Gyurkity Péter

Már nem ismerik be az emberek a letöltéseket

Egy frissen elkészült felmérés szerint a zeneszámok illegális másolatait terjesztő felhasználók az ingyenes fájlcserélgető hálózatok helyett egyre növekvő mértékben használják az Apple hordozható zenelejátszóját.

A felmérést a Pew Internet & American Life Project készítette el, és egyik fontos következtetése, hogy az elmúlt hónapokban jelentősen visszaesett a fájlcserélgető hálózatok forgalma, valamint a p2p hálózatokat használó internetezők száma. A csökkenést jellemzi, hogy idén februárban az összes letöltésnek mindössze 21 százalékát bonyolították le a Kazaa, vagy a Grokster hálózatához hasonló szolgáltatásokon keresztül, míg egy évvel ezelőtt ez az arány elérte az 54 százalékot.

Az ingyenes fájlcserélgető hálózatok tehát visszaszorulóban vannak, míg a zenei anyagok terjesztése egyre inkább egyéb eszközökön - az iPod, az azonnali üzenetküldők, vagy blogok rendszerén keresztül - zajlik. Az egy évvel ezelőtti adatok szerint akkor a letöltők 11 százaléka használt iPodot, vagy más MP3 lejátszót, mostanra ez az arány 15 százalékra nőtt, és várhatóan tovább emelkedik majd. A jelentés azonban kiemeli, hogy a lejátszók terjedése nem jelenti feltétlenül a legális út győzelmét, mivel a felhasználók örömmel hívnak segítségül bizonyos technikákat, amelyek feltörik ezen eszközök másolásvédelmét - lásd az iPod védelmének feltörését övező legutóbbi botrányt - és lehetővé teszik a szabad fájlcserélgetést.

"A digitális zenelejátszók, mint az iPod, egy alternatív útvonalat biztosítanak a zenei anyagok eléréséhez, és segítségükkel kiküszöbölhető számos olyan potenciális veszélyforrás, ami a fájlcserélgető hálózatok esetében mindig jelen van" - áll a jelentésben. A Pew Internet szakemberei ugyanakkor azt is elismerik, hogy a p2p hálózatokat használók közül egyre kevesebben merik bevallani, hogy felmerészkednek a különböző hubokra, mivel tartanak a kiadók és a jogvédő szervezetek megtorlásától.

Könnyen előfordulhat tehát, hogy a felmérések a felhasználók számának csökkenéséről számolnak be, míg ez a szám valójában nem csökken jelentősen. Kétségtelen ugyanakkor, hogy a p2p hálózatok látogatóit növekvő mértékben fenyegeti a felelősségre vonás veszélye, és ezzel a letöltők is tisztában vannak: a fájlcserélgető hálózatokat elhagyó felhasználók 28 százaléka ismerte el, hogy a RIAA által indított bírósági perek miatt hagyott fel a letöltésekkel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mihail #24
    az mi vmi "kellemetlen" szervezet?

    ma már egy ezeket a termékeket tényleg csak ezeken az árakon lehet eladni, mert hatalmas pénzeket költenek a reklámra, a fejlesztésre, stb. úgyhogy nem valószínű hogy csömkkenteni fogják a játékok vagy a zenék árát, hacsak nem csökkentik a költségeiket-->pl. csak internetről letölthető albumok, játékok, amik azonban nem mindig olyan sikeresek.
    szerintem egyre komolyabb veszélyt jelent az otthoni felhasználókra, a rengeteg program ami fellép az internetre amíg a laikus veri billentyűzetet netezésnél, akkor itt vannak ezek a super shop kártyák, a bankkártyák, amíg mind regisztrálják a tartózkodási helyedet. szóval, sunyin és lassan, de afelé haladunk, h szépen le leszünk korlátozva. és az internetet is cenzúrázzák mint állat, pedig elvileg "érdekektől független" csatornának kéne maradnia. de most már lassan ez is a lobbik kezére kerül..
  • Runo #23
    Ez jó, nagyon teccik :)

    Ugye a bsa-nál teccik dolgozni?!

    Viszont... annak ellenére, hogy a többséggel egyetértek , ha megnézitek, igenis vannak elérhető árú játékok. Jó-jó, már 2-3-4 évesek, de egy OPF csak megér 2990- ft-ot?!
    Nekem megért
  • archkoven #22
    Kurvára meglepődnék ha a DC-n nem lenne meg száz embernek.
  • szatigor #21
    A Honfoglalás cimű film zenéjét szeretném már régen letölteni az Internetről, de nem találom. Hol, ill. hogyan keressem meg."[email protected]"
  • Tetsuo #20
    Ez tényleg baromság, odakinnt az elsőhavi (átlag)béredből vehetsz egy kocsit, itthon az első éviből sem.
    Odakinnt (ha nem kocsira költöd), fizethetsz egy fasza albérletet, élhetsz belőle s még meg is takarítasz, itthon max egy lepukkant albérletet.
    Odakinnt a szolgáltatás drága (pl a fodrász), de a legtöbbet otthon helyettesítheted, a termékek (amerikai, japán, sőt EUs is) jóval olcsóbbak mint itthon, amin aztán nem lehet spórolni.
  • archkoven #19
    "software, film, zene piacon is. Inkább ne vegyék meg, ha a kiadó / művész nem kaszálhat rajta maximálisat" ne csináld már itt a hülyeséget! Minden vállalkozás célja a profitszerzés, ez alól a szoftver, a film és a zene sem kivétel. Egyik sem létszükséglet. Joguk lenne akár tízszer ennyiért is adni, csak akkor a bevételek jelentős csökkenését kockáztatnák.
    Tegyük fel, hogy pék vagy. Mit szólnál hozzá, ha a főnököd bejelentené, hogy karitatív okokból holnaptól a nyugdíjasoknak féláron adja a kenyeret és ezért a te fizetésedet is kénytelen csökkenteni. Ugye fel lennél háborodva. Pedig a nyugdíjasok számára a kenyér létszükséglet, a DVD és a mozi pedig nem az. És nem csak a nyugdíjasoknak nem az, hanem senkinek sem.
    Amiért te sírsz, azt úgy hívják, hogy kommunizmus.
  • [HUN]PAStheLoD #18
    igazából semmi nem drágább mint nálunk.. de kérdezzük meg CSOCSO-t ő kinn sütteti a ... a lábát :]
  • [HUN]PAStheLoD #17
    elvileg anonym az összes statisztika, de hát _Elvileg_ :)
  • the Godfather #16
    Persze hogy baromság, mert amig odakint 11 dolcsi egy átlag orabér, addig itthon sose lessz 1000 forint...ugyebár...szoval mennyi az a mozijegy?...:)
  • hPi #15
    Lássuk. Egy mozijegy Amerikában $11 primer film esetén. Mivel mindenki imádja átkonvertálni az összegeket (ami egyébként baromság, mert azt meg elfelejtik, hogy olyan dologért, amiért itthon bagatel összegeket fizetnek, kint sokkal keményebben kell perkálni), 180 forintos árfolyamon 1980 forint. Itthon mennyi is egy mozijegy?
    De, mint említettem, baromság folyamatosan konvertálgatni. Ahogy az embereknek, úgy a multiknak, kiadóknak, gyártóknak is el kellene fogadniuk, hogy a világ különböző pontjain az emberek bevétel / kiadás aránya más és más, és ezen arányok miatt megvonni tőlük valamit... nos idiotizmus.
    De ez nem csak a világ más országaira igaz. Nézzetek körül itthon. Az árus előbb dobja ki a rohadt banánt a piacon, semhogy pár forinttal olcsóbban adja mondjuk a nyugdíjasnak. Pontosan ez a szemlélet van a software, film, zene piacon is. Inkább ne vegyék meg, ha a kiadó / művész nem kaszálhat rajta maximálisat.
    El van cseszve az egész, és a "jogvédők" ott szereznek érvényt "erejüknek", ahol a legegyszerűbb, legolcsóbb, leglátványosabb: a kisembernél.