Gyurkity Péter

Nemzetközi telefonhívás helyi árakon

A Primus Telecommunications szóvivője bejelentette, hogy a vállalat internet alapú telefonos hálózatán - a világon elsőként - mától helyi hívásként is lebonyolíthatjuk tengerentúli beszélgetéseinket.

A szóvivő elmondása szerint a kibővített IP alapú szolgáltatás révén mintegy tucatnyi ország városaiban - Londonban, Párizsban, vagy akár Tokióban - ezentúl akár külföldi telefonszámot is választhatunk magunknak. A szolgáltatás előfizetői havi 10 dollárért vehetik igénybe a külföldi telefonszámot, és fogadhatják a beérkező telefonhívásokat. A szolgáltatás előnye abban rejlik, hogy tengerentúli ismerőseinkkel, rokonainkkal folytatott beszélgetéseinket ezentúl helyi hívásként is lebonyolíthatjuk, így nem kell kifizetnünk a nemzetközi hívások borsos díját. A Lingo alapszolgáltatás előfizetői emellett havi 20 dollárért korlátlan helyi és távolsági - Kanadába, vagy Nyugat-Európába irányuló - hívást kezdeményezhetnek.

"A világháló nem ismer földrajzi határokat, és a telefonos szolgáltatásoknak is követniük kell ezt a példát" - jelentette ki John Melick, a Primus társelnöke. Az internet alapú telefonszolgáltatások világszerte jelentős kedvezményekkel és bővülő kínálattal igyekeznek felkelteni a fogyasztók érdeklődését. A szolgáltatás nagy előnye, hogy a szélessávú internet-eléréssel rendelkező felhasználók egy speciális átalakító segítségével akár a hagyományos készülékeken is lebonyolíthatják a hívásokat.

Mivel a hálózat kiépítésére nem kell óriási összegeket fordítani, a szolgáltatók legfeljebb 35 dolláros havidíj ellenében már korlátlan helyi és távolsági hívást engedélyeznek. Ezen szolgáltatók számára a távolsági hívások nem jelentenek gondot, hiszen a telefonszámok internetes címekkel állnak összefüggésben, és nem helyi központokkal. A Primus ugyanakkor a nemzetközi számokat is bekapcsolhatja a szolgáltatásba, hiszen globális vállalatként több kontinensen is rendelkezésére áll a megfelelő infrastruktúra és partnereinek kapacitása.

Piaci elemzők szerint a VoIP - Voice over Internet Protocol - népszerűsége jelentősen megugrik az elkövetkezendő években - hazánkban a UPC és a Tvnetwork tervez hasonlót -, aminek következtében az előfizetők száma a jelenlegi 500 ezerről 2008-ra mintegy 18 millió főre emelkedik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kicsizoz #18
    dez: pontosítanék!
    A privatizáció környékén koncessziós területekre lehetett pályázni. Ezek közül a Matáv kb 2/3-ad részt nyert el, a többit más cégek nyerték.

    A koncessziós szerződést az álammal kötötték ezekre a területekre külön külön, kizárólagosságot biztosítva az adott cégnek. Tehát nem a Matávnak, hanem a koncessziót elnyerő cégeknek...

    De ez apróság, ám tény emiatt kellett rontani a minőségét az IP telefonnak, mert az állam garantálta a szerződések bevétele ellenében a kizárólagosságot, és ott találtak rést, hogy ha rosszabb a minősége, az már nem számít telefonnak, akkor nem ütközik a szerződésbe.... De mivel a szerződések lejártak, ez már történelem :)
  • dez #17
    (Ha valaki nem tudná, a Matáv törvényileg biztostott monopóliuma [vagy hogy nevezzem ezt] a privatizációjakor egyfajta "kedvcsinálóként" szerepelt.)
  • dez #16
    Korábban, amíg tartott a Matáv monopóliuma, hatósági utasítás v. törvényi szabályozás szerint direkt rontani kellett az VoIP alapú hangátvitel minőségét. (Az meg tök mindegy, hogy "hardveres cucc" vagy "szoftveres cucc".)
  • dez #15
    Ezek az eszközök (kábelmodem, stb.) kellenek, de internetelőfizetés, mint olyan, nem feltétel. Számítógép sem kell, az ehhez való "telefonkészülék" közvetlenül a modemre is csatlakozhat.
  • [HUN]PAStheLoD #14
    hát azért ez nem veri le az állam , áfa nélkül külföldre ...
  • shabba #13
    Miért ne lenne képes rá? nézz el pl. ide

    De hasonlóan van működő IP telefónia szolgáltatása pl. GTS-Datanetnek, Pantel-Euroweb párosnak és több kisebb ISP is kínál ilyen szolgáltatás ahogy korábban írtem jelenleg elsődleges céges ügyfeleket megcélozva.
  • [HUN]PAStheLoD #12
    szuper újdonság .. szuper nagy nyereség a cégnek , de persze ez már túl innovatív ahhoz , hogy fasztáv is képes legyen valami hasonlóra
  • kicsizoz #11
    shabba:
    Köszi az infókat, így (is) okosodik az ember :))
  • shabba #10
    Ha ezt hiszed akkor nagyon el vagy tévedve. Úgyanúgy kell hozzá kiépített adatkapcsolat, hisz a nélkül hogyan is működhetne az egész rendszer.

    Ez nem úgy van hogy kihúzod a telefonból a kábelt megfejeled a végét, kihúzod a TV-ből a koaxot az is megcsonkolod majd egy hanyag mozdulattal összesodrod a két rézpárt és már működik is az IP telefonia. ;)

    Az előfizetőnél ahhoz hogy ígénybe tudja venni a szolgáltatás ki kell alakítani az adathálózatra való csatlakozás végpontját, ehhez pedig ki kell építeni egy internetcsatlakozás, ehhoz pedig ugyanúgy kell a modem. A visszirányusított hálózat csak egy közeg az adatáramlásra ugyanúgy ahogy pl. egy UTP kábel. De akkor hogy ebből a közegből "kivond" az információt kellenek a megfelelő aktív eszközök pl. UTP végére egy hályókártya vagy egy swich, kábelnetnél pedi egy modem ami a hálózati eszközök számára értelmezhető formájú adatcsomagokat tud prezentálni.

    Mellesleg a visszirányú és a csillagpontos nem ugyanaz. Az előbbi azon képesség ami lehetővé teszi kétirányú adatáramlásra másik pedig egy topológia kialakítás ami azt szolgálja hogy leválasztható legyenek az előfizetők. Utóbbit azért preferáltják a szolgáltatók mert így eltérő szolgáltatási csomagokat vehetnek igénybe az előfizetők, megakadályozza a lopást, és esetleges nem fizetés esetén könnyedén lehet szankcionálni az előfizetőt(pl. kizárni a hálózatból).
  • Cat #9
    a upc telefonhoz nem kell internetcsatlakozás, csupán az hogy visszirányusított legyen a hálózat, azaz csillagpontos legyen - ez többségében már teljesül