Berta Sándor
Egyre több a spam a mobiltelefonokon is
A probléma sajnos korántsem lebecsülendő, a mobilspam ugyanis egyre nagyobb méreteket ölt. A legújabb adatok szerint már a mobiltelefon-tulajdonosok 80 százaléka kapott legalább egy kéretlen üzenetet a készülékére.
A legfrissebb felmérés szerint az idei esztendő könnyen a mobiltelefon-spam éve lehet, ez derül ki a St. Gallen-i Egyetem, az Intrado biztonsági megoldásokat szállító cég és a Nemzetközi Telekommunikációs Unió (ITU) által elkészített tanulmányból. A felmérés elkészítésekor a szakemberek német, svájci, osztrák, kanadai, amerikai, szingapúri, kínai és szaúd-arábiai személyeket kérdeztek meg. A kutatók úgy vélik, hogy bár az anyag nagyon borúlátó, ám még mindig nem jelent komoly veszélyt a spam a mobiltelefon-tulajdonosokra és a mobilszolgáltatókra.
A folyamat a szakemberek szerint elsősorban a mobilszolgáltató cégek számára káros, hiszen könnyedén lerombolhatja az előfizetőkben róluk kialakult képet. Ez talán furán hangzik elsőre, ám a felhasználók ezt a problémát leginkább a szolgáltatók nyakába varrják, ugyanis szerintük nekik kellene megakadályozni a szennyüzenet-áradatot. A legtöbb esetben az emberek spamként kezelik a mobilszolgáltatóktól vagy a mobiltelefon-gyártóktól érkező kéretlen reklám-SMS-eket is. Az ilyen elektronikus üzenetet kapó előfizetők közül átlagosan tízből nyolc gondolja úgy, hogy inkább szolgáltatót vált, mintsem új telefonszámot kérjen.
Az előfizetők és a szolgáltatók 83 százaléka szerint a következő hónapokban tovább nő a mobilkészülékekre érkező spam száma. A legnagyobb gond az, hogy még mindig csak kísérletezés folyik és nincs egyetlen jól működő spamszűrő sem, illetve, hogy ebben a kérdésben sincsen nemzetközi összefogás. Pedig amennyiben már most kifejlesztenek hatékony spamszűrőket, talán az egész probléma a felszínre sem kerülne, ám félő, hogy ezúttal is mindenki az utolsó pillanatokban kezd majd el kapkodni. A szűrőkön kívül megoldást jelenthetne az új előfizető-regisztrációs eljárások, illetve a más spammerazonosító-módszerek kifejlesztése és bevezetése is.
A legfrissebb felmérés szerint az idei esztendő könnyen a mobiltelefon-spam éve lehet, ez derül ki a St. Gallen-i Egyetem, az Intrado biztonsági megoldásokat szállító cég és a Nemzetközi Telekommunikációs Unió (ITU) által elkészített tanulmányból. A felmérés elkészítésekor a szakemberek német, svájci, osztrák, kanadai, amerikai, szingapúri, kínai és szaúd-arábiai személyeket kérdeztek meg. A kutatók úgy vélik, hogy bár az anyag nagyon borúlátó, ám még mindig nem jelent komoly veszélyt a spam a mobiltelefon-tulajdonosokra és a mobilszolgáltatókra.
A folyamat a szakemberek szerint elsősorban a mobilszolgáltató cégek számára káros, hiszen könnyedén lerombolhatja az előfizetőkben róluk kialakult képet. Ez talán furán hangzik elsőre, ám a felhasználók ezt a problémát leginkább a szolgáltatók nyakába varrják, ugyanis szerintük nekik kellene megakadályozni a szennyüzenet-áradatot. A legtöbb esetben az emberek spamként kezelik a mobilszolgáltatóktól vagy a mobiltelefon-gyártóktól érkező kéretlen reklám-SMS-eket is. Az ilyen elektronikus üzenetet kapó előfizetők közül átlagosan tízből nyolc gondolja úgy, hogy inkább szolgáltatót vált, mintsem új telefonszámot kérjen.
Az előfizetők és a szolgáltatók 83 százaléka szerint a következő hónapokban tovább nő a mobilkészülékekre érkező spam száma. A legnagyobb gond az, hogy még mindig csak kísérletezés folyik és nincs egyetlen jól működő spamszűrő sem, illetve, hogy ebben a kérdésben sincsen nemzetközi összefogás. Pedig amennyiben már most kifejlesztenek hatékony spamszűrőket, talán az egész probléma a felszínre sem kerülne, ám félő, hogy ezúttal is mindenki az utolsó pillanatokban kezd majd el kapkodni. A szűrőkön kívül megoldást jelenthetne az új előfizető-regisztrációs eljárások, illetve a más spammerazonosító-módszerek kifejlesztése és bevezetése is.