CW Számítástechnika
Részletesebb hibaüzenetek kerülnek a Windowsba
Az új eszköz a már meglevő hibajelentő továbbfejlesztett változata lesz és a jelenleginél sokkal több információt küld a hiba körülményeiről, például hogy milyen szoftverek futottak, vagy hogy a felhasználó milyen dokumentumokat nyitott meg.
A Microsoft a szoftverhibák, lefagyások elleni hatásosabb küzdelem reményében valóságos "fekete dobozt" épít a Windowsba. Az eszköz a már meglevő hibajelentő továbbfejlesztett változata lesz, amely a jelenleginél sokkal több információt küld a hiba körülményeiről, például hogy milyen szoftverek futottak, vagy hogy a felhasználó milyen dokumentumokat nyitott meg. "Ezt úgy kell elképzelni, mint a repülőgépeken az adatrögzítőt, bármi probléma fellép, ott a "fekete doboz" és segít megérteni, mi történt" - mondta Bill Gates.
A felhasználók maguk állíthatják be, hogy operációs rendszerük egyáltalán elküldje-e az adatokat a Microsoftnak és hogy mennyit. Greg Sullivan, a Windows termékfelelőse elmmondta, hiba esetén a felhasználók egy ablakban megtekinthetik, milyen adatok kerülnek elküldésre és akár szerkeszthetik is azokat. Így ha valaki nem akarja senki tudomására hozni, hogy a szoftverhiba fellépésekor megnyitott e-mailje mit tartalmazott, kitörölheti az erre vonatkozó részleteket. "Kapsz egy kérdést, amely arra vonatkozik, hogy el akarod-e küldeni az adatokat és pontosan leírja, mi kerül küldésre, ezután akár karakterenként lehet belőle törölni" - magyarázta Sullivan. A Microsofthoz beérkező hibajelentések természetesen névtelenek lesznek.
Vállalati környezetben az adminisztrátorok állíthatják be a hibajelentések küldését, mégpedig a legnagyobb részletességgel. Az üzleti felhasználók számára lehetőség lesz, hogy a hibaüzeneteket az informatikai részlegen dolgozók is megtekintsék, ha például a vállalat egyik dolgozójának lefagy a PC-je. Az informatikai szakemberek így nem csak arról értesülhetnek, hogy valamelyik alkalmazott számítógépén az Internet Explorer lefagyott, hanem akár arról is, hogy éppen milyen weboldalt nézett a dolgozó.
A módszer várhatóan kívívja a magánszférát védő aktivisták ellenszenvét, azonban iparági szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy már jelenleg is léteznek olyan vállalati szoftverek, amelyek segítségével nyomon követhető a dolgozók tevékenysége és sok vállalat él is ezekkel.
Az elküldött információk alapján a Microsoft elemezheti a hibákat és akár konkrét javításokat is készíthet. A vállalat egyes hibajelentéseket megoszt az alkalmazások fejlesztőivel is, annak érdekében hogy azok javítani tudják termékeik minőségét. A redmondiak emellett javítanának a felhasználókhoz visszaérkező válaszokon is: egy hiba előfordulása után a felhasználó konkrét tippeket kaphat, hogy kerülhetné el a problémát, vagy hogy javítsa ki.
A Microsoft a szoftverhibák, lefagyások elleni hatásosabb küzdelem reményében valóságos "fekete dobozt" épít a Windowsba. Az eszköz a már meglevő hibajelentő továbbfejlesztett változata lesz, amely a jelenleginél sokkal több információt küld a hiba körülményeiről, például hogy milyen szoftverek futottak, vagy hogy a felhasználó milyen dokumentumokat nyitott meg. "Ezt úgy kell elképzelni, mint a repülőgépeken az adatrögzítőt, bármi probléma fellép, ott a "fekete doboz" és segít megérteni, mi történt" - mondta Bill Gates.
A felhasználók maguk állíthatják be, hogy operációs rendszerük egyáltalán elküldje-e az adatokat a Microsoftnak és hogy mennyit. Greg Sullivan, a Windows termékfelelőse elmmondta, hiba esetén a felhasználók egy ablakban megtekinthetik, milyen adatok kerülnek elküldésre és akár szerkeszthetik is azokat. Így ha valaki nem akarja senki tudomására hozni, hogy a szoftverhiba fellépésekor megnyitott e-mailje mit tartalmazott, kitörölheti az erre vonatkozó részleteket. "Kapsz egy kérdést, amely arra vonatkozik, hogy el akarod-e küldeni az adatokat és pontosan leírja, mi kerül küldésre, ezután akár karakterenként lehet belőle törölni" - magyarázta Sullivan. A Microsofthoz beérkező hibajelentések természetesen névtelenek lesznek.
Vállalati környezetben az adminisztrátorok állíthatják be a hibajelentések küldését, mégpedig a legnagyobb részletességgel. Az üzleti felhasználók számára lehetőség lesz, hogy a hibaüzeneteket az informatikai részlegen dolgozók is megtekintsék, ha például a vállalat egyik dolgozójának lefagy a PC-je. Az informatikai szakemberek így nem csak arról értesülhetnek, hogy valamelyik alkalmazott számítógépén az Internet Explorer lefagyott, hanem akár arról is, hogy éppen milyen weboldalt nézett a dolgozó.
A módszer várhatóan kívívja a magánszférát védő aktivisták ellenszenvét, azonban iparági szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy már jelenleg is léteznek olyan vállalati szoftverek, amelyek segítségével nyomon követhető a dolgozók tevékenysége és sok vállalat él is ezekkel.
Az elküldött információk alapján a Microsoft elemezheti a hibákat és akár konkrét javításokat is készíthet. A vállalat egyes hibajelentéseket megoszt az alkalmazások fejlesztőivel is, annak érdekében hogy azok javítani tudják termékeik minőségét. A redmondiak emellett javítanának a felhasználókhoz visszaérkező válaszokon is: egy hiba előfordulása után a felhasználó konkrét tippeket kaphat, hogy kerülhetné el a problémát, vagy hogy javítsa ki.