Berta Sándor
Katrina - segítség a Szilicíum-völgyből
Jelenleg New Orleans és a Katrina hurrikán pusztítása szerepel a televíziók, a rádiók és a világ írott és elektronikus sajtóorgánumainak címoldalain. A mentési munkálatokba, illetve a segítségnyújtásba a nagy informatikai cégek is bekapcsolódtak.
Eddig többek között az Intel, a Microsoft, a Cisco, az SBC Communications, a Lenovo és a Dell küldött pénzadományt, műszaki felszerelést és szakembereket a katasztrófa sújtotta területekre. A felajánlások legfontosabb célja az, hogy minél előbb sikerüljön helyreállítani a kommunikációs rendszert New Orleans és a világ többi része között.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az informatikai konszernek által küldött műszaki eszközök között egyaránt vannak a vezeték nélküli internet-hozzáféréseket lehetővé tevő, úgynevezett access pointok és laptopok. Csak a Dell és a Lenovo 150 access pointot és 1500 notebookot küldött a térségbe. Az Intel kétszáz szakembert irányított a Mexikói-öbölbe, hogy segítsenek felmérni a helyi informatikai rendszerekben keletkezett károkat és a lehetőségeikhez képest próbálják meg helyreállítani a teljesen megsemmisült, vagy jobb esetben csak sérült telekommunikációs és számítógépes hálózatokat.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A New Orleans-i rendőrség a múlt hét csütörtökig csupán egyetlen távközlési csatornát tudott használni, de szerencsére a Motorola 10 ezer műholdas telefont küldött a rendfenntartóknak. Mivel a vezetékes telefonhálózatok teljesen vagy részben megsemmisültek a katasztrófában, jelenleg a vezeték nélküli technológiák jelentik az egyetlen lehetséges telekommunikációs módot a külvilággal.
A Microsoft, az Intel és a többi adományozó cég éppen ezért először egy komplett távközlési és számítógépes hálózatot akar létrehozni a Nemzetközi Vöröskereszt számára. A csomagban egyformán helyet kapnak vezeték nélküli internet-hozzáférést biztosító adapterek és antennák, számítógépek és telefonok. A Microsoft és az az Intel ezenkívül pénzadományt is küldött a térségbe. A két óriáscég egyaránt egy-egy millió dollárt ajánlott fel.
Eddig többek között az Intel, a Microsoft, a Cisco, az SBC Communications, a Lenovo és a Dell küldött pénzadományt, műszaki felszerelést és szakembereket a katasztrófa sújtotta területekre. A felajánlások legfontosabb célja az, hogy minél előbb sikerüljön helyreállítani a kommunikációs rendszert New Orleans és a világ többi része között.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Az informatikai konszernek által küldött műszaki eszközök között egyaránt vannak a vezeték nélküli internet-hozzáféréseket lehetővé tevő, úgynevezett access pointok és laptopok. Csak a Dell és a Lenovo 150 access pointot és 1500 notebookot küldött a térségbe. Az Intel kétszáz szakembert irányított a Mexikói-öbölbe, hogy segítsenek felmérni a helyi informatikai rendszerekben keletkezett károkat és a lehetőségeikhez képest próbálják meg helyreállítani a teljesen megsemmisült, vagy jobb esetben csak sérült telekommunikációs és számítógépes hálózatokat.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A New Orleans-i rendőrség a múlt hét csütörtökig csupán egyetlen távközlési csatornát tudott használni, de szerencsére a Motorola 10 ezer műholdas telefont küldött a rendfenntartóknak. Mivel a vezetékes telefonhálózatok teljesen vagy részben megsemmisültek a katasztrófában, jelenleg a vezeték nélküli technológiák jelentik az egyetlen lehetséges telekommunikációs módot a külvilággal.
A Microsoft, az Intel és a többi adományozó cég éppen ezért először egy komplett távközlési és számítógépes hálózatot akar létrehozni a Nemzetközi Vöröskereszt számára. A csomagban egyformán helyet kapnak vezeték nélküli internet-hozzáférést biztosító adapterek és antennák, számítógépek és telefonok. A Microsoft és az az Intel ezenkívül pénzadományt is küldött a térségbe. A két óriáscég egyaránt egy-egy millió dollárt ajánlott fel.