Mikeyy
Reklámok SMS-ben?
Készítsd fel az ujjaidat, mert lehet, hogy hamarosan sokkal több időt kell töltened a mobiltelefonod üzeneteivel, mint eddig. Nagy-Britanniában már ebben az évben SMS reklámok hada lepheti el a gyanútlan mobilfelhasználók telefonját.
Néhány reklámozó még azért is hajlandó lesz fizetni, ha az emberek fogadják telefonjukon promóciós csengőhangjukat. Ezen a héten a vezetéknélküli reklámokkal foglalkozó cégek egy etikai szabályzatot hoztak létre az ilyen jellegű reklámokkal kapcsolatban. A szabályzat biztosítja a mobiltelefon-felhasználók magánéletének nyugalmát, így elvileg senki nem kaphat tömegesen ilyen üzeneteket készülékére.
A mobiltelefonos szöveges üzenetek segítségével nagyon sok mindent lehet csinálni: meg lehet kérni valakinek a kezét, megmondhatod valakinek, hogy utálod, üdítőt rendelhetsz, CD-t vehetsz vagy akár az autómosásért is fizethetsz. Az SMS üzenetek egyre növekvő népszerűsége felkeltette a nagy társaságok figyelmét is, amelyek mostantól ilyen úton is terjeszteni akarják reklámjaikat.
Annak érdekében, hogy a társaságok ne használják ki túlzott mértékben az üzenetküldésnek ezt a formáját, a WAA (Wireless Advertising Association - Vezetéknélküli Reklámozási Szövetség) kiadott egy etikai szabályzatot, amelyet minden SMS reklámokat használni akaró társaságnak be kell tartani. Graham Hardy - a WAA igazgatótanácsának tagja, és a Fusion One technológiai cég marketing-menedzsere - nyilatkozta szerint az etikai szabályzat központi részét képezi az, hogy a reklámok küldéséhez előbb a telefontulajdonosok engedélyét kell kérni.
"A mobiltelefon a legszemélyesebb elektronikus eszköz, amit az emberek használnak, és a nem kívánt reklámok a magánéletbe történő elég durva beavatkozást jelentenének. Nagyon könnyen lehet így rossz hírnevet szerezni, és ezen később nagyon nehéz változtatni" - nyilatkozta Hardy. A szabályzat megszabja, hogy milyen hosszú üzeneteket lehet küldeni, hogyan kell mérni a válaszadás arányát, és a reklámozó társaságoknak kötelességük teljes mértékben felfedniük azonosságukat.
Néhány reklámozó még azért is hajlandó lesz fizetni, ha az emberek fogadják telefonjukon promóciós csengőhangjukat. Ezen a héten a vezetéknélküli reklámokkal foglalkozó cégek egy etikai szabályzatot hoztak létre az ilyen jellegű reklámokkal kapcsolatban. A szabályzat biztosítja a mobiltelefon-felhasználók magánéletének nyugalmát, így elvileg senki nem kaphat tömegesen ilyen üzeneteket készülékére.
A mobiltelefonos szöveges üzenetek segítségével nagyon sok mindent lehet csinálni: meg lehet kérni valakinek a kezét, megmondhatod valakinek, hogy utálod, üdítőt rendelhetsz, CD-t vehetsz vagy akár az autómosásért is fizethetsz. Az SMS üzenetek egyre növekvő népszerűsége felkeltette a nagy társaságok figyelmét is, amelyek mostantól ilyen úton is terjeszteni akarják reklámjaikat.
Annak érdekében, hogy a társaságok ne használják ki túlzott mértékben az üzenetküldésnek ezt a formáját, a WAA (Wireless Advertising Association - Vezetéknélküli Reklámozási Szövetség) kiadott egy etikai szabályzatot, amelyet minden SMS reklámokat használni akaró társaságnak be kell tartani. Graham Hardy - a WAA igazgatótanácsának tagja, és a Fusion One technológiai cég marketing-menedzsere - nyilatkozta szerint az etikai szabályzat központi részét képezi az, hogy a reklámok küldéséhez előbb a telefontulajdonosok engedélyét kell kérni.
"A mobiltelefon a legszemélyesebb elektronikus eszköz, amit az emberek használnak, és a nem kívánt reklámok a magánéletbe történő elég durva beavatkozást jelentenének. Nagyon könnyen lehet így rossz hírnevet szerezni, és ezen később nagyon nehéz változtatni" - nyilatkozta Hardy. A szabályzat megszabja, hogy milyen hosszú üzeneteket lehet küldeni, hogyan kell mérni a válaszadás arányát, és a reklámozó társaságoknak kötelességük teljes mértékben felfedniük azonosságukat.