Gyurkity Péter
A HP beperelte a patronokat utántöltő vállalatokat
A Hewlett-Packard beperelt két céget, amelyek utántöltött nyomtatópatronokat forgalmaznak, azzal a váddal, hogy termékeik megsértik a vállalat által bejegyzett szabadalmakat.
A két beterjesztés az ünnepek alatt, három napos eltéréssel került a bíróság elé: az InkCycle-t még pénteken, míg a RhinoTeket húsvét hétfőn vádolták meg. Előbbi esetében szabadalomsértés volt az indok, míg az utóbbi vállalat a HP szerint félrevezette a vásárlókat. A HP szerint a mostani lépés nem jelent változást a vállalat üzletpolitikájában, és továbbra is azon az állásponton vannak, hogy a döntés joga a vásárlóké. A vállalat szóvivője hangsúlyozta, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a piacon lévő eszközök között, de megjegyezte, hogy a HP saját termékei minőségben maguk mögött hagyják az utángyártott, utántöltött patronokat.
A vállalat ezzel egy időben a szabadalomsértések beszüntetését, és a megfelelő kártérítés kifizetését kérte az InkCycle vezetésétől, és a jelek szerint a cég nem támaszt ellenvetéseket az ügyben. Brad Roderick, az InkCycle marketing részlegének alelnöke ugyanis kijelentette, hogy hamarosan peren kívüli megegyezéssel zárul az ügy.
A RhinoTek ügyében a HP azt állította, hogy a vállalat reklámjai megtévesztik a vásárlókat, ugyanis ezekben teljesen új termékeknek állítják be az utántöltött patronokat, ami nyilvánvalóan nem fedi a valóságot. Az óriáscég ezért azt szeretné, ha a RhinoTek reklámjaiban a "használt", illetve az "újratöltött" kifejezéseket használnák, ami szerintük érzékeltetné a vásárlókkal a termékek valódi helyét a piacon. A RhinoTek egyelőre nem válaszolt a megkeresésre.
Gary Peterson, a GAP Intelligence elemzője elmondta, hogy az utántöltött patronok kérdése óriási problémát jelent a gyártóknak, hiszen az olcsó termékek miatt jókora bevételtől esnek el. "Számításaink szerint az utántöltött patronok az összes vásárlások mintegy 10-15 százalékát teszik ki, ami - figyelembe véve a nyomtatópiac méreteit - jókora összegeket jelent, és ezek az összegek nem a gyártókhoz folynak be" - jelentette ki Peterson.
A két beterjesztés az ünnepek alatt, három napos eltéréssel került a bíróság elé: az InkCycle-t még pénteken, míg a RhinoTeket húsvét hétfőn vádolták meg. Előbbi esetében szabadalomsértés volt az indok, míg az utóbbi vállalat a HP szerint félrevezette a vásárlókat. A HP szerint a mostani lépés nem jelent változást a vállalat üzletpolitikájában, és továbbra is azon az állásponton vannak, hogy a döntés joga a vásárlóké. A vállalat szóvivője hangsúlyozta, hogy a vásárlók szabadon választhatnak a piacon lévő eszközök között, de megjegyezte, hogy a HP saját termékei minőségben maguk mögött hagyják az utángyártott, utántöltött patronokat.
A vállalat ezzel egy időben a szabadalomsértések beszüntetését, és a megfelelő kártérítés kifizetését kérte az InkCycle vezetésétől, és a jelek szerint a cég nem támaszt ellenvetéseket az ügyben. Brad Roderick, az InkCycle marketing részlegének alelnöke ugyanis kijelentette, hogy hamarosan peren kívüli megegyezéssel zárul az ügy.
A RhinoTek ügyében a HP azt állította, hogy a vállalat reklámjai megtévesztik a vásárlókat, ugyanis ezekben teljesen új termékeknek állítják be az utántöltött patronokat, ami nyilvánvalóan nem fedi a valóságot. Az óriáscég ezért azt szeretné, ha a RhinoTek reklámjaiban a "használt", illetve az "újratöltött" kifejezéseket használnák, ami szerintük érzékeltetné a vásárlókkal a termékek valódi helyét a piacon. A RhinoTek egyelőre nem válaszolt a megkeresésre.
Gary Peterson, a GAP Intelligence elemzője elmondta, hogy az utántöltött patronok kérdése óriási problémát jelent a gyártóknak, hiszen az olcsó termékek miatt jókora bevételtől esnek el. "Számításaink szerint az utántöltött patronok az összes vásárlások mintegy 10-15 százalékát teszik ki, ami - figyelembe véve a nyomtatópiac méreteit - jókora összegeket jelent, és ezek az összegek nem a gyártókhoz folynak be" - jelentette ki Peterson.