgozott eljárás segítségével átalakított mobiltelefonok is az utóbbi táborba tartozó termékek számát gyarapítják.
A dioVision Mobile ötlete egyszerű: a mobiltelefon minden egyes négyzetcentiméterén lehet kijelző és ezek tetszés szerinti színekben világíthatnak vagy éppen információkat jeleníthetnek meg. Az átalakított készülékek billentyűi alá kis OLED-kijelzőket építenek be, amelyeket akár egyenként is testre szabhatunk. Így minden egyes billentyű lenyomásakor fényárba burkolózhat a kedvencünk vagy akár különböző tartalmakat jeleníthet meg.
A telefon teljes felülete testreszabható lesz
Az ötlet mindenesetre érdekes, az alkalmazási terület pedig meglehetősen széles lehet. A szakemberek szerint az egyéni díszítésen kívül például a komoly számlatartozással bíró személyek reklámhordozóvá válhatnának és így törleszthetnék az adósságukat. Ezáltal új értelmet nyerhetne a szendvicsember fogalma. Ennek azonban jelenleg csupán egy akadály szab gátat és ez pedig az OLED-kijelzők relatív magas ára. Amennyiben azonban ez a helyzet megváltozik, gyakorlatilag semmi sem állhat majd a mobil reklámhordozás útjába.
A mobiltelefonok feldíszítése kristályokkal egyébként nem új ötlet, sőt már a mobil ékszerek is hódítanak. Az OLED-kijelzők alkalmazását pedig korábban a Samsung SDI vetette fel. A cég olyan aktív mátrixos OLED technológián alapuló kijelzőkön dolgozik, amelyek véleményük szerint tíz éven belül meghódíthatják a mobilok piacát.