Napi Online

Itthon is nő a kereslet az MP3-lejátszók iránt

Az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt a kereslet az mp3-as készülékek iránt Magyarországon, s ma az árak alapján már szinte két részre lehet osztani a piacot.

Úgy tűnik, a forgalom növekedését a telefongyártók is megirigyelték, és egyre több MP3-lejátszásra alkalmas készüléket dobnak piacra. "Az elmúlt néhány évben a hazai piacon hatalmas mértékben növekedett az mp3-as lejátszók iránti kereslet" - tájékoztatta a NAPI-t Suba Lívia, a Sony Hungária Kft. illetékese. Ez ráadásul a karácsony előtti bevásárlási időszakban jelentősen növekedhet. Ez persze annak is a következménye, hogy a bázis nagyon alacsony volt, hiszen a forgalom csaknem nulláról kezdett emelkedni.

Jelenleg a magyar piacon öt márka a meghatározó, a Thomson, az Apple iPod-ja, a Samsung, a Sony és az Aiptek. Suba Lívia megjegyezte: itthon kicsit másképpen fest a helyzet, mint a világpiacon, ahol egyértelműen a iPod a piacvezető. Ennek egyik oka lehet, hogy az iPod Shuffle megjelenéséig a legkisebb kapacitású Apple lejátszók merevlemezes megoldást használtak, amitől - a Sony véleménye szerint - a hazai vásárlóközönség kicsit idegenkedett. Az amerikai cég a közelmúltban jelent meg azonban a flash memóriás készülékeivel, amivel jelentős sikereket érhet el Magyarországon is.

A technológiára vonatkozó megállapítást vitatja Emanuele Massimo, az Apple hazai képviseletének első embere. Szerinte ugyanis egyáltalán nem technológiákat keresnek a vásárlók, akik leginkább a tárolókapacitás alapján döntenek, s csak másodlagos azt ezt biztosító megoldás. Azzal viszont egyetértett, hogy a hazai piac igen árérzékeny. Suba Lívia hozzátette: jelentős volumenű, b és c kategóriás eszköz van például a piacon, amelyek minősége sok esetben kifogásolható, viszont rendkívül olcsók - akár hatezer forintért is megvásárolhatók -, ezért számottevő mennyiséget lehet eladni belőlük. Ezt alapul véve például az Apple-nél már úgy fogalmaztak, hogy a piac két részre osztható, a 20 ezer forintnál drágább és olcsóbb készülékekére - az alsó szegmensben az amerikai társaság nem is kínál készüléket.

Emanuele Massimo úgy tájékoztatott, hogy ezzel együtt a konkurens cégekhez hasonlóan ők is tapasztalják a kereslet élénkülését. Idén például a harmadik negyedév végéig négyszer több iPodot - havonta, átlagosan ezret - adtak el, mint az előző év ugyanezen időszakában. A helyzetet jól jellemzi, hogy a közelmúltban megjelent iPod Nanóval az a legnagyobb gond, hogy a kevés van Európában - hiszen az amerikai piac kapott prioritást -, s az igényeket alig tudják kielégíteni. A piac állandó mozgását az is mutatja, hogy a tárolókapacitásra vonatkozó igények kis túlzással hónapról hónapra változnak. A közelmúltban ugyanis még a 128 MB-os készülékek voltak a legkedveltebbek, ma már viszont 256 MB-osokból fogy a legtöbb, a kereslet azonban szépen lassan "�csúszik át" a 512 MB-os lejátszók felé. Az Apple-nél ezzel szemben a 4 GB-os Mini volt a legnépszerűbb lejátszó.

A nagy kereslet, úgy tűnik, a telefongyártókat is lázba hozza: egyre több MP3-lejátszóként is üzemeltethető mobil jelenik meg. Ezzel kapcsolatosan Emanuele Massimo kifejtette: nem hiszi, hogy az "integráció" lesz az egyetlen megoldás, sőt ez csupán bizonyos célcsoportok számára lehet elegendő. A többiek viszont alighanem megmaradnak a hagyományos megoldásnál.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #3
    Jó, de a cikkben 'állítólag' a 256osból fogy leginkább. Régebben jópáran vettek 128ast is.. Hihetetlen mennyire hülyék az emberek.
  • AgentKis #2
    Szerintem 1 GB alatt az. De ez a határ mindenkinek más és más lehet...
  • Tetsuo #1
    512MB alatt baromság..