SG.hu·

Új adatátviteli rekord üvegszálas kábelen

Egy új technika segítségével 2,56 terabit/másodperces adatátviteli sebességet értek el német kutatók. Az elért eredmény olyan, mint ha valaki egyetlen másodperc alatt 60 DVD tartalmát továbbítaná több száz kilométerre.

A sikeres rekordkísérletre a világhírű Fraunhofer Intézet berlini Heinrich Hertz Híradástechnikai Intézetében került sor. Az adatokat 160 kilométer távolságra küldték el. A kutatók szerint jól érzékelteti az elért adatátviteli sebességet, hogy napjainkban egy hagyományos üvegszálas kábelen átlagosan legfeljebb 40 Gibabit/másodperces tempóban, vagyis ötvenszer lassabban "hömpölyögnek" az információk. A berlini szakemberek a sikeres teszttel egyúttal megdöntötték egy japán kutatócsoport öt esztendővel ezelőtt felállított 1,28 terabit/másodperces adatátviteli sebességrekordját is.

Bár sokan értetlenül állnak az évek óta zajló rekorddöntögetések előtt, a Heinrich Hertz Híradástechnikai Intézet munkatársai szerint igenis nagy szükség van ezekre a tesztekre. "A telekommunikáció jövője szempontjából kiemelkedő fontossággal bír, hogy az egyes hálózatokon (DSL, vezeték nélküli rendszerek, üvegszálas kábel stb.) milyen mértékben tudjuk növelni az adatátviteli sebességeket" - nyilatkozta Hans-Georg Weber professzor, a berlini intézet kutatója.

Az elismert szakember vezeti egyébként a német szövetségi oktatási és kutatási minisztérium (BMBF) MultiTeraNet nevű programját is, amelyben a Fraunhofer Intézet három alintézete, tizennégy kisebb és közepes cég, valamint kilenc főiskola az üvegszálas kábelekre épülő kommunikációs hálózatok továbbfejlesztésén dolgozik. A projekt célja, hogy a meglévő rendszereket fokozatosan hozzá tudják igazítani a folyamatosan növekvő felhasználói igényekhez. A szakemberek szeretnék elérni az 50 terabit/másodperces adatátviteli sebességet., ehhez azonban nemcsak a meglévő hálózatokat, de a kiegészítő berendezéseket és a szoftvereket is tovább kell fejleszteni.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© BiroAndras2006. 03. 27.. 16:38||#48
"Igy van. Csak hogy en ezt irtam:
"a tera es a giga kozt nem 1024 a valtoszam"

es ezt nem ertetted! igy erre szuletett ez a valasz:
"Hogy ertsd: 10^3-on a nagysagrendi kulonbseg. Tehat 1TJule 1000Gjule nem 1024Gjule....""

Te nem érted. Nem ugyanaról van szó! 1TJ=1000GJ. Ez világos.
De 1TB=1024GB, vagy legalábbis régebben az volt. Azt tudom, hogy a vinyó gyártók már rég nem ezzel számolnak, de eddig azt hittem, hogy ez csak marketinges kavarás.

Szóval a kérdés az, hogy akkor mi a K,M,G,T,... byte-ok esetén. Nem a Joule érdekel, hanem a byte.
© Cat2006. 03. 27.. 15:09||#47
http://www.origo.hu/techbazis/internet/20060327terabites.html
origon is megjelent ez a hír - a késés tetemes, egy hét...
© uniu2006. 03. 24.. 10:42||#46
Igy van. Csak hogy en ezt irtam:
"a tera es a giga kozt nem 1024 a valtoszam"

es ezt nem ertetted! igy erre szuletett ez a valasz:
"Hogy ertsd: 10^3-on a nagysagrendi kulonbseg. Tehat 1TJule 1000Gjule nem 1024Gjule...."

© BiroAndras2006. 03. 23.. 16:46||#45
"Hogy ertsd: 10^3-on a nagysagrendi kulonbseg. Tehat 1TJule 1000Gjule nem 1024Gjule...."

De itten nem joule-ról van szó, hanem byte-ról. A fizikai mértékegységeknél az idõk kezdete óta 1000 a váltószám, de az informatikában 1024 volt eddig. Csak a vinyó gyártók kezdtek kavarni ezzel, hogy pár százalékkal nagyobbnak tûnjön a kapacitás.
© enkido2006. 03. 22.. 13:20||#44
© uniu2006. 03. 22.. 09:44||#43
Meg az elektronikaban meg mindenhol...(pl 1 kilo(ami 1000-ret jelent onmagaban is) parizsi nem 1024gramm😊) egyedul a sztechben talalkoztam az 1024-es dologgal, nehany esetben.
© dez2006. 03. 21.. 19:32||#42
Na, ez teljesen hibás. 😄
1. Semmiképp sem 1024*1024*1024, hanem vagy 1024 (hagyományosan), vagy 1000 (úgy szabályok szerint, távközlésben+háttértárolóknál mindig).
2. G, T (nagybetû). Továbbá ha byte-ra gondoltál, akkor a B is nagybetû, mert a kis b = bit.
© papppeter2006. 03. 21.. 15:11||#41
BiroAndras:1024*1024*1024 a váltás a gb és a tb között.
© uniu2006. 03. 21.. 13:03||#40
Hogy ertsd: 10^3-on a nagysagrendi kulonbseg. Tehat 1TJule 1000Gjule nem 1024Gjule....
© dez2006. 03. 21.. 12:50||#39
Ezt nem mondanám, hogy senkit. A franciák pl. már évek óta KiO-ban, MiO-ban, stb. beszélnek (náluk a byte az octet). Máshol is láttam.