Berta Sándor
Bluetooth reklámrendszer Londonban
A Bluetooth-technikával kiegészített reklámfelületek kérésre az adott termékről további információkat küldenek a mobiltelefonra.
Az interaktív reklámokkal jelenleg a londoni metróhálózat hat állomásán találkozhatnak a érdeklődők. A beépített Bluetooth-adót a reklám mögötti falon helyezték el, és 100 méter sugarú körben kutat mobiltelefonok vagy okostelefonok után. Amennyiben az adó rátalál egy ilyen készülékre, automatikusan üzenetet küld, amelyben megkérdezi a felhasználótól, hogy szeretne-e további információkat a reklámozott termékről vagy szolgáltatásról. Amennyiben az illető rábólint a megkeresésre, úgy videoklipeket, zenei anyagot vagy képeket tölthet le a telefonjára. Egy reklámozott zenei albumból például a rendszer képes videoklipeket vagy részleteket megjeleníteni.
Speciális akciókat kínálhatnak a cégek
Az új interaktív reklámrendszert a brit Filter UK fejlesztette ki és a Bluecasting nevet viseli. A kezdeti két hetes tesztelési időszak sikeres volt, ez alatt a hat próba reklámfelületbe beépített Bluetooth-adók összesen 87 ezer Bluetooth-porttal rendelkező mobiltelefont fedeztek fel és a felhasználók 17%-a kíváncsi volt az adott árucikkekhez és szolgáltatáshoz kapcsolódó kiegészítő információkra. Ehhez természetesen aktiválni kell a Bluetooth funkciót a készüléken.
A poszter mellett elmenve belehallgathatunk az előadó dalaiba is
Simon O'Regan, a Filter UK technikai vezetője szerint az új módszer azért válhat rövid időn belül keresetté, mert nem tudják megtámadni az elektronikus kártevők, hiszen sem beépített alkalmazás(oka)t, sem kódsorokat nem tartalmaz, így a rendszert nem lehet manipulálni. Az első Bluecasting-technikával reklámozott termék a Coldplay együttes új albuma volt, de a Volvo "Life On Board" kampányában is helyet kapott, illetve a British Airways légitársaság online szolgáltatásait is népszerűsítették már vele.
Bár sokakat zavart az interaktív reklámok tolakodó magatartása, a fejlesztők szinte biztosak abban, hogy az újfajta mobil marketingeszköz hamarosan népszerű lesz.
Az interaktív reklámokkal jelenleg a londoni metróhálózat hat állomásán találkozhatnak a érdeklődők. A beépített Bluetooth-adót a reklám mögötti falon helyezték el, és 100 méter sugarú körben kutat mobiltelefonok vagy okostelefonok után. Amennyiben az adó rátalál egy ilyen készülékre, automatikusan üzenetet küld, amelyben megkérdezi a felhasználótól, hogy szeretne-e további információkat a reklámozott termékről vagy szolgáltatásról. Amennyiben az illető rábólint a megkeresésre, úgy videoklipeket, zenei anyagot vagy képeket tölthet le a telefonjára. Egy reklámozott zenei albumból például a rendszer képes videoklipeket vagy részleteket megjeleníteni.
Speciális akciókat kínálhatnak a cégek
Az új interaktív reklámrendszert a brit Filter UK fejlesztette ki és a Bluecasting nevet viseli. A kezdeti két hetes tesztelési időszak sikeres volt, ez alatt a hat próba reklámfelületbe beépített Bluetooth-adók összesen 87 ezer Bluetooth-porttal rendelkező mobiltelefont fedeztek fel és a felhasználók 17%-a kíváncsi volt az adott árucikkekhez és szolgáltatáshoz kapcsolódó kiegészítő információkra. Ehhez természetesen aktiválni kell a Bluetooth funkciót a készüléken.
A poszter mellett elmenve belehallgathatunk az előadó dalaiba is
Simon O'Regan, a Filter UK technikai vezetője szerint az új módszer azért válhat rövid időn belül keresetté, mert nem tudják megtámadni az elektronikus kártevők, hiszen sem beépített alkalmazás(oka)t, sem kódsorokat nem tartalmaz, így a rendszert nem lehet manipulálni. Az első Bluecasting-technikával reklámozott termék a Coldplay együttes új albuma volt, de a Volvo "Life On Board" kampányában is helyet kapott, illetve a British Airways légitársaság online szolgáltatásait is népszerűsítették már vele.
Bár sokakat zavart az interaktív reklámok tolakodó magatartása, a fejlesztők szinte biztosak abban, hogy az újfajta mobil marketingeszköz hamarosan népszerű lesz.