Berta Sándor

Bluetooth reklámrendszer Londonban

A Bluetooth-technikával kiegészített reklámfelületek kérésre az adott termékről további információkat küldenek a mobiltelefonra.

Az interaktív reklámokkal jelenleg a londoni metróhálózat hat állomásán találkozhatnak a érdeklődők. A beépített Bluetooth-adót a reklám mögötti falon helyezték el, és 100 méter sugarú körben kutat mobiltelefonok vagy okostelefonok után. Amennyiben az adó rátalál egy ilyen készülékre, automatikusan üzenetet küld, amelyben megkérdezi a felhasználótól, hogy szeretne-e további információkat a reklámozott termékről vagy szolgáltatásról. Amennyiben az illető rábólint a megkeresésre, úgy videoklipeket, zenei anyagot vagy képeket tölthet le a telefonjára. Egy reklámozott zenei albumból például a rendszer képes videoklipeket vagy részleteket megjeleníteni.


Speciális akciókat kínálhatnak a cégek

Az új interaktív reklámrendszert a brit Filter UK fejlesztette ki és a Bluecasting nevet viseli. A kezdeti két hetes tesztelési időszak sikeres volt, ez alatt a hat próba reklámfelületbe beépített Bluetooth-adók összesen 87 ezer Bluetooth-porttal rendelkező mobiltelefont fedeztek fel és a felhasználók 17%-a kíváncsi volt az adott árucikkekhez és szolgáltatáshoz kapcsolódó kiegészítő információkra. Ehhez természetesen aktiválni kell a Bluetooth funkciót a készüléken.


A poszter mellett elmenve belehallgathatunk az előadó dalaiba is

Simon O'Regan, a Filter UK technikai vezetője szerint az új módszer azért válhat rövid időn belül keresetté, mert nem tudják megtámadni az elektronikus kártevők, hiszen sem beépített alkalmazás(oka)t, sem kódsorokat nem tartalmaz, így a rendszert nem lehet manipulálni. Az első Bluecasting-technikával reklámozott termék a Coldplay együttes új albuma volt, de a Volvo "Life On Board" kampányában is helyet kapott, illetve a British Airways légitársaság online szolgáltatásait is népszerűsítették már vele.

Bár sokakat zavart az interaktív reklámok tolakodó magatartása, a fejlesztők szinte biztosak abban, hogy az újfajta mobil marketingeszköz hamarosan népszerű lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • undeeundead #5
    sztem nem olyan rossz ez, mondjuk az előadók albumaiba szívesen belehallgatnék, vagy megnézném a klippet, metrózás közben elüti az időt.
    egyébként azért tetszik még mert eldönthetem h akarom-e. ha nem akkor nem kapcsolom be a BT-t és akkor nem zaklat senki.
    ennyi.
  • onimusha #4
    az kéne még szétspamolják a telcsinemt is
  • Cukros #3
    na még az kellene
  • yves #2
    Ha nem kapcsolod be a Bluetooth-t (amit amúgy sem érdemes bekapcsolva hagyni, ha nem használod), akkor nem. Szerintem sokkal jobb, mint az sms-reklámok.
  • smv #1
    No comment. Mindenütt hirdetések, és akkor még a telefonomat is teleszórják szeméttel?