Gyurkity Péter

Napi 100 millió látogató a YouTube oldalain

A videómegosztó közösségi oldalak között magasan a tavaly indult YouTube vezet, amely már napi százmillió letöltést szolgál ki. Az oldal népszerűsége rakétaként ível felfelé, még a keresőóriásokat is maga mögött hagyva.

A Reuters a Hitwise piackutató cég adataira hivatkozva nyilvánította a legnépszerűbb videómegosztó közösségi oldalnak a YouTube.com-ot. A tavaly útjára indított portál az Egyesült Államokban az összes videóletöltések 60 százalékáért felelős, ami nem kis teljesítmény, figyelembe véve, hogy olyan óriásokkal kell megküzdenie, mint az MSN, a Google, vagy a Yahoo.

A tengerentúlon a tágabb értelemben vett multimédiás szórakoztatói piac csaknem egyharmadát uralja az oldal, amely mögött még a tizenévesekre szakosodott MySpace.com is elmarad. A Nielsen/NetRatings adatai szerint havonta 20 millió internetező látogatja rendszeresen a portált. A keresőipar óriásai, mint az MSN, a Google, a Yahoo és az AOL kénytelenek megelégedni 3-5 százalék közötti részesedéssel, és még együtt sem képesek megközelíteni a YouTube eredményét. Pedig a Google hasonló szolgáltatását sem kell félteni, a Google Video sem kispályázik, elég, ha csak az amerikai Nemzeti Archívummal kötött megállapodásukra gondolunk.

Természetesen a YouTube igyekszik is megragadni a kínálkozó lehetőségeket. Legutóbb az NBC műsorainak népszerűsítéséről állapodtak meg a nagynevű televíziós társasággal. Az oldal üzemeltetői ahhoz is értenek, hogyan csapjanak nagy hírverést maguk körül: júniusban az előre bejelentett karbantartás helyett önhekkelést hajtottak végre, alaposan ráijesztve a látogatókra - ennek eredményeként napokig az internetes magazinok címoldalán szerepeltek, tovább növelve ismertségüket.

A látogatottsági adatok tehát rakétaként ívelnek felfelé, még akkor is, ha bizonyos ügyekben kételyek merülnek fel a közösségi oldalak szerepével kapcsolatban. Kitűnő példa erre a nemrég vegyes visszhangot kiváltó videó, amelyben védett állatok élvenyúzását, illetve nem túl finom módszerrel történő megölésüket mutatták be. Mivel a különböző állatvédő szervezetek már bő egy éve ismerik a felvételt, a terjesztők célja minden bizonnyal a közvélemény felkavarása, a széleskörű tiltakozás elindítása volt - ehelyett többnyire undorral és közönnyel találkoztak, illetve olyan kérdésekkel, hogy miért van szükség az ilyen és ehhez hasonló brutális videók tömeges terjesztésére.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Number One #6
    "védett állatok élvenyúzását"
    Ez viszont tenyleg nem kellett volna remelem tanultak a peldabol es tobb ehezz hasonlo videot nem tesznek fel.
    Mert minden epeszu ember ilyet nem csinal es nem nez


  • CAD #5
    "9 Gbps-os a napi átlagforgalom" - ezt meg gondold at...
  • lyzu #4
    és a 100millió egyedi látogató rohadt nagy lapletöltést csinál, szoval nem hiszem h nagyon olcsó lenne náluk egy reklám...:))
  • gyuri12 #3
    huhhh 100 millió vazze...ez még pénzben is sok nemhogy emberben!és mekkora leht az adatforgalmuk!
  • shabba #2
    Elég nagy szám ez a 100 millió. Ha csak látogatónként 1 Mbyte letöltéssel számolok akkor is 9 Gbps-os a napi átlagforgalom.
  • Tlaloc #1
    A Youtube-ot meg a GoogleVideot én is naponta nézegetem. Mindkettő jó kis oldal szerintem