Berta Sándor
Nagy-Britanniában is támadják a Gmailt
Nomen est omen, ahogy a mondás is tartja. Alighanem így vélekedhetnek a Google vezetői is, mikor megtudták, hogy Németország után immár Nagy-Britanniában is beperelték a céget a Gmail levelezőszolgáltatás miatt.
A per apropóját ezúttal is a Gmail neve szolgáltatta, amely már több országban is "csípi" néhány cég szemét. Könnyen lehet tehát, hogy nem volt túl szerencsés a névválasztás a Google részéről. Az Independent International Investment Research (IIIR) nevű brit cég pénzügyi intézetek számára készít tanulmányokat, hogy mely profilokról milyen területekre érdemes váltaniuk. Az IIIR még 2002 májusában indította el a "G-Mail - web based email" nevű szolgáltatását. A vállalat a nevet annak rendje és módja szerint be is jegyeztette.
A per elkerülhető lett volna, ezt bizonyítja az is, hogy a társaság nem rohant egyből a bíróságra, hanem rekordhosszúságú ideig, mintegy tizenöt hónapon keresztül megpróbálta a vitás kérdést tárgyalásos úton rendezni a Google-lal. Ez azonban nem sikerült, mivel az internetes keresőt üzemeltető és fejlesztő óriáscég önkényesen megszakította a tárgyalásokat, így az IIR vezetőinek nem maradt más választásuk, mint beperelni a névbitorlót.
Minő véletlen, a Google ezen lépésére idén augusztus 22-én, egy nappal a Google Talk hivatalos bemutatása előtt került sor. Érdekesség, hogy a Google Talk csak úgy használható, ha valakinek egy ismerőse vagy rokona kvázi meghívót küld a Gmailról. A per célja elérni, hogy a Google ne használhassa Nagy-Britanniában a Gmail elnevezést. Hasonló perre nemrég már sor került Németországban is, ahol ugyanezért harcolt - sikerrel - Daniel Giersch német vállalkozó.
Egyre inkább úgy tűnik tehát, hogy a Google hibázott, ráadásul nem is kicsit, hiszen minden magára valamit is adó vállalat gondosan felméri, hogy a tervezett márkanevet nem használja-e már más személy vagy cég. Úgy tűnik, hogy a társaság ezt elmulasztotta vagy a vállalat szakemberei egész egyszerűen felületesen kezelték ezt a kérdést.
A per apropóját ezúttal is a Gmail neve szolgáltatta, amely már több országban is "csípi" néhány cég szemét. Könnyen lehet tehát, hogy nem volt túl szerencsés a névválasztás a Google részéről. Az Independent International Investment Research (IIIR) nevű brit cég pénzügyi intézetek számára készít tanulmányokat, hogy mely profilokról milyen területekre érdemes váltaniuk. Az IIIR még 2002 májusában indította el a "G-Mail - web based email" nevű szolgáltatását. A vállalat a nevet annak rendje és módja szerint be is jegyeztette.
A per elkerülhető lett volna, ezt bizonyítja az is, hogy a társaság nem rohant egyből a bíróságra, hanem rekordhosszúságú ideig, mintegy tizenöt hónapon keresztül megpróbálta a vitás kérdést tárgyalásos úton rendezni a Google-lal. Ez azonban nem sikerült, mivel az internetes keresőt üzemeltető és fejlesztő óriáscég önkényesen megszakította a tárgyalásokat, így az IIR vezetőinek nem maradt más választásuk, mint beperelni a névbitorlót.
Minő véletlen, a Google ezen lépésére idén augusztus 22-én, egy nappal a Google Talk hivatalos bemutatása előtt került sor. Érdekesség, hogy a Google Talk csak úgy használható, ha valakinek egy ismerőse vagy rokona kvázi meghívót küld a Gmailról. A per célja elérni, hogy a Google ne használhassa Nagy-Britanniában a Gmail elnevezést. Hasonló perre nemrég már sor került Németországban is, ahol ugyanezért harcolt - sikerrel - Daniel Giersch német vállalkozó.
Egyre inkább úgy tűnik tehát, hogy a Google hibázott, ráadásul nem is kicsit, hiszen minden magára valamit is adó vállalat gondosan felméri, hogy a tervezett márkanevet nem használja-e már más személy vagy cég. Úgy tűnik, hogy a társaság ezt elmulasztotta vagy a vállalat szakemberei egész egyszerűen felületesen kezelték ezt a kérdést.