SG.hu
Egyre több magyar cégnél van internet
A GKI Gazdaságkutató Rt. negyedévente felméri a vállalati internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.
A piackutató cég adatai szerint a hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében az internet-penetráció 79%-os volt 2005 szeptemberében, szemben a 2004 szeptemberében mért 73% körüli aránnyal, azaz tavaly óta egyértelműen nőtt a vállalati internet penetráció. Internet-csatlakozással a számítógépet használó cégek 87%-a rendelkezik. A teljes 5 fő feletti vállalati körből mintegy 21-21,5 ezer darab 5-9 fős mikrovállalat, 22-22,5 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet hozzáféréssel, ami összesen mintegy 49 ezer céget jelent.
Az internet-csatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (70%-a), míg a 10-19 fős cégek 85%-a, a 20-49 fős cégek pedig 90%-a rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégek 95%-a kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100% a penetráció.
Az ágazatok közül az összes vállalkozás körében az internet-penetráció az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében (90%). A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén (55%), valamint a mezőgazdaság, halászat ágazatok (67%) körében az internet-penetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégeknél átlagosan az országban (79%).
A szélessávú internet-kapcsolattal rendelkező 5 fő feletti vállalatok aránya 73%-ra nőtt egy év alatt a 2004. szeptemberi 53%-ról. A növekedés az összes létszám kategóriában, gazdasági szektorban és régióban megfigyelhető. A létszám-kategóriák közül az 50-249 fős cégek körében a legszembetűnőbb a szélessávú kapcsolattal rendelkezők arányának növekedése.
A piackutató cég adatai szerint a hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében az internet-penetráció 79%-os volt 2005 szeptemberében, szemben a 2004 szeptemberében mért 73% körüli aránnyal, azaz tavaly óta egyértelműen nőtt a vállalati internet penetráció. Internet-csatlakozással a számítógépet használó cégek 87%-a rendelkezik. A teljes 5 fő feletti vállalati körből mintegy 21-21,5 ezer darab 5-9 fős mikrovállalat, 22-22,5 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet hozzáféréssel, ami összesen mintegy 49 ezer céget jelent.
Az internet-csatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (70%-a), míg a 10-19 fős cégek 85%-a, a 20-49 fős cégek pedig 90%-a rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégek 95%-a kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100% a penetráció.
Az ágazatok közül az összes vállalkozás körében az internet-penetráció az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében (90%). A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén (55%), valamint a mezőgazdaság, halászat ágazatok (67%) körében az internet-penetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégeknél átlagosan az országban (79%).
A szélessávú internet-kapcsolattal rendelkező 5 fő feletti vállalatok aránya 73%-ra nőtt egy év alatt a 2004. szeptemberi 53%-ról. A növekedés az összes létszám kategóriában, gazdasági szektorban és régióban megfigyelhető. A létszám-kategóriák közül az 50-249 fős cégek körében a legszembetűnőbb a szélessávú kapcsolattal rendelkezők arányának növekedése.