Berta Sándor

Egyre dühösebbek vagyunk az üzemzavarok miatt

A felhasználók egyre gyakrabban teszik felelőssé a fennakadásokért az internet- és a mobilszolgáltatókat és - főleg a fiatalok - egyre dühösebben reagálnak az ilyen esetekre.

Üzemzavarok mindig is voltak és talán mindig is lesznek. Ezt elvileg már megszokták az emberek. Ám ezek a műszaki vagy egyéb problémák egyre gyakrabban veszélyeztetik az internet- és mobilszolgáltatókat kitűzött üzleti céljaik elérésében. Ráadásul ez csak az érem egyik oldala, amint az ugyanis egy most készített felmérésből kiderült, a felhasználók is egyre ingerültebbek az ilyen ügyekben és egyre kevésbé tolerálják a fennakadásokat.

A brit Tertio-SMS mobilszolgáltató felmérése szerint az embe­rek 45 százaléka rövidebb-hosszabb időn belül szabályos techno-haragba kerül, ha beüt a krach és problémák jelentkeznek a mobil- vagy az internet­kapcsolatában. A brit felhasz­nálók 23 százalékának hetente legalább egy­szer szembe kell nézniük egy ilyen esettel, míg az emberek tíz százalékának naponta el kell viselnie egy ilyen üzemzavar következményeit.

Mint azt Alan Greenberg, a Tertio-SMS vezetője elmondta, a felmérésük nem más, mint egy figyelem­felkeltő riadó­adás a szolgál­tatók számára, hogy ideje több időt és pénzt fordí­taniuk hálózataik karban­tartására és fejlesz­tésére. A fel­mérés szerint ugyanakkor a felhasználók többsége mindig a szolgál­tatót hibá­ztatja, legyen szó bármilyen problémáról, például egy vihar nyo­mán kelet­kezett károkról. Az emberek 75 százaléka elvárja, hogy egy beüzemelt technológia fennakadások nélkül működ­jön, legyen szó mobilszolgáltatásról vagy egy online áruházról.

A techno-harag főleg a fiatalok körében jön elő. A 18 és 24 év közötti felhasználók 85 százaléka szinte azonnal dühbe gurul, ha egy őt érintő bármilyen műszaki problémáról értesül vagy egy ilyet észlel és extrém módon elégedetlenné válik a szolgáltatás minőségével kapcsolatban. Az ügyfelekkel való nem megfelelő bánásmód szintén dühkitörés forrása lehet, ám Greenberg szerint a legrosszabb az, amikor egy ügyfél nem szól, csak tűr és nyeli a haragját, majd váratlanul szolgáltatót vált. Ekkor ugyanis a szolgáltatók járnak rosszul. Persze kérdéses, hogy az új szolgáltatójával mennyire és meddig lesz elégedett az átpártolt felhasználó?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zsoltika 007 #20
    Igen azt csak 1x lehet. Reggeléskor.
  • Sanyix #19
    Simán érthető, ha pl gond van a nettel, elég ingerült a felhasználó. Ennyi pénzért amennyibe kerül itt a net, simán anyázhat a felhasználó a baj van a netelérésével.
  • BiroAndras #18
    Pontosabban elbánnék, csak éppen nem lehet állítani...
  • BiroAndras #17
    Az sajtóhuba. Megyek, elbánok vele...
  • Zsoltika 007 #16
    Profilodat nézd meg.
  • BiroAndras #15
    Ezt kifejthetnéd bővebben. Lehet, én vagyok a lassú, de nem esett le a poén.
  • blaze #14
    Ez jó beszólás volt:)))))
    Egyetértek az előttem hozzászólókkal, miszerint ha valaki fizet a szolgáltatásért, annak biztosítani kell a megfelelő szolgáltatást a szolgáltató részéről!
    Én is rohadt ideges voltam, amikor azt a szar vodkás GPRS netet akartam használni, de csak akartam.... Az egész egy nagy átverés volt, szemét vodka , b..sza meg!!!!!
  • Zsoltika 007 #13
    Ehh András nem is tudtam hogy lány vagy.
  • BiroAndras #12
    Nem is az a baj, hogy előfordul fennakadás. A baj az, ha indokolatlanul sűrűn fordul elő, és nem tesznek meg mindent a hiba javításárét. Nálunk a céges net gyakran szarakodik (szinte hetente van kimaradás), és nem ritka hogy csak másnapra javul meg (vagy akkorra se). Ez már egyértelműen a szolgáltató hibája, hiszen máshol nagyon ritkák az ilyen hosszú leállások.
    Az előző munkahelyemen volt jó, mert havi 1 milla felett fizettünk a bérelt vonalakért, és így a Matáv egész másképp állt hozzá a hibajavításhoz. Nagyon ritka volt, hogy a bejelentéstől számított 1-2 órán belül ne tudták volna kijavítani a hibát.
  • blackeagle #11
    "Megneznem, ahogy tekintelyes clustereken 2havonta oprendszerujrahuzast tartanak :)" ott nem is xp-t használnak :)