Gyurkity Péter
A Google a legjelentősebb márka
A felhasználók véleménye szerint 2005-ben a Google volt legnagyobb befolyással az életünkre, míg a fontos bejelentésekkel jelentkező Apple csak a második lett. A dobogóra még a Skype fért fel.
A brandchannel.com évente megrendezett olvasói szavazásán elemzők szerint most a megszokottnál konzervatívabb eredmény született. A mintegy 2500, többségében 26 és 35 év közötti férfi szavazó (a területen dolgozó profi, illetve diák) ugyanis az online metódushoz jobban illeszkedő véleménnyel vett részt, és egy internetes céget, a Google-t hozta ki győztesnek. Az egyes kontinenseken már eltérő eredmények születtek, de a globális piacon letagadhatatlan a keresőcég előretörése.
Lássuk sorrendben a listát: életünkre a Google neve volt a legnagyobb hatással, míg a tavaly több meglepetéssel jelentkező Apple csak a második helyen végzett. Érdekes módon a harmadik helyre az internetes szoftverével hódító Skype futott be, amelyet nemrég felvásárolt az eBay. Az első tízben ott van még az Ikea, a Nokia, a nagy vetélytárs Yahoo, a Firefox, az eBay és a Sony. Ezzel némileg konzervatívabb eredmény született, szemben a tavalyi évvel, amikor például az al-Dzsazíra arab televízió is bekerült a legelsők közé.
Az egyes kontinensekre lebontva már eltérő képet kapunk. Európában és Afrikában erős fölénnyel vezet a Nokia-Ikea-Skype hármas, míg némileg lemaradva követi őket a Zara, a BMW, a BBC, és az Adidas. Itt már jól látható, hogy a mobiltelefon gyártó fontosabb márkának számít holmi internetes keresőcégnél, amely érdekes módon be sem került az első tíz közé. A Skype azonban az öreg kontinensen is jól szerepel, ami jelzi szoftverének növekvő népszerűségét. A szavazás lebonyolítói emellett még annak tulajdonítják az előkelő helyet, hogy a cég európai (luxemburgi) központú, és itt is kezdte 2003-ban pályafutását.
Az Egyesült Államokban és Kanadában már az Apple végzett az élen, míg a Google második lett. Érdekes, hogy a Coca-Cola csak a nyolcadik, pedig a cég pénzügyi szempontból mostanában évről-évre az élen halad. Az első tízbe még az Amazon fért be, amely a tengerentúlon tehát jóval nagyobb befolyással bír. Talán nem meglepő, hogy Ázsiában a nagy elektronikai konszernek haladnak az élen. Első a Sony, harmadik a Samsung, negyedik az LG, és közéjük egyedül a Toyota furakodott be kívülállóként. Közép- és Dél-Amerikában már főleg az italmárkák vezetnek, ami az életstílussal magyarázható.
A brandchannel.com évente megrendezett olvasói szavazásán elemzők szerint most a megszokottnál konzervatívabb eredmény született. A mintegy 2500, többségében 26 és 35 év közötti férfi szavazó (a területen dolgozó profi, illetve diák) ugyanis az online metódushoz jobban illeszkedő véleménnyel vett részt, és egy internetes céget, a Google-t hozta ki győztesnek. Az egyes kontinenseken már eltérő eredmények születtek, de a globális piacon letagadhatatlan a keresőcég előretörése.
Lássuk sorrendben a listát: életünkre a Google neve volt a legnagyobb hatással, míg a tavaly több meglepetéssel jelentkező Apple csak a második helyen végzett. Érdekes módon a harmadik helyre az internetes szoftverével hódító Skype futott be, amelyet nemrég felvásárolt az eBay. Az első tízben ott van még az Ikea, a Nokia, a nagy vetélytárs Yahoo, a Firefox, az eBay és a Sony. Ezzel némileg konzervatívabb eredmény született, szemben a tavalyi évvel, amikor például az al-Dzsazíra arab televízió is bekerült a legelsők közé.
Az egyes kontinensekre lebontva már eltérő képet kapunk. Európában és Afrikában erős fölénnyel vezet a Nokia-Ikea-Skype hármas, míg némileg lemaradva követi őket a Zara, a BMW, a BBC, és az Adidas. Itt már jól látható, hogy a mobiltelefon gyártó fontosabb márkának számít holmi internetes keresőcégnél, amely érdekes módon be sem került az első tíz közé. A Skype azonban az öreg kontinensen is jól szerepel, ami jelzi szoftverének növekvő népszerűségét. A szavazás lebonyolítói emellett még annak tulajdonítják az előkelő helyet, hogy a cég európai (luxemburgi) központú, és itt is kezdte 2003-ban pályafutását.
Az Egyesült Államokban és Kanadában már az Apple végzett az élen, míg a Google második lett. Érdekes, hogy a Coca-Cola csak a nyolcadik, pedig a cég pénzügyi szempontból mostanában évről-évre az élen halad. Az első tízbe még az Amazon fért be, amely a tengerentúlon tehát jóval nagyobb befolyással bír. Talán nem meglepő, hogy Ázsiában a nagy elektronikai konszernek haladnak az élen. Első a Sony, harmadik a Samsung, negyedik az LG, és közéjük egyedül a Toyota furakodott be kívülállóként. Közép- és Dél-Amerikában már főleg az italmárkák vezetnek, ami az életstílussal magyarázható.