Specker Balázs
YouTube-bal a világhírnév felé
Egy chicagói, alternatív rockzenében utazó zenekar olyan sikereket ért el YouTube videoletöltő oldal segítségével, amelyet az MTV soha nem lett volna képes meghozni a számukra.
A banda taposómalomban játszódó amatőr klipjét több milliószor látták az interneten, ezután a világ több hírműsora is foglalkozott velük. A zeneiparban ténykedők csak tanulhatnak az OK Go példájából, amely bebizonyította, hogy a webes felhasználók a világhírnév felé repíthetnek egy zenekart. Az eset mindenestre igencsak kétségbe vonja azt a dogmát, miszerint egy jó videoklip dollár százezrekbe kerül, és csakis hollywoodi filmes rendezheti őket.
Már több millióan nézték meg a YouTube oldalán
A zeneipar területén megindult lassú, olykor-olykor kényes pontokat érintő változás nyomán a hagyományos CD eladásokat és tévés videoklipeket felváltja a digitális zeneterjesztés és online videozás. A YouTube-hoz, a MySpace-hez és a Pure Volume-hoz hasonló oldalakon feltörekvő művészek hada kínálja alacsony költségvetéssel készített videóit. A Capitol Recordshoz leszerződött OK Go elmondása szerint két legnépszerűbb nótájuk klipjét a rajongók rakták fel a YouTube-ra, miután letöltötték őket a banda oldaláról.
Dani Dudeck, a MySpace szóvivője úgy nyilatkozott, sikereikben már 2003-as indulásuk óta nagy szerepet játszik a zene. A zenekarok már szinte a kezdetektől kihasználták a MySpace adta lehetőségeket, hogy rajongótáboraikat kiépítsék. Mára a közösségi oldal mind a zenei kiadókkal, mind magukkal a zenekarokkal szoros együttműködésben dolgozik. "A YouTube által teremtett közösségi videos környezet és a felhasználók által létrehozott tartalmak rendkívül fontosak számunkra" - nyilatkozta Michael Nash, a Youtube-bal és a MySpace-szel egyaránt partneri viszonyban álló Warner Music digitális üzletágért felelős vezető alelnöke a ZDNet oldalán.
A banda taposómalomban játszódó amatőr klipjét több milliószor látták az interneten, ezután a világ több hírműsora is foglalkozott velük. A zeneiparban ténykedők csak tanulhatnak az OK Go példájából, amely bebizonyította, hogy a webes felhasználók a világhírnév felé repíthetnek egy zenekart. Az eset mindenestre igencsak kétségbe vonja azt a dogmát, miszerint egy jó videoklip dollár százezrekbe kerül, és csakis hollywoodi filmes rendezheti őket.
Már több millióan nézték meg a YouTube oldalán
A zeneipar területén megindult lassú, olykor-olykor kényes pontokat érintő változás nyomán a hagyományos CD eladásokat és tévés videoklipeket felváltja a digitális zeneterjesztés és online videozás. A YouTube-hoz, a MySpace-hez és a Pure Volume-hoz hasonló oldalakon feltörekvő művészek hada kínálja alacsony költségvetéssel készített videóit. A Capitol Recordshoz leszerződött OK Go elmondása szerint két legnépszerűbb nótájuk klipjét a rajongók rakták fel a YouTube-ra, miután letöltötték őket a banda oldaláról.
Dani Dudeck, a MySpace szóvivője úgy nyilatkozott, sikereikben már 2003-as indulásuk óta nagy szerepet játszik a zene. A zenekarok már szinte a kezdetektől kihasználták a MySpace adta lehetőségeket, hogy rajongótáboraikat kiépítsék. Mára a közösségi oldal mind a zenei kiadókkal, mind magukkal a zenekarokkal szoros együttműködésben dolgozik. "A YouTube által teremtett közösségi videos környezet és a felhasználók által létrehozott tartalmak rendkívül fontosak számunkra" - nyilatkozta Michael Nash, a Youtube-bal és a MySpace-szel egyaránt partneri viszonyban álló Warner Music digitális üzletágért felelős vezető alelnöke a ZDNet oldalán.