Spencer
IBM gyártmányú processzor az Xbox 2-ben?
Mostanság számos különböző forrásból lehet hallani olyan pletykákat, melyek szerint az IBM fogja kifejleszteni és gyártani a Microsoft második generációs játékkonzolja, a közeljövőben érkező Xbox 2 mikroprocesszorát.
Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy ezen információkat egyelőre sem az IBM, sem a Microsoft nem erősítette meg, mindenesetre könnyen elképzelhető, hogy a Microsoft a Big Blue-re bízza az Xbox 2 processzorának kifejlesztését. Ismeretes egyébként, hogy a redmondi székhelyű mamutcég az Xbox 2 grafikus processzorát nem korábbi partnerétől, az Nvidiától, hanem annak régi riválisától, az ATI Technologies-től fogja kapni.
Kép az egy hete lezajlott tokiói játékshow-ról - Xbox-al játszó látogatók
A jelenleg forgalomban lévő Xbox konzolokról közismert, hogy architektúrális felépítésüket tekintve igen csak hasonlítanak a hagyományos értelemben vett személyi számítógépekre. Elég csak említést tenni arról, hogy az Xboxokban 32 bites Intel mikroprocesszorok, Nvidia NV25 alapú grafikus megoldások, PC3200-as DDR (Double Data Rate) memóriák, USB és Ethernet csatlakozók és standard merevlemezek teljesítenek szolgálatot, no és persze az Xboxokon Windows operációs rendszer fut. Ezek alapján elmondható, hogy az Xbox alapjaiban véve egy PC, mely tulajdonképpen egyetlen, az első pillanattól kezdve kifejezetten konzolos felhasználási célokra fejlesztett technológiát sem vonultat fel, vagyis e tekintetben jelentős mértékben különbözik a konkurens Sony, illetve Nintendo játékgépektől.
Cameron Ferroni, a Microsoft Xbox divizió általános igazgatójának fején egy Xbox headset, amivel online játékok közen más játékosokkal is lehet beszélgetni
Az IBM jelen pillanatban többek közt Power processzorokat szállít a high-end kategóriás szerverek piacára, valamint az Apple Computer különböző számítógépeibe, illetve szót kell ejtenünk arról, hogy a Big Blue fejlesztette ki azt a Power architektúrára épülő mikroprocesszort, mely napjaink Nintendo Gamecube játékkonzoljaiban teljesít szolgálatot. Utóbbi processzorok egyébként 64 bitesek és nem rendelkeznek x86 támogatással. Amennyiben a cikk elején említett pletykák igazak, szinte biztosra vehető, hogy a második generációs Xboxokban is 64 bites IBM chipek teljesítenek majd szolgálatot, még pedig valamilyen különleges 64 bites operációs rendszer társaságában.
Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy ezen információkat egyelőre sem az IBM, sem a Microsoft nem erősítette meg, mindenesetre könnyen elképzelhető, hogy a Microsoft a Big Blue-re bízza az Xbox 2 processzorának kifejlesztését. Ismeretes egyébként, hogy a redmondi székhelyű mamutcég az Xbox 2 grafikus processzorát nem korábbi partnerétől, az Nvidiától, hanem annak régi riválisától, az ATI Technologies-től fogja kapni.
Kép az egy hete lezajlott tokiói játékshow-ról - Xbox-al játszó látogatók
A jelenleg forgalomban lévő Xbox konzolokról közismert, hogy architektúrális felépítésüket tekintve igen csak hasonlítanak a hagyományos értelemben vett személyi számítógépekre. Elég csak említést tenni arról, hogy az Xboxokban 32 bites Intel mikroprocesszorok, Nvidia NV25 alapú grafikus megoldások, PC3200-as DDR (Double Data Rate) memóriák, USB és Ethernet csatlakozók és standard merevlemezek teljesítenek szolgálatot, no és persze az Xboxokon Windows operációs rendszer fut. Ezek alapján elmondható, hogy az Xbox alapjaiban véve egy PC, mely tulajdonképpen egyetlen, az első pillanattól kezdve kifejezetten konzolos felhasználási célokra fejlesztett technológiát sem vonultat fel, vagyis e tekintetben jelentős mértékben különbözik a konkurens Sony, illetve Nintendo játékgépektől.
Cameron Ferroni, a Microsoft Xbox divizió általános igazgatójának fején egy Xbox headset, amivel online játékok közen más játékosokkal is lehet beszélgetni
Az IBM jelen pillanatban többek közt Power processzorokat szállít a high-end kategóriás szerverek piacára, valamint az Apple Computer különböző számítógépeibe, illetve szót kell ejtenünk arról, hogy a Big Blue fejlesztette ki azt a Power architektúrára épülő mikroprocesszort, mely napjaink Nintendo Gamecube játékkonzoljaiban teljesít szolgálatot. Utóbbi processzorok egyébként 64 bitesek és nem rendelkeznek x86 támogatással. Amennyiben a cikk elején említett pletykák igazak, szinte biztosra vehető, hogy a második generációs Xboxokban is 64 bites IBM chipek teljesítenek majd szolgálatot, még pedig valamilyen különleges 64 bites operációs rendszer társaságában.