Gyurkity Péter
Az eBayt tehetik felelőssé a hamisítványokért
Összehangolt jogi eljárást indítanak a népszerű internetes aukciós oldalak ellen a francia gyáriparosok, hogy ily módon kényszerítsék ki a hamis termékek arányának visszaszorítását.
A Reuters beszámolója szerint a gyáriparosokat tömörítő Unifab évek óta készül az összehangolt akcióra, amelynek révén a cél a hamisítványok kiszorítása az aukciós oldalakról. Több éven át tartó megfigyelés és adatgyűjtés után most elérkezettnek látják az időt az eljárás megindítására és a bíróságon keresztül szeretnének elégtételt venni az internetes cégek vélt hanyagságáért. Szerintük ezek az oldalak figyelmen kívül hagyják a panaszokat és ezzel elősegítik a hamisítványok értékesítését.
A szövetség komoly károkat ír a népszerűbb szolgáltatások, így az eBay, a Yahoo, az iOffer.com és a japán Rakuten számlájára. Elsősorban azt nehezményezik, hogy a cégek nem foglalkoznak a megelőzéssel, és csak azt követően kínálják fel segítségüket, hogy a nagyarányú értékesítések megtörténnek. Ez pedig elfogadhatatlan a vállalatok számára, akik azt állítják, hogy 5 év alatt huszonötszörösére növekedett a hamisítványok száma. Az eBay eközben másképp vélekedik és igyekszik megvédeni politikáját. Szerintük fokozott figyelmet fordítanak a megelőzésre, és mindent megtesznek az illegális másolatok száműzéséért.
A nagyobb cégek jelenleg saját csapatokat működtetnek, amelyek feladata kizárólag az aukciós oldalak monitorozása. A luxuscikkeket gyártó Louis Vuitton például a tavalyi évben 235 ezer terméket jegyzett fel, köztük olyan eseteket, amikor egy óra leforgása alatt hamis árucikkek százai keltek el. "A hamisítványok forrása egyértelműen Kína, míg az értékesítési célterület az internet" - jelentette ki Marc Antoine Jamet, az Unifab elnöke. A szervezet a francia jogszabályokat is módosítaná, hogy legalábbis részben az oldalakat is felelőssé tegyék a hamisítványok terjesztéséért.
Nem csak a levegőbe beszélnek, hiszen júniusban bírósági döntés alapján 300 ezer euró megfizetésére kötelezték a Google keresőcéget, amiért hirdetéseivel szintén hozzájárult a hamis termékek terjedéséhez. A globális forgalom évi 200-300 milliárd eurót tehet ki, ekkora kárt írnak a hamisítók számlájára. Az iparosok legutóbb a kormányzati közvetítést is elutasították, mivel szerintük túl megengedő volt a másik fél irányában.
A Reuters beszámolója szerint a gyáriparosokat tömörítő Unifab évek óta készül az összehangolt akcióra, amelynek révén a cél a hamisítványok kiszorítása az aukciós oldalakról. Több éven át tartó megfigyelés és adatgyűjtés után most elérkezettnek látják az időt az eljárás megindítására és a bíróságon keresztül szeretnének elégtételt venni az internetes cégek vélt hanyagságáért. Szerintük ezek az oldalak figyelmen kívül hagyják a panaszokat és ezzel elősegítik a hamisítványok értékesítését.
A szövetség komoly károkat ír a népszerűbb szolgáltatások, így az eBay, a Yahoo, az iOffer.com és a japán Rakuten számlájára. Elsősorban azt nehezményezik, hogy a cégek nem foglalkoznak a megelőzéssel, és csak azt követően kínálják fel segítségüket, hogy a nagyarányú értékesítések megtörténnek. Ez pedig elfogadhatatlan a vállalatok számára, akik azt állítják, hogy 5 év alatt huszonötszörösére növekedett a hamisítványok száma. Az eBay eközben másképp vélekedik és igyekszik megvédeni politikáját. Szerintük fokozott figyelmet fordítanak a megelőzésre, és mindent megtesznek az illegális másolatok száműzéséért.
A nagyobb cégek jelenleg saját csapatokat működtetnek, amelyek feladata kizárólag az aukciós oldalak monitorozása. A luxuscikkeket gyártó Louis Vuitton például a tavalyi évben 235 ezer terméket jegyzett fel, köztük olyan eseteket, amikor egy óra leforgása alatt hamis árucikkek százai keltek el. "A hamisítványok forrása egyértelműen Kína, míg az értékesítési célterület az internet" - jelentette ki Marc Antoine Jamet, az Unifab elnöke. A szervezet a francia jogszabályokat is módosítaná, hogy legalábbis részben az oldalakat is felelőssé tegyék a hamisítványok terjesztéséért.
Nem csak a levegőbe beszélnek, hiszen júniusban bírósági döntés alapján 300 ezer euró megfizetésére kötelezték a Google keresőcéget, amiért hirdetéseivel szintén hozzájárult a hamis termékek terjedéséhez. A globális forgalom évi 200-300 milliárd eurót tehet ki, ekkora kárt írnak a hamisítók számlájára. Az iparosok legutóbb a kormányzati közvetítést is elutasították, mivel szerintük túl megengedő volt a másik fél irányában.