Berta Sándor
185 millió euróval fejlesztik a német kábeltévé-hálózatot
A kábeltévés szolgáltatók nem adják fel és meg vannak győződve arról, hogy valós alternatívát tudnak kínálni a felhasználóknak a műholdas és a DSL internethozzáférésekkel szemben.
A Német Kábelhálózatok Szövetsége bejelentette, hogy négy német kábeltévé-szolgáltató cég, a Kabel Deutschland, az ish, az iesy és a Kabel Baden-Württemberg összesen 185 millió eurót akarnak a következő években hálózataik fejlesztésére fordítani. A négy német vállalatnak nem ez az első hasonló beruházása, hiszen tavaly már 172 millió eurót fordítottak a kábeltévé-hálózataik korszerűsítésére és bővítésére. A vállalatok tervei szerint a fejlesztéseknek köszönhetően az idei esztendő végére összesen 4,1 millió német háztartásban lehet majd a digitális televíziós, az internet és a telefonszolgáltatások ötvözetét kínáló Triple Play szolgáltatáscsomagot használni.
Tény és ezzel a szolgáltató cégek is tisztában vannak, hogy a kábeltévé-hálózatok havidíja a műholdas vagy a DSL-hozzáférésekhez képest drágább, ám a vállalatok ezt a különbözetet akciók bevezetésével akarják kompenzálni.
A Német Kábelhálózatok Szövetségének adatai szerint Németországban a kábeltévé piaci részesedése a legnagyobb a piacon, megközelítően 56 százalék. Ezt követik a műholdas televíziózás 39 százalékos és az antennás hozzáférések öt százalékos piaci részesedéssel. Az Astra műholdüzemeltető cég adatai szerint viszont a műholdas előfizetések a piac 43 százalékát fedik le, míg kábeltévé-előfizetéssel 19,35 millió német háztartás rendelkezik.
Ugyanakkor hiába kerül sor a közel kétszáz milliós beruházásra, a szélessávú vezetékes (DSL) internet- és a VoIP-előfizetések száma továbbra is hihetetlen mértékben növekszik. Amíg a kábeltévé-s piacon a növekedés tavaly 130 százalékos volt, addig ugyanez az adat a DSL- és a VoIP-piacon 300 százalékos. Az idei évre és 2006-ra pedig szintén három számjegyű növekedést jósolnak a szakemberek. A helyzet hazánkban is hasonló, melynek oka egyszerű: míg a DSL szolgáltatáshoz szükséges telefonvezeték már a földben van, és csak a központokat kell fejleszteni, addig a kábeles internetnél a vezetékeket is el kell jutattni a leendő előfizetőkhöz.
A Német Kábelhálózatok Szövetsége bejelentette, hogy négy német kábeltévé-szolgáltató cég, a Kabel Deutschland, az ish, az iesy és a Kabel Baden-Württemberg összesen 185 millió eurót akarnak a következő években hálózataik fejlesztésére fordítani. A négy német vállalatnak nem ez az első hasonló beruházása, hiszen tavaly már 172 millió eurót fordítottak a kábeltévé-hálózataik korszerűsítésére és bővítésére. A vállalatok tervei szerint a fejlesztéseknek köszönhetően az idei esztendő végére összesen 4,1 millió német háztartásban lehet majd a digitális televíziós, az internet és a telefonszolgáltatások ötvözetét kínáló Triple Play szolgáltatáscsomagot használni.
Tény és ezzel a szolgáltató cégek is tisztában vannak, hogy a kábeltévé-hálózatok havidíja a műholdas vagy a DSL-hozzáférésekhez képest drágább, ám a vállalatok ezt a különbözetet akciók bevezetésével akarják kompenzálni.
A Német Kábelhálózatok Szövetségének adatai szerint Németországban a kábeltévé piaci részesedése a legnagyobb a piacon, megközelítően 56 százalék. Ezt követik a műholdas televíziózás 39 százalékos és az antennás hozzáférések öt százalékos piaci részesedéssel. Az Astra műholdüzemeltető cég adatai szerint viszont a műholdas előfizetések a piac 43 százalékát fedik le, míg kábeltévé-előfizetéssel 19,35 millió német háztartás rendelkezik.
Ugyanakkor hiába kerül sor a közel kétszáz milliós beruházásra, a szélessávú vezetékes (DSL) internet- és a VoIP-előfizetések száma továbbra is hihetetlen mértékben növekszik. Amíg a kábeltévé-s piacon a növekedés tavaly 130 százalékos volt, addig ugyanez az adat a DSL- és a VoIP-piacon 300 százalékos. Az idei évre és 2006-ra pedig szintén három számjegyű növekedést jósolnak a szakemberek. A helyzet hazánkban is hasonló, melynek oka egyszerű: míg a DSL szolgáltatáshoz szükséges telefonvezeték már a földben van, és csak a központokat kell fejleszteni, addig a kábeles internetnél a vezetékeket is el kell jutattni a leendő előfizetőkhöz.