Spencer

IBM gyártmányú processzor az Xbox 2-ben?

Mostanság számos különböző forrásból lehet hallani olyan pletykákat, melyek szerint az IBM fogja kifejleszteni és gyártani a Microsoft második generációs játékkonzolja, a közeljövőben érkező Xbox 2 mikroprocesszorát.

Szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy ezen információkat egyelőre sem az IBM, sem a Microsoft nem erősítette meg, mindenesetre könnyen elképzelhető, hogy a Microsoft a Big Blue-re bízza az Xbox 2 processzorának kifejlesztését. Ismeretes egyébként, hogy a redmondi székhelyű mamutcég az Xbox 2 grafikus processzorát nem korábbi partnerétől, az Nvidiától, hanem annak régi riválisától, az ATI Technologies-től fogja kapni.


Kép az egy hete lezajlott tokiói játékshow-ról - Xbox-al játszó látogatók

A jelenleg forgalomban lévő Xbox konzolokról közismert, hogy architektúrális felépítésüket tekintve igen csak hasonlítanak a hagyományos értelemben vett személyi számítógépekre. Elég csak említést tenni arról, hogy az Xboxokban 32 bites Intel mikroprocesszorok, Nvidia NV25 alapú grafikus megoldások, PC3200-as DDR (Double Data Rate) memóriák, USB és Ethernet csatlakozók és standard merevlemezek teljesítenek szolgálatot, no és persze az Xboxokon Windows operációs rendszer fut. Ezek alapján elmondható, hogy az Xbox alapjaiban véve egy PC, mely tulajdonképpen egyetlen, az első pillanattól kezdve kifejezetten konzolos felhasználási célokra fejlesztett technológiát sem vonultat fel, vagyis e tekintetben jelentős mértékben különbözik a konkurens Sony, illetve Nintendo játékgépektől.


Cameron Ferroni, a Microsoft Xbox divizió általános igazgatójának fején egy Xbox headset, amivel online játékok közen más játékosokkal is lehet beszélgetni

Az IBM jelen pillanatban többek közt Power processzorokat szállít a high-end kategóriás szerverek piacára, valamint az Apple Computer különböző számítógépeibe, illetve szót kell ejtenünk arról, hogy a Big Blue fejlesztette ki azt a Power architektúrára épülő mikroprocesszort, mely napjaink Nintendo Gamecube játékkonzoljaiban teljesít szolgálatot. Utóbbi processzorok egyébként 64 bitesek és nem rendelkeznek x86 támogatással. Amennyiben a cikk elején említett pletykák igazak, szinte biztosra vehető, hogy a második generációs Xboxokban is 64 bites IBM chipek teljesítenek majd szolgálatot, még pedig valamilyen különleges 64 bites operációs rendszer társaságában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Borg #15
    Szerintem is kacsa, már nem ezérvagyazért, de csak a köv konstellációt kell megfigyelni:

    Intel+ATI, Microsoft+ATI (DX9)
    AMD+IBM, IBM+nVidia (NV36)

    ATI vs nVidia => Microsoft vs nVidia (ATI GPU az uj xboxba! ugye, nvidia antiDX9 stb) => IBM vs M$...

    Ebből meg sehogy sem lesz IBM CPU az Xboxban...

    Bár ugye amerika is elég gyorsan változtatja ki az ellensége, meg ki a szövetségese...
  • NEXUS6 #13
    Ez egy akkora kacsa mint egy strucc! Mi az, mindenki elfelejtette, hogy mar van egy olyan tarsulas, hogy Sanyi Tosiba Ajbiem. Mond az valakinek valamit, hogy Cell meg PS3
  • Laalee #10
    athlon-fx lesz az meglátjátok :D
  • Cat #9
    a gamecube és a ps2 számtalan, csak a konzoljátékokban használható képességgel rendelkezik - ami programozásukat nehezebbé teszi, és vagy kihasználják őket vagy nem...
  • Diver #2
    Akkor a Microsoft megcsinálja a Windowst power architekúrára is?
  • versio #1
    na ne mond:LOL

    64 bites gép minek egy konzolba mikor nincs 4 gb-ramja, böviteni se lehet