Spencer
Az IBM-nél elkészültek az újgenerációs konzolok processzorai
Különböző források tudni vélik, hogy az IBM chipgyártó üzemeiben nemrégiben elkészültek az első 0,065 mikronos csíkszélességű processzorok, melyek végleges változataival feltehetőleg a sokak által várva várt Sony PlayStation 3 és Microsoft Xbox 2 játékkonzolokban találkozhatunk.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Sony és a Microsoft újgenerációs konzoljaiba szánt mikroprocesszorokat az IBM fogja gyártani. A harmadik generációs PlayStation és a második generációs Xbox várakozások szerint arra a Cell technológiára fog épülni, mely az IBM PowerPC mikroarchitektúrájának leszármazottja. Mivel a PowerPC és Cell architektúrákkal a közeljövőben a szerverektől kezdve egészen a legkülönbözőbb fogyasztói elektronikus eszközökig mindenféle termék esetében találkozhatunk majd, az említett két konzolban rejlő processzorokról jelenleg legfeljebb annyi tudható biztosan, hogy 64 bitesek és nem Intel alapúak lesznek.
"A közeljövőben érkező Sony és Microsoft játékkonzolok mikroprocesszorai a legfejlettebb 0,065 mikronos gyártási technológiák segítségével fognak készülni. Az IBM East Fishkill-i üzemeiben nemrégiben készültek el a chipek első kísérleti példányai, igaz a kereskedelmi változatokra még legalább 12-18 hónapot kell várni. Ezek alapján mindenesetre bizton állítható, hogy az IBM chipgyártási technológiái jóval fejlettebbek az Intelénél" - nyilatkozta egy magát megnevezni nem kívánó forrás.
Utaltak arra is, hogy az IBM a 0,09 mikronos technológiák segítségével átlépte a 2 GHz-es frekvenciahatárt, a 0,065 mikronos technológiákra történő átállás pedig akár 3-5 GHz-es mikroprocesszorok gyártását is lehetővé teszi. A PlayStation 3 és az Xbox 2 processzora azonban nem csak a nagyon magas működési frekvencia, hanem a különleges optimalizációk révén is rendkívül nagy teljesítményre lesz képes.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Sony és a Microsoft pontosan mikor dobja majd piacra legújabb játékkonzoljait, mindenesetre több mint valószínű, hogy a PlayStation 3 és az Xbox 2 valamikor 2005-ben vagy 2006-ban jelenik meg a kereskedelmi forgalomban.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Sony és a Microsoft újgenerációs konzoljaiba szánt mikroprocesszorokat az IBM fogja gyártani. A harmadik generációs PlayStation és a második generációs Xbox várakozások szerint arra a Cell technológiára fog épülni, mely az IBM PowerPC mikroarchitektúrájának leszármazottja. Mivel a PowerPC és Cell architektúrákkal a közeljövőben a szerverektől kezdve egészen a legkülönbözőbb fogyasztói elektronikus eszközökig mindenféle termék esetében találkozhatunk majd, az említett két konzolban rejlő processzorokról jelenleg legfeljebb annyi tudható biztosan, hogy 64 bitesek és nem Intel alapúak lesznek.
"A közeljövőben érkező Sony és Microsoft játékkonzolok mikroprocesszorai a legfejlettebb 0,065 mikronos gyártási technológiák segítségével fognak készülni. Az IBM East Fishkill-i üzemeiben nemrégiben készültek el a chipek első kísérleti példányai, igaz a kereskedelmi változatokra még legalább 12-18 hónapot kell várni. Ezek alapján mindenesetre bizton állítható, hogy az IBM chipgyártási technológiái jóval fejlettebbek az Intelénél" - nyilatkozta egy magát megnevezni nem kívánó forrás.
Utaltak arra is, hogy az IBM a 0,09 mikronos technológiák segítségével átlépte a 2 GHz-es frekvenciahatárt, a 0,065 mikronos technológiákra történő átállás pedig akár 3-5 GHz-es mikroprocesszorok gyártását is lehetővé teszi. A PlayStation 3 és az Xbox 2 processzora azonban nem csak a nagyon magas működési frekvencia, hanem a különleges optimalizációk révén is rendkívül nagy teljesítményre lesz képes.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Sony és a Microsoft pontosan mikor dobja majd piacra legújabb játékkonzoljait, mindenesetre több mint valószínű, hogy a PlayStation 3 és az Xbox 2 valamikor 2005-ben vagy 2006-ban jelenik meg a kereskedelmi forgalomban.