SG.hu
Durvul az online marketing
[E-kereskedelem] A digitális marketinget illetően napjainkban robbanásszerű fejlődés mutatkozik. A hirdetések formátumának skálája egyre szélesedik, a kreatív csapatoknak pedig egyre keményebb munkájukba kerül a szemgolyók irányítása.
Sajnálatos módon nem mindig kreativitással versengenek a hirdetők a fogyasztók figyelméért; ehelyett az eredetileg on-line pornó és szerencsejáték szektorokban használt agresszív, tolakodó technikákat választják. A felhasználót zavaró, bosszantó üzenetek, és a jól látható "bezár" gombot nélkülöző ablakok mesterségesen felpumpált számadatokat eredményeznek a fogyasztók válaszadásáról, mely a márkanevet is veszélyeztetheti.
Kevés termék vagy szolgáltatás kelhet versenyre a szex és on-line szerencsejáték vonzerejével, mely az erős érzelmi hatások kiváltására épít. Míg ezekben a kategóriákban hatékonyak a "gyerünk tovább, úgyis ezt akarod" típusú üzenetek, addig minden más területen csínján kell bánni az effajta stílussal. Érdekes ugyanakkor, hogy az agresszív módon oldalukra ráncigáló marketingesek sosem helyeznek el figyelmet elvonó hirdetéseket a saját site-on, nehogy bármi is megzavarja a látogatót pénze költésében.
Akadnak azonban pozitív példák is a neten. Ilyen például az NSPCC gyermekvédelmi szervezet, mely a gyermekek elleni erőszakra hívja fel a figyelmet. Az oldalon először bizonytalanul sétáló gyermekek jelennek meg, majd az olvasó felé fordulnak, alattuk olvasható az üzenet: "Hetene legalább egy gyermek hal meg szülője vagy gondozója keze által - ne várjon még egy napot adományával". Ezután a gyermekek képe elhalványul, és egy adományos doboz jelenik meg a képernyőn. A hirdetés mögötti tartalom mindvégig látható marad, így anélkül ér el nagy hatást, hogy a felhasználót irritálná.
Az on-line marketingesek tehát a fantasztikus lehetőségek mellett jelentős kihívásokkal is számolhatnak. Nem csak a márka ismertségéről kell ugyanis gondoskodniuk, hanem - épp, ahogyan az off-line világban - az azt övező tiszteletről is.
Sajnálatos módon nem mindig kreativitással versengenek a hirdetők a fogyasztók figyelméért; ehelyett az eredetileg on-line pornó és szerencsejáték szektorokban használt agresszív, tolakodó technikákat választják. A felhasználót zavaró, bosszantó üzenetek, és a jól látható "bezár" gombot nélkülöző ablakok mesterségesen felpumpált számadatokat eredményeznek a fogyasztók válaszadásáról, mely a márkanevet is veszélyeztetheti.
Kevés termék vagy szolgáltatás kelhet versenyre a szex és on-line szerencsejáték vonzerejével, mely az erős érzelmi hatások kiváltására épít. Míg ezekben a kategóriákban hatékonyak a "gyerünk tovább, úgyis ezt akarod" típusú üzenetek, addig minden más területen csínján kell bánni az effajta stílussal. Érdekes ugyanakkor, hogy az agresszív módon oldalukra ráncigáló marketingesek sosem helyeznek el figyelmet elvonó hirdetéseket a saját site-on, nehogy bármi is megzavarja a látogatót pénze költésében.
Akadnak azonban pozitív példák is a neten. Ilyen például az NSPCC gyermekvédelmi szervezet, mely a gyermekek elleni erőszakra hívja fel a figyelmet. Az oldalon először bizonytalanul sétáló gyermekek jelennek meg, majd az olvasó felé fordulnak, alattuk olvasható az üzenet: "Hetene legalább egy gyermek hal meg szülője vagy gondozója keze által - ne várjon még egy napot adományával". Ezután a gyermekek képe elhalványul, és egy adományos doboz jelenik meg a képernyőn. A hirdetés mögötti tartalom mindvégig látható marad, így anélkül ér el nagy hatást, hogy a felhasználót irritálná.
Az on-line marketingesek tehát a fantasztikus lehetőségek mellett jelentős kihívásokkal is számolhatnak. Nem csak a márka ismertségéről kell ugyanis gondoskodniuk, hanem - épp, ahogyan az off-line világban - az azt övező tiszteletről is.